SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
IZBĘ REPREZENTUJE NA ZEWNĄTRZ PREZYDIUM RADY NADZORCZEJ. PRZEWODNICZĄCY RADY NADZORCZEJ REPREZENTUJE IZBĘ SAMODZIELNIE W ZAKRESIE PRZYSŁUGUJĄCYCH MU UPRAWNIEŃ PRZEWIDZIANYCH W STATUCIE I REGULAMINIE DZIAŁANIA IZBY W STOSUNKACH ZEWNĘTRZNYCH. DYREKTOR GENERALNY - ADAM MUSIAŁ (PESEL: 73121703390) REPREZENTUJE IZBĘ W STOSUNKACH ZEWNĘTRZNYCH. DO SKŁADANIA W IMIENIU IZBY OŚWIADCZEŃ WOLI W SPRAWACH MAJĄTKOWYCH UPOWAŻNIENI SĄ: DYREKTOR GENERALNY I GŁÓWNY KSIĘGOWY - ANNA TOMASZEWSKA (PESEL 90032210504), POSIADAJĄCY PEŁNOMOCNICTWO ZGODNE Z ZASADAMI REPREZENTACJI.
Instytucja non-profit, zrzeszająca podmioty rynku kolejowego.
Organizacja konferencji, seminariów i szkoleń związanych z transportem szynowym.
Prowadzenie działalności wydawniczej (m.in. Raport Kolejowy).
Wsparcie w zakresie doradztwa i konsultingowego dla członków.
Współpraca z instytucjami publicznymi i partnerami branżowymi.
Polska Izba Kolei, założona w 1999 roku, jest instytucją non-profit, która gromadzi ponad 360 podmiotów związanych z rynkiem kolejowym. Jej głównym celem jest reprezentowanie i ochrona interesów swoich członków, a także wspieranie rozwoju transportu szynowego w Polsce. Izba działa jako pośrednik między przedsiębiorstwami, instytucjami naukowymi oraz władzami, współpracując m.in. z Grupą PKP, Ministerstwem Infrastruktury i Urzędem Transportu Kolejowego. W ciągu swojej działalności Polska Izba Kolei stała się uznawanym autorytetem na rynku i aktywnie uczestniczy w organizacji różnorodnych konferencji, seminariów, szkoleń oraz targów branżowych, takich jak TRAKO czy INNOTRANS, co zapewnia jej członkom znaczące możliwości w zakresie promocji i nawiązywania relacji biznesowych. Dodatkowo, Izba prowadzi działalność wydawniczą, wydając m.in. "Raport Kolejowy" oraz "Raport Tramwajowy", a także oferuje usługi doradcze i konsultingowe mające na celu pomoc firmom w zakresie badań rynku i pozyskiwania partnerów handlowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polska Izba Kolei osiągnęła 9 890 540 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 9 773 350 zł. Pozostałe przychody to 117 190 zł.
Całkowite koszty wyniosły 9 533 799 zł.
Zysk netto wyniósł 239 552 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 561 986 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 9 890 540 zł w 2024 roku.
• 8 852 027 zł w 2023 roku.
• 7 565 209 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -6180 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 239 552 zł w 2024 roku.
• 193 685 zł w 2023 roku.
• 847 429 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polska Izba Kolei wynosi 360 tys. zł.
EBITDA Polska Izba Kolei wynosi 477 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
8395 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 360 070 zł w
2024 roku.
• 167 074 zł w
2023 roku.
• 900 873 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
23 510 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 476 918 zł w
2024 roku.
• 268 935 zł w
2023 roku.
• 910 636 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polska Izba Kolei wynosi 9 559 249 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 007 348 zł a 24 726 350 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 531 233 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 9 559 249 zł w 2024 roku.
• 8 503 774 zł w 2023 roku.
• 10 115 611 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Polska Izba Kolei wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2024 roku.
• 1,84% w 2023 roku.
• 1,84% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polska Izba Kolei wynosi 0,07%. To oznacza, że firma ma szansę 0,07% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,07% w 2024 roku.
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polska Izba Kolei charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Polska Izba Kolei wynosi 357 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 48 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 818 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 48 tys. zł a 818 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
26 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 357 tys. zł w 2024 roku.
• 309 tys. zł w 2023 roku.
• 342 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 48 tys. zł w 2024 roku.
• 25 tys. zł w 2023 roku.
• 135 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 818 tys. zł w 2024 roku.
• 693 tys. zł w 2023 roku.
• 772 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 3 277 294
zł.
Koszty operacyjne Polska Izba Kolei wyniosły 9 413 281
zł.
Wynagrodzenia stanowią 35%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
183 412 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 3 277 294 zł w 2024 roku
• 2 906 613 zł w 2023 roku
• 2 340 571 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
35% w 2024 roku
•
34% w 2023 roku
•
36% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polska Izba Kolei wyniosła 4 005 227 zł.
a
ktywa trwałe to 340 709 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 664 518 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 4 005 227 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 2 676 464 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 328 763 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 367 991 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 4 005 227 zł w 2024 roku.
• 3 102 390 zł w 2023 roku.
• 3 143 415 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 6%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 9%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polska Izba Kolei wyniosły 1 328 763 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 4 005 227 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 33%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 126 263 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 328 763 zł w 2024 roku
• 665 478 zł w 2023 roku
• 900 187 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 33% w 2024 roku
• 21% w 2023 roku
• 29% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polska Izba Kolei wykazała przychody na poziomie 9 890 540 zł.
Organizacja zarobiła 472 045 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 232 493 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 239 552 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 49% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 24 337 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 232 493 zł w 2024 roku
• 81 653 zł w 2023 roku
• 103 812 zł w 2022 roku