MACHALA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS
0000234893
NIP
8992537999
REGON
020060328

Podsumowanie

aktywa
5,8 mln
przychód
3,3 mln
zysk
42 tys.
wartość firmy
6,5 mln
Podstawowe info
Województwo
DOLNOŚLĄSKIE
Miejscowość
WROCŁAW
Adres
UL. ALEKSANDRA OSTROWSKIEGO, 30
Kod pocztowy
53-238
Rejestracja
2005-05-30
Rozpoczęcie działalności
2005-05-02
Kapitał zakładowy
140000,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Forma własności
WŁASNOŚĆ ZAGRANICZNA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU MA PRAWO SAMODZIELNIE REPREZENTOWAĆ SPÓŁKĘ. ROZPORZĄDZENIE PRAWEM LUB ZACIĄGNIĘCIE ZOBOWIĄZANIA, KTÓRE PRZEKRACZA RÓWNOWARTOŚĆ 500.000,00 (SŁOWNIE:PIĘĆSET TYSIĘCY) EURO WYMAGA PISEMNEJ ZGODY ZGROMADZENIA WSPÓLNIKÓW.
Branże
Sprzedaż hurtowa mebli, dywanów i sprzętu oświetleniowego Sprzedaż hurtowa zegarków, zegarów i biżuterii Sprzedaż hurtowa pozostałych artykułów użytku domowego Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego Działalność w zakresie informacji turystycznej Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia Działalność agentów zajmujących się sprzedażą mebli, artykułów gospodarstwa domowego i drobnych wyrobów metalowych Sprzedaż hurtowa mebli, dywanów i sprzętu oświetleniowego Działalność agentów zajmujących się sprzedażą wyrobów tekstylnych, odzieży, wyrobów futrzarskich, obuwia i artykułów skórzanych Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów Sprzedaż hurtowa sprzętu elektronicznego i telekomunikacyjnego oraz części do niego Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sprzedaż hurtowa elektrycznych artykułów użytku domowego Sprzedaż hurtowa perfum i kosmetyków Sprzedaż detaliczna nagrań dźwiękowych i audiowizualnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Badanie rynku i opinii publicznej Działalność agentów turystycznych Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach Działalność rachunkowo-księgowa; doradztwo podatkowe Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania Działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji Działalność centrów telefonicznych (call center) Działalność holdingów finansowych Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana Sprzedaż detaliczna wyrobów medycznych, włączając ortopedyczne, prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Działalność firm centralnych (head offices) i holdingów z wyłączeniem holdingów finansowych Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Działalność organizatorów turystyki Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sprzedaż hurtowa wyrobów tekstylnych Sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Działalność pośredników turystycznych Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) Sprzedaż detaliczna dywanów, chodników i innych pokryć podłogowych oraz pokryć ściennych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach

Podstawowe wyniki finansowe

Organizacja Machala osiągnęła 3 290 639 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 248 644 zł. Pozostałe przychody to 41 995 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 206 405 zł.
Zysk netto wyniósł 42 239 zł.
Spółka wykazuje malejące przychody w czasie. Średni spadek przychodów wynosi -1 276 776 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 290 639 zł w 2022 roku.
• 3 759 288 zł w 2021 roku.
• 3 799 843 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również malejącą tendencję w czasie. Średni spadek zysków wynosi -97 106 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 42 239 zł w 2022 roku.
• 54 003 zł w 2021 roku.
• 269 153 zł w 2020 roku.

Wycena

Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Machala wynosi 6 524 839 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 422 387 zł a 22 198 003 zł.
Wartość organizacji zmniejsza się w czasie. Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -1 357 297 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 6 524 839 zł w 2022 roku.
• 7 002 650 zł w 2021 roku.
• 7 999 786 zł w 2020 roku.

Bilans

Całkowita wartość aktywów Machala wyniosła 5 833 237 zł.
a
ktywa trwałe to 4 720 084 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 113 153 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 5 833 237 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 5 549 501 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 283 737 zł.
Organizacja zmniejsza całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni spadek wartości aktywów wynosi -291 115 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 5 833 237 zł w 2022 roku.
• 5 944 459 zł w 2021 roku.
• 6 225 238 zł w 2020 roku.

Rentowność

Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.5 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.8 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

Zobowiązania Machala wyniosły 283 737 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 5 833 237 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 5%.
Całkowite zobowiązania organizacji spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -134 195 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 283 737 zł w 2022 roku
• 237 197 zł w 2021 roku
• 371 979 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 5% w 2022 roku
• 4% w 2021 roku
• 6% w 2020 roku

Podatek dochodowy

Organizacja Machala wykazała przychody na poziomie 3 290 639 zł.
Organizacja zarobiła 43 735 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1496 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 42 239 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 3% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -26 727 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1496 zł w 2022 roku
• 7998 zł w 2021 roku
• 23 139 zł w 2020 roku

Organizacja Machala wykazała zysk netto większy niż 56% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa mebli, dywanów i sprzętu oświetleniowego".
Organizacja wykazała przychód większy niż 63% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 14% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 49% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.06%.
Zysk netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 był on wyższy niż 56% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku zmniejszają się w czasie. W 2022 były wyższe niż 63% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była ona wyższa niż 81% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 był wyższy niż 14% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 36% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 45% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 był on wyższy niż 49% organizacji w branży.
Udział w rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 wynosił on 0.06%.

Powiązania


Historia powiązań


Udziałowcy

Machala Group Se posiada 2800 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 14.08.2013 jest Machala Group Se kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 30.12.2008 do 14.08.2013 był Machala A.s. kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 07.10.2008 do 30.12.2008 najwięcej udziałów posiadał Machala A.s.. Jego udziały w tym czasie wynosiły 90%.