Uprawnienia do modernizacji i napraw zbiorników kolejowych
Wykonywanie przeglądów i napraw wagonów towarowych
Działalność od 1989 roku, nieprzerwanie od 1993 roku
Zakład Naprawy Środków Transportu w Tczewie, założony w 1989 roku, zyskał renomę jako specjalista w zakresie naprawy taboru kolejowego. W ciągu swojej działalności, która w obecnej formie trwa nieprzerwanie od 1993 roku, zakład uzyskał ważne uprawnienia do modernizacji oraz napraw różnorodnych zbiorników ciśnieniowych i cystern kolejowych. Posiada również zgodę na wykonywanie przeglądów i napraw okresowych wagonów towarowych, co potwierdza jego wysokie standardy w branży. Inwestując w technologię i rozwój, ZNŚT stawia na jakość usług świadczonych dla sektora transportu kolejowego, co czyni go wyjątkowym podmiotem w regionie. Jako firma z długą historią, podkreśla znaczenie bezpieczeństwa oraz niezawodności na rynku kolejowym, obsługując zarówno podmioty krajowe, jak i współpracując z międzynarodowymi klientami.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak osiągnęła 7 864 851 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 7 858 909 zł. Pozostałe przychody to 5942 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 979 801 zł.
Zysk netto wyniósł 1 879 108 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 462 571 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 7 864 851 zł w 2024 roku.
• 7 858 360 zł w 2023 roku.
• 6 331 575 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 82 407 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 879 108 zł w 2024 roku.
• 1 859 379 zł w 2023 roku.
• 909 756 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 1,87 mln zł.
EBITDA Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 1,88 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
81 564 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 873 199 zł w
2024 roku.
• 1 866 121 zł w
2023 roku.
• 909 942 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
83 064 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 883 894 zł w
2024 roku.
• 1 888 837 zł w
2023 roku.
• 920 637 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 14 005 876 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 246 212 zł a 26 307 508 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 726 252 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 14 005 876 zł w 2024 roku.
• 13 865 555 zł w 2023 roku.
• 8 518 671 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wynosi 0,06%. To oznacza, że firma ma szansę 0,06% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,06% w 2024 roku.
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 820 185
zł.
Koszty operacyjne Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wyniosły 5 985 710
zł.
Wynagrodzenia stanowią 47%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
257 588 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 820 185 zł w 2024 roku
• 2 558 370 zł w 2023 roku
• 2 129 204 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
47% w 2024 roku
•
43% w 2023 roku
•
39% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wyniosła 2 202 080 zł.
a
ktywa trwałe to 23 518 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 178 562 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 202 080 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 661 616 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 540 464 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 161 051 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 202 080 zł w 2024 roku.
• 2 089 962 zł w 2023 roku.
• 1 449 525 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 85%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 113%.
Marża operacyjna wyniosła 24%.
Marża netto wyniosła 24%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wyniosły 540 464 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 202 080 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 25%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 43 395 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 540 464 zł w 2024 roku
• 504 453 zł w 2023 roku
• 571 396 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 25% w 2024 roku
• 24% w 2023 roku
• 39% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wykazała przychody na poziomie 7 864 851 zł.
Organizacja zarobiła 1 879 108 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 879 108 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Zakład Naprawy Środków Transportu-Roman Polak wykazała zysk netto większy niż 84% organizacji z branży "Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego".
Organizacja wykazała przychód większy niż 69% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 83% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 74% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 92% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 69% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 53% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 36% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 83% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 74% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 96% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 92% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.4%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
ZAKŁAD NAPRAWY ŚRODKÓW TRANSPORTU-ROMAN POLAK, MARIAN WOLBRECHT, CEZARY ŻBIK