WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA ŁODZI ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE PREZESA I CZŁONKA ZARZĄDU LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO PREZESA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM, ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI SKŁAD ZARZĄDU JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA UMÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU.
Projekty związane z efektywnością energetyczną i ekologicznymi rozwiązaniami
Nagrody i certyfikaty, w tym Certyfikat Zielonej Energii
Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) to regionalny przewoźnik kolejowy, którego oferta koncentruje się na obsłudze aglomeracji łódzkiej. Główne trasy łączą Łódź z sąsiednimi miejscowościami, takimi jak Pabianice, Łask, Zduńska Wola oraz Sieradz. Organizacja ta zapewnia pasażerom wygodne i szybkie połączenia, przyczyniając się do rozwoju transportu publicznego w regionie. W ramach swoich usług, ŁKA rozwija różnorodne oferty dla podróżnych, w tym korzystne rozkłady jazdy, oraz ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak dostępność infrastruktury i specjalne usługi. Wspierana przez nowoczesne technologie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna wyróżnia się także dążeniem do ekologicznych rozwiązań transportowych, co potwierdzają liczne nagrody i certyfikaty, w tym Certyfikat Zielonej Energii. Misją ŁKA jest nie tylko zapewnienie wysokiej jakości usług transportowych, ale także promowanie zrównoważonego rozwoju oraz dbałość o środowisko. Organizacja aktywnie uczestniczy w projektach związanych z poprawą efektywności energetycznej i modernizacją infrastruktury kolejowej. Dzięki temu, w ciągu swojej działalności, zakończonej sukcesem wielu inicjatyw, ŁKA zyskuje uznanie jako niezawodny partner w transporcie regionalnym.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Łódzka Kolej Aglomeracyjna osiągnęła 271 811 710 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 271 161 726 zł. Pozostałe przychody to 649 984 zł.
Całkowite koszty wyniosły 268 846 817 zł.
Zysk netto wyniósł 2 314 909 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 27 760 302 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 271 811 710 zł w 2024 roku.
• 228 275 985 zł w 2023 roku.
• 174 012 167 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 304 932 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 314 909 zł w 2024 roku.
• 674 456 zł w 2023 roku.
• 181 707 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Łódzka Kolej Aglomeracyjna wynosi 4,65 mln zł.
EBITDA Łódzka Kolej Aglomeracyjna wynosi 34,24 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
460 060 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 4 654 228 zł w
2024 roku.
• 5 143 268 zł w
2023 roku.
• 4 048 615 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
2 250 130 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 34 239 661 zł w
2024 roku.
• 34 934 238 zł w
2023 roku.
• 30 313 157 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Łódzka Kolej Aglomeracyjna wynosi 251 786 608 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
23 149 087 zł a 679 529 276 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 24 977 075 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 251 786 608 zł w 2024 roku.
• 210 547 548 zł w 2023 roku.
• 160 893 081 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Łódzka Kolej Aglomeracyjna wynosi 0,86%. To oznacza, że firma ma szansę 0,86% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,025% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,86% w 2024 roku.
• 1,01% w 2023 roku.
• 1,01% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Łódzka Kolej Aglomeracyjna charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 86 995 946
zł.
Koszty operacyjne Łódzka Kolej Aglomeracyjna wyniosły 266 507 498
zł.
Wynagrodzenia stanowią 33%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
9 437 988 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 86 995 946 zł w 2024 roku
• 65 058 646 zł w 2023 roku
• 47 988 449 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
33% w 2024 roku
•
29% w 2023 roku
•
28% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Łódzka Kolej Aglomeracyjna wyniosła 574 915 902 zł.
a
ktywa trwałe to 521 571 652 zł.
a
ktywa obrotowe to 53 344 251 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 574 915 902 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 81 758 888 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 493 157 014 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 32 241 223 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 574 915 902 zł w 2024 roku.
• 599 490 921 zł w 2023 roku.
• 637 002 354 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Łódzka Kolej Aglomeracyjna wyniosły 493 157 014 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 574 915 902 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 86%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 25 240 584 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 493 157 014 zł w 2024 roku
• 525 269 942 zł w 2023 roku
• 578 124 830 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 86% w 2024 roku
• 88% w 2023 roku
• 91% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Łódzka Kolej Aglomeracyjna wykazała przychody na poziomie 271 811 710 zł.
Organizacja zarobiła 2 314 909 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 314 909 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku