WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST CZŁONEK ZARZĄDU, A W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Zgodność z przepisami prawa o dostępie do informacji publicznej
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Poznaniu S.A. jest instytucją zajmującą się transportem publicznym oraz różnorodnymi usługami związanymi z komunikacją drogową. Na swojej stronie internetowej prezentuje informacje zgodne z przepisami prawa o dostępie do informacji publicznej. Organizacja zapewnia dostęp do danych dotyczących przetargów oraz możliwości składania wniosków o informacje publiczne. PKS w Poznaniu organizuje oraz uczestniczy w przetargach, co jest istotnym aspektem jego działalności. Ponadto, spółka zajmuje się sprzedażą autobusów oraz prowadzi różnorodne przedsięwzięcia, takie jak opracowywanie koncepcji architektonicznych dla projektów komunikacyjnych. Historia przedsiębiorstwa oraz jego misja wiążą się z zapewnieniem skutecznej i bezpiecznej komunikacji samochodowej, dostosowanej do potrzeb społeczności lokalnej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Poznaniu osiągnęła 33 306 085 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 33 190 557 zł. Pozostałe przychody to 115 528 zł.
Całkowite koszty wyniosły 32 054 314 zł.
Zysk netto wyniósł 1 136 243 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -6 578 026 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 33 306 085 zł w 2024 roku.
• 28 365 097 zł w 2023 roku.
• 25 572 848 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -6 588 807 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 136 243 zł w 2024 roku.
• 1 575 166 zł w 2023 roku.
• 1 496 426 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wynosi 1,33 mln zł.
EBITDA Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wynosi 2,36 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
7 918 615 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 325 189 zł w
2024 roku.
• 1 429 447 zł w
2023 roku.
• 1 794 389 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
8 114 414 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 362 646 zł w
2024 roku.
• 2 575 756 zł w
2023 roku.
• 3 090 057 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wynosi 35 514 846 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
8 765 818 zł a 83 265 212 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -35 090 206 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 35 514 846 zł w 2024 roku.
• 33 124 364 zł w 2023 roku.
• 29 766 530 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wynosi 0,10%. To oznacza, że firma ma szansę 0,10% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,017% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,10% w 2024 roku.
• 0,07% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Komunikacji Samochodowej W Poznaniu charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wyniosły 31 865 368
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wyniosła 20 958 092 zł.
a
ktywa trwałe to 10 359 033 zł.
a
ktywa obrotowe to 10 599 060 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 20 958 092 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 11 687 758 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 9 270 335 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -5 170 588 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 20 958 092 zł w 2024 roku.
• 16 658 371 zł w 2023 roku.
• 13 298 765 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 5%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 10%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -11.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -11.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -9.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -8.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wyniosły 9 270 335 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 20 958 092 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 44%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 628 913 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 9 270 335 zł w 2024 roku
• 6 106 856 zł w 2023 roku
• 4 322 416 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 44% w 2024 roku
• 37% w 2023 roku
• 33% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wykazała przychody na poziomie 33 306 085 zł.
Organizacja zarobiła 1 258 895 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 122 652 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 136 243 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1 383 862 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 122 652 zł w 2024 roku
• 87 329 zł w 2023 roku
• 485 718 zł w 2022 roku
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Poznaniu wykazała zysk netto większy niż 89% organizacji z branży "Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany".
Organizacja wykazała przychód większy niż 95% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 43% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 89% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.7%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 89% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 95% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 51% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 43% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 45% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 89% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.7%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Związek Powiatowo Gminny Wielkopolski Transport Regionalny Z Siedzibą W Poznaniu
posiada b.d. udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 21.01.2022 jest
Związek Powiatowo Gminny Wielkopolski Transport Regionalny Z Siedzibą W Poznaniu
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 07.01.2011 do 21.01.2022
był Miasto Poznań
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 26.10.2009 do 07.01.2011 najwięcej udziałów posiadała Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Skarbu Państwa. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI SAMOCHODOWEJ W POZNANIU