Organizacja Polski Transport Ciężarowy osiągnęła 90 660 986 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 89 547 889 zł. Pozostałe przychody to 1 113 097 zł.
Całkowite koszty wyniosły 88 761 298 zł.
Zysk netto wyniósł 786 591 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 330 538 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 90 660 986 zł w 2024 roku.
• 104 483 117 zł w 2023 roku.
• 92 739 608 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -77 759 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 786 591 zł w 2024 roku.
• 11 866 680 zł w 2023 roku.
• 4 808 867 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polski Transport Ciężarowy wynosi 3,06 mln zł.
EBITDA Polski Transport Ciężarowy wynosi 12,65 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
37 442 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 3 059 554 zł w
2024 roku.
• 15 793 021 zł w
2023 roku.
• 8 009 703 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
42 644 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 12 650 413 zł w
2024 roku.
• 23 860 309 zł w
2023 roku.
• 14 287 988 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski Transport Ciężarowy wynosi 87 050 063 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
7 865 907 zł a 226 652 465 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 994 965 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 87 050 063 zł w 2024 roku.
• 139 995 231 zł w 2023 roku.
• 95 034 964 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski Transport Ciężarowy wynosi 0,56%. To oznacza, że firma ma szansę 0,56% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,022% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,56% w 2024 roku.
• 0,15% w 2023 roku.
• 0,22% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polski Transport Ciężarowy charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 24 145 048
zł.
Koszty operacyjne Polski Transport Ciężarowy wyniosły 86 488 335
zł.
Wynagrodzenia stanowią 28%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 966 005 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 24 145 048 zł w 2024 roku
• 23 394 705 zł w 2023 roku
• 18 689 953 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
28% w 2024 roku
•
27% w 2023 roku
•
22% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski Transport Ciężarowy wyniosła 83 257 352 zł.
a
ktywa trwałe to 67 356 717 zł.
a
ktywa obrotowe to 15 900 635 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 83 257 352 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 31 284 058 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 51 973 294 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 663 827 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 83 257 352 zł w 2024 roku.
• 89 856 227 zł w 2023 roku.
• 79 662 477 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski Transport Ciężarowy wyniosły 51 973 294 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 83 257 352 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 62%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 117 032 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 51 973 294 zł w 2024 roku
• 59 358 759 zł w 2023 roku
• 61 031 690 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 62% w 2024 roku
• 66% w 2023 roku
• 77% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski Transport Ciężarowy wykazała przychody na poziomie 90 660 986 zł.
Organizacja zarobiła 1 105 664 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 319 073 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 786 591 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 29% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -55 524 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 319 073 zł w 2024 roku
• 3 570 349 zł w 2023 roku
• 1 235 991 zł w 2022 roku
Największymi udziałowcami w organizacji są:
• Matusiak Adam (50% udziałów)
• Matusiak Andrzej (50% udziałów)
Najwięksi udziałowcy w okresie od 08.01.2014 do 15.04.2014:
• Matusiak Arkadiusz (25% udziałów)
• Matusiak Adam (25% udziałów)
• Matusiak Andrzej (25% udziałów)
• Matusiak Białas Agata (25% udziałów)