Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Bus & Truck Service Spółka z o.o. to autoryzowana stacja obsługi specjalizująca się w serwisowaniu autobusów marki Solaris i Jelcz. Firma oferuje kompleksowy zakres prac obsługowych oraz remontowych, co czyni ją niezawodnym partnerem dla operatorów transportowych. W ofercie BTS znajdują się naprawy mechaniczne oraz powypadkowe, które obejmują wszelkie niezbędne prace związane z utrzymaniem pojazdów w dobrym stanie technicznym. Dodatkowo, firma dysponuje ciężkimi holownikami, umożliwiającymi sprowadzenie uszkodzonych pojazdów, co zwiększa jej zdolności operacyjne. Klienci mogą także korzystać z wyjątkowej usługi umożliwiającej śledzenie stanu przebiegu naprawy online, co podnosi komfort korzystania z oferowanych usług. BTS szczyci się doświadczeniem oraz profesjonalizmem, co sprawia, że ich oferta jest skierowana zarówno do dużych przedsiębiorstw, jak i mniejszych lokalnych przewoźników. Warto dodać, że firma korzysta z dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, co wspiera jej rozwój i innowacje w zakresie poszerzania usług.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja BUS & Truck Service osiągnęła 31 678 315 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 31 678 315 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 29 632 610 zł.
Zysk netto wyniósł 2 045 705 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 462 592 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 31 678 315 zł w 2023 roku.
• 36 864 745 zł w 2022 roku.
• 32 443 906 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 67 099 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 045 705 zł w 2023 roku.
• 1 099 119 zł w 2022 roku.
• 1 429 651 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT BUS & Truck Service wynosi 2,14 mln zł.
EBITDA BUS & Truck Service wynosi 2,59 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
2856 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 135 935 zł w
2023 roku.
• 1 159 499 zł w
2022 roku.
• 1 726 674 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
34 025 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 585 454 zł w
2023 roku.
• 1 596 217 zł w
2022 roku.
• 2 094 443 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji BUS & Truck Service wynosi 31 697 815 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 396 118 zł a 79 195 788 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 293 993 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 31 697 815 zł w 2023 roku.
• 29 834 814 zł w 2022 roku.
• 30 048 385 zł w 2021 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji BUS & Truck Service wynosi 1,92%. To oznacza, że firma ma szansę 1,92% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,92% w 2023 roku.
• 1,93% w 2022 roku.
• 1,92% w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji BUS & Truck Service wynosi 0,11%. To oznacza, że firma ma szansę 0,11% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,30% w 2022 roku.
• 0,15% w 2021 roku.
Wiarygodność firmy
BUS & Truck Service charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2022 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2021 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla BUS & Truck Service wynosi 702 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 320 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 1,27 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 320 tys. zł a 1,27 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
28 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 702 tys. zł w 2023 roku.
• 509 tys. zł w 2022 roku.
• 699 tys. zł w 2021 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 320 tys. zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
• 259 tys. zł w 2021 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 1,27 mln zł w 2023 roku.
• 1,47 mln zł w 2022 roku.
• 1,3 mln zł w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 8 881 519
zł.
Koszty operacyjne BUS & Truck Service wyniosły 29 542 380
zł.
Wynagrodzenia stanowią 30%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
519 934 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 8 881 519 zł w 2023 roku
• 8 479 482 zł w 2022 roku
• 8 806 487 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
30% w 2023 roku
•
24% w 2022 roku
•
29% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów BUS & Truck Service wyniosła 7 479 394 zł.
a
ktywa trwałe to 1 410 171 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 069 223 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 479 394 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 194 824 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 4 284 570 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -43 085 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 479 394 zł w 2023 roku.
• 7 834 425 zł w 2022 roku.
• 9 586 635 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 27%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 64%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania BUS & Truck Service wyniosły 4 284 570 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 479 394 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 57%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -110 465 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 4 284 570 zł w 2023 roku
• 6 685 306 zł w 2022 roku
• 5 985 955 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 57% w 2023 roku
• 85% w 2022 roku
• 62% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja BUS & Truck Service wykazała przychody na poziomie 31 678 315 zł.
Organizacja zarobiła 2 114 094 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 68 389 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 045 705 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 3% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -64 668 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 68 389 zł w 2023 roku
• 71 592 zł w 2022 roku
• 267 932 zł w 2021 roku
Organizacja BUS & Truck Service wykazała zysk netto większy niż 98% organizacji z branży "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 95% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 75% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 93% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 95% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 48% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 81% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 75% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 93% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Łapa Jacek
posiada 50 udziałów,
które stanowią 50.0% firmy.
Kopeć Dariusz
posiada 23 udziałów,
które stanowią 23.0% firmy.
Kopeć Sylwia
posiada 22 udziałów,
które stanowią 22.0% firmy.
Największym udziałowcem od 15.10.2019 jest
Łapa Jacek
kontrolujący 50% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 03.03.2011 do 15.10.2019
był Łapa Jacek
kontrolując 50% udziałów.
W okresie od 11.05.2009 do 03.03.2011 najwięcej udziałów posiadał Łapa Jacek . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.