Spedycja drogowa z obsługą krajową i międzynarodową
Logistyka kontraktowa i magazynowanie towarów
Agencja celna wspierająca międzynarodowy transport
Transport intermodalny i przeprawy promowe
PKS Gdańsk-Oliwa SA to jedna z najstarszych firm transportowych w Polsce, która od ponad 50 lat specjalizuje się w kompleksowych usługach z zakresu transportu, spedycji oraz logistyki. Charakteryzuje się unikalną strukturą samoorganizacyjną, w której brak hierarchii sprawia, że decyzje są podejmowane zespołowo. Firma oferuje różnorodne usługi, w tym transport krajowy i międzynarodowy, spedycję drogową, transport chłodniczy, jak również transport całopojazdowy i drobnicowy. Ich oferta obejmuje także magazynowanie, agencję celną oraz usługi ubezpieczeniowe dla firm transportowych. PKS Gdańsk-Oliwa wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaangażowaniu w zrównoważony rozwój oraz nowoczesnym podejściu do logistyki, w tym obsłudze transportu intermodalnego, co przyczynia się do optymalizacji procesów logistycznych. Firma posiada rozbudowaną flotę nowoczesnych pojazdów, co gwarantuje terminowość oraz bezpieczeństwo dostaw. W ciągu ostatnich kilku lat PKS Gdańsk-Oliwa uzyskała wiele nagród oraz certyfikatów potwierdzających wysoką jakość świadczonych usług. Misją firmy jest wspieranie biznesów ich klientów poprzez efektywne i bezpieczne przeprowadzanie operacji transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa osiągnęła 279 048 354 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 277 169 270 zł. Pozostałe przychody to 1 879 084 zł.
Całkowite koszty wyniosły 277 480 471 zł.
Strata netto wyniosła 311 202 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -2 322 762 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 279 048 354 zł w 2024 roku.
• 294 267 866 zł w 2023 roku.
• 343 710 964 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -579 319 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -311 202 zł w 2024 roku.
• 5 232 479 zł w 2023 roku.
• 10 456 847 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wynosi -1,64 mln zł.
EBITDA Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wynosi 3,52 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
1 133 467 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -1 638 935 zł w
2024 roku.
• 6 469 753 zł w
2023 roku.
• 11 336 750 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
649 756 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 523 831 zł w
2024 roku.
• 9 988 602 zł w
2023 roku.
• 14 078 512 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wynosi 226 901 715 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 697 620 885 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -2 082 871 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 226 901 715 zł w 2024 roku.
• 258 211 372 zł w 2023 roku.
• 312 660 278 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wynosi 0,42%. To oznacza, że firma ma szansę 0,42% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,050% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,42% w 2024 roku.
• 0,07% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
520 026 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 23 417 095 zł w 2024 roku
• 23 313 392 zł w 2023 roku
• 23 517 176 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
8% w 2024 roku
•
8% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wyniosła 90 077 747 zł.
a
ktywa trwałe to 41 388 543 zł.
a
ktywa obrotowe to 48 689 204 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 90 077 747 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 54 492 639 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 35 585 109 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 3 072 432 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 90 077 747 zł w 2024 roku.
• 86 675 837 zł w 2023 roku.
• 94 657 759 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -1%.
Marża operacyjna wyniosła -1%.
Marża netto wyniosła -0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wyniosły 35 585 109 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 90 077 747 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 40%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 932 321 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 35 585 109 zł w 2024 roku
• 31 871 996 zł w 2023 roku
• 39 068 097 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 40% w 2024 roku
• 37% w 2023 roku
• 41% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Przewozu Towarów PKS Gdańsk-Oliwa wykazała przychody na poziomie 279 048 354 zł.
Organizacja zarobiła -266 382 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 44 820 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -311 202 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -17% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -142 950 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 44 820 zł w 2024 roku
• 1 248 393 zł w 2023 roku
• 2 420 238 zł w 2022 roku