Zastosowanie eyetrackingu w analizie kampanii reklamowych
Program PBC Planner do planowania i analizy kampanii reklamowych
Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) to uznawany ośrodek badań rynku prasowego w Polsce, który od ponad 20 lat realizuje kompleksowe badania dotyczące czytelnictwa oraz efektywności kampanii reklamowych w prasie. Specjalizując się w zbieraniu i publikowaniu danych na temat rozpowszechniania prasy, PBC stanowi kluczowe narzędzie dla wydawców oraz agencji mediowych w planowaniu strategii reklamowych. Organizacja łączy nowoczesne metody badawcze, takie jak badania eyetrackingowe, które umożliwiają analizę zaangażowania czytelników w reklamy, z działaniami związanymi z audytem tytułów prasowych. PBC zapewnia obiektywne i szczegółowe dane, które pomagają określić, jakie grupy docelowe odnoszą korzyści z publikacji, a także jakie są realne zasięgi reklam w mediach drukowanych.
PBC kładzie duży nacisk na przejrzystość i standardy najwyższej jakości w badaniach, co jest potwierdzone przez współpracę z największymi wydawcami prasy i domami mediowymi. Misyjnie dąży do zwiększenia obiektywności w analizie rynku i gwarantuje, że wszystkie dane są zgodne z międzynarodowymi standardami audytu. Oprócz tradycyjnych metod badawczych, PBC korzysta z algorytmów machine learning, co pozwala na bardziej zaawansowaną analizę danych i efektywne łączenie informacji z różnych źródeł. Dzięki oprogramowaniu PBC Planner, klienci mają dostęp do narzędzi wspierających planowanie kampanii reklamowych, co czyni PBC liderem w swojej dziedzinie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polskie Badania Czytelnictwa osiągnęła 2 121 015 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 096 119 zł. Pozostałe przychody to 24 896 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 061 713 zł.
Zysk netto wyniósł 34 406 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -187 406 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 2 121 015 zł w 2024 roku.
• 2 290 968 zł w 2023 roku.
• 3 079 579 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -5953 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 34 406 zł w 2024 roku.
• -96 604 zł w 2023 roku.
• 3216 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polskie Badania Czytelnictwa wynosi 10 tys. zł.
EBITDA Polskie Badania Czytelnictwa wynosi 120 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
11 419 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 9798 zł w
2024 roku.
• -141 902 zł w
2023 roku.
• -4760 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
15 855 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 119 656 zł w
2024 roku.
• -56 714 zł w
2023 roku.
• 60 050 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polskie Badania Czytelnictwa wynosi 2 318 509 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
344 057 zł a 5 302 538 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -192 364 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 318 509 zł w 2024 roku.
• 2 268 384 zł w 2023 roku.
• 2 880 003 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polskie Badania Czytelnictwa wynosi 0,07%. To oznacza, że firma ma szansę 0,07% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,07% w 2024 roku.
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,07% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polskie Badania Czytelnictwa charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 706 175
zł.
Koszty operacyjne Polskie Badania Czytelnictwa wyniosły 2 086 321
zł.
Wynagrodzenia stanowią 34%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
16 854 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 706 175 zł w 2024 roku
• 788 588 zł w 2023 roku
• 1 232 710 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
34% w 2024 roku
•
33% w 2023 roku
•
40% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polskie Badania Czytelnictwa wyniosła 1 288 120 zł.
a
ktywa trwałe to 293 332 zł.
a
ktywa obrotowe to 994 788 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 288 120 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 022 502 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 265 619 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -105 115 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 288 120 zł w 2024 roku.
• 1 254 775 zł w 2023 roku.
• 1 397 841 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 0%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
nie zmienia się w czasie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polskie Badania Czytelnictwa wyniosły 265 619 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 288 120 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 21%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -46 964 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 265 619 zł w 2024 roku
• 266 679 zł w 2023 roku
• 312 393 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 21% w 2024 roku
• 21% w 2023 roku
• 22% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polskie Badania Czytelnictwa wykazała przychody na poziomie 2 121 015 zł.
Organizacja zarobiła 34 406 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 34 406 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -3538 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Największym udziałowcem od 23.06.2021 jest
Izba Wydawców Prasy
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 20.04.2021 do 23.06.2021
był Izba Wydawców Prasy
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 09.06.2003 do 20.04.2021 najwięcej udziałów posiadał Związek Kontroli Dystrybucji Prasy W Likwidacji . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
POLSKIE BADANIA CZYTELNICTWA