Uprawnienia do modernizacji i napraw zbiorników kolejowych
Wykonywanie przeglądów i napraw wagonów towarowych
Działalność od 1989 roku, nieprzerwanie od 1993 roku
Zakład Naprawy Środków Transportu w Tczewie, założony w 1989 roku, zyskał renomę jako specjalista w zakresie naprawy taboru kolejowego. W ciągu swojej działalności, która w obecnej formie trwa nieprzerwanie od 1993 roku, zakład uzyskał ważne uprawnienia do modernizacji oraz napraw różnorodnych zbiorników ciśnieniowych i cystern kolejowych. Posiada również zgodę na wykonywanie przeglądów i napraw okresowych wagonów towarowych, co potwierdza jego wysokie standardy w branży. Inwestując w technologię i rozwój, ZNŚT stawia na jakość usług świadczonych dla sektora transportu kolejowego, co czyni go wyjątkowym podmiotem w regionie. Jako firma z długą historią, podkreśla znaczenie bezpieczeństwa oraz niezawodności na rynku kolejowym, obsługując zarówno podmioty krajowe, jak i współpracując z międzynarodowymi klientami.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak osiągnęła 7 864 851 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 7 858 909 zł. Pozostałe przychody to 5942 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 979 801 zł.
Zysk netto wyniósł 1 879 108 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 462 571 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 7 864 851 zł w 2024 roku.
• 7 858 360 zł w 2023 roku.
• 6 331 575 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 82 407 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 879 108 zł w 2024 roku.
• 1 859 379 zł w 2023 roku.
• 909 756 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 1,87 mln zł.
EBITDA Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 1,88 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
81 564 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 873 199 zł w
2024 roku.
• 1 866 121 zł w
2023 roku.
• 909 942 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
83 064 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 883 894 zł w
2024 roku.
• 1 888 837 zł w
2023 roku.
• 920 637 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 14 005 876 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 246 212 zł a 26 307 508 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 726 252 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 14 005 876 zł w 2024 roku.
• 13 865 555 zł w 2023 roku.
• 8 518 671 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2024 roku.
• 1,84% w 2023 roku.
• 1,84% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2024 roku.
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,07% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 352 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 236 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 573 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 236 tys. zł a 573 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
21 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 352 tys. zł w 2024 roku.
• 344 tys. zł w 2023 roku.
• 205 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 236 tys. zł w 2024 roku.
• 236 tys. zł w 2023 roku.
• 136 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 573 tys. zł w 2024 roku.
• 543 tys. zł w 2023 roku.
• 291 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 820 185
zł.
Koszty operacyjne Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wyniosły 5 985 710
zł.
Wynagrodzenia stanowią 47%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
257 588 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 820 185 zł w 2024 roku
• 2 558 370 zł w 2023 roku
• 2 129 204 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
47% w 2024 roku
•
43% w 2023 roku
•
39% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wyniosła 2 202 080 zł.
a
ktywa trwałe to 23 518 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 178 562 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 202 080 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 661 616 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 540 464 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 161 051 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 202 080 zł w 2024 roku.
• 2 089 962 zł w 2023 roku.
• 1 449 525 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 85%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 113%.
Marża operacyjna wyniosła 24%.
Marża netto wyniosła 24%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wyniosły 540 464 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 202 080 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 25%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 43 395 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 540 464 zł w 2024 roku
• 504 453 zł w 2023 roku
• 571 396 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 25% w 2024 roku
• 24% w 2023 roku
• 39% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wykazała przychody na poziomie 7 864 851 zł.
Organizacja zarobiła 1 879 108 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 879 108 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wykazała zysk netto większy niż 85% organizacji z branży "Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego".
Organizacja wykazała przychód większy niż 70% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 74% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 94% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 70% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 54% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 36% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 81% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 74% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 96% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 94% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.4%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
ZAKŁAD NAPRAWY ŚRODKÓW TRANSPORTU-ROMAN POLAK, MARIAN WOLBRECHT, CEZARY ŻBIK