Skupienie na rozwijaniu kreatywności i umiejętności poznawczych.
Szeroka współpraca z dystrybutorami produktów.
Dedykowane projekty dostosowane do różnych grup wiekowych.
Bright Junior Media to polskie wydawnictwo, które specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych projektów skierowanych do dzieci. Wśród ich produktów znajdują się różnorodne pomoce edukacyjne i materiały, które mają na celu rozwijanie kreatywności i umiejętności poznawczych najmłodszych. Wydawnictwo wyróżnia się współpracą z marką CzuCzu, która jest znana z wysokiej jakości produktów edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb dzieci w różnym wieku. Misją Bright Junior Media jest wspieranie rozwoju dzieci poprzez angażujące i pouczające projekty, które bawią oraz uczą jednocześnie. Dzięki pasji do edukacji i dziecięcej wyobraźni, firma zdobyła uznanie na rynku oraz zbudowała solidną współpracę z licznymi dystrybutorami, co pozwala na szeroką dystrybucję ich produktów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Bright Junior Media osiągnęła 24 310 518 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 24 130 449 zł. Pozostałe przychody to 180 069 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 060 407 zł.
Zysk netto wyniósł 2 070 042 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 538 683 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 24 310 518 zł w 2024 roku.
• 24 330 950 zł w 2023 roku.
• 20 569 381 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -418 273 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 070 042 zł w 2024 roku.
• 2 834 851 zł w 2023 roku.
• 3 265 589 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Bright Junior Media wynosi 2,44 mln zł.
EBITDA Bright Junior Media wynosi 2,76 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
366 864 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 442 363 zł w
2024 roku.
• 3 937 041 zł w
2023 roku.
• 3 586 169 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
332 519 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 759 471 zł w
2024 roku.
• 4 200 920 zł w
2023 roku.
• 3 749 581 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Bright Junior Media wynosi 28 202 753 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
3 715 571 zł a 60 776 296 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi 961 007 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 28 202 753 zł w 2024 roku.
• 31 849 215 zł w 2023 roku.
• 31 387 506 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Bright Junior Media wynosi 1,86%. To oznacza, że firma ma szansę 1,86% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,86% w 2024 roku.
• 1,86% w 2023 roku.
• 1,86% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Bright Junior Media wynosi 0,21%. To oznacza, że firma ma szansę 0,21% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,019% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,21% w 2024 roku.
• 0,19% w 2023 roku.
• 0,13% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Bright Junior Media charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Bright Junior Media wynosi 815 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 366 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 1,43 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 366 tys. zł a 1,43 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
47 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 815 tys. zł w 2024 roku.
• 944 tys. zł w 2023 roku.
• 956 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 366 tys. zł w 2024 roku.
• 567 tys. zł w 2023 roku.
• 538 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 1,43 mln zł w 2024 roku.
• 1,67 mln zł w 2023 roku.
• 1,89 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 557 621
zł.
Koszty operacyjne Bright Junior Media wyniosły 21 688 086
zł.
Wynagrodzenia stanowią 12%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
227 454 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 557 621 zł w 2024 roku
• 2 395 112 zł w 2023 roku
• 1 957 712 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
12% w 2024 roku
•
12% w 2023 roku
•
12% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Bright Junior Media wyniosła 16 721 120 zł.
a
ktywa trwałe to 881 869 zł.
a
ktywa obrotowe to 15 839 251 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 16 721 120 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 4 954 095 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 11 767 026 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 883 507 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 16 721 120 zł w 2024 roku.
• 18 202 506 zł w 2023 roku.
• 17 570 962 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 12%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 42%.
Marża operacyjna wyniosła 10%.
Marża netto wyniosła 9%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Bright Junior Media wyniosły 11 767 026 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 16 721 120 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 70%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 301 779 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 11 767 026 zł w 2024 roku
• 12 483 602 zł w 2023 roku
• 11 421 321 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 6.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 70% w 2024 roku
• 69% w 2023 roku
• 65% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Bright Junior Media wykazała przychody na poziomie 24 310 518 zł.
Organizacja zarobiła 2 619 472 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 549 430 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 070 042 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 78 490 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 549 430 zł w 2024 roku
• 867 395 zł w 2023 roku
• 718 233 zł w 2022 roku