SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE REPREZENTUJE SPÓŁKĘ. W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ: -PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, -DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE, -CZŁONEK ZARZĄDU Z PROKURENTEM.
Kompleksowa naprawa lokomotyw i wagonów kolejowych
Weryfikacja i modernizacja zestawów kołowych oraz silników trakcyjnych
Usługi dla PKP Cargo, PKP Intercity i innych operatorów
Specjalizacja w rewizjach lokomotyw elektrycznych i wagonów towarowych
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego (ZNTKiM) w Gdańsku to firma, która specjalizuje się w kompleksowej naprawie taboru kolejowego. Działając na terenie historycznych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego, wyróżnia się wieloletnim doświadczeniem oraz wysoko wykwalifikowaną kadrą pracowniczą. ZNTKiM oferuje pełny zakres usług związanych z naprawą lokomotyw i wagonów kolejowych, a w swoim portfolio posiada realizacje napraw rewizyjnych i głównych dla elektronicznych lokomotyw do transportu towarowego i pasażerskiego, jak również dla elektrycznych zespołów trakcyjnych. Firma dokłada szczególnej uwagi do szczegółowej weryfikacji i modernizacji zestawów kołowych oraz silników trakcyjnych, co zapewnia najwyższą jakość świadczonych usług. ZNTKiM prowadzi również współpracę z kluczowymi operatorami transportu kolejowego w Polsce, co czyni ją istotnym podmiotem w branży. Misją zakładu jest nie tylko profesjonalizm w wykonywanych usługach, ale również rzetelność, co przyczyniło się do zdobycia zaufania klientów, takich jak PKP Cargo, PKP Intercity oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zakłady Naprawcze Taboru osiągnęła 43 892 391 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 43 855 407 zł. Pozostałe przychody to 36 984 zł.
Całkowite koszty wyniosły 37 464 186 zł.
Zysk netto wyniósł 6 391 220 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 4 028 351 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 43 892 391 zł w 2024 roku.
• 29 653 236 zł w 2023 roku.
• 17 305 398 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 904 252 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 6 391 220 zł w 2024 roku.
• 2 114 240 zł w 2023 roku.
• -1 196 593 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zakłady Naprawcze Taboru wynosi 8,75 mln zł.
EBITDA Zakłady Naprawcze Taboru wynosi 8,83 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
1 212 678 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 8 745 481 zł w
2024 roku.
• 2 808 426 zł w
2023 roku.
• -792 648 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 167 858 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 8 833 444 zł w
2024 roku.
• 2 890 415 zł w
2023 roku.
• 0 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zakłady Naprawcze Taboru wynosi 61 539 458 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 712 983 zł a 109 730 978 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 6 939 970 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 61 539 458 zł w 2024 roku.
• 30 736 557 zł w 2023 roku.
• 12 462 024 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakłady Naprawcze Taboru wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,085% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2024 roku.
• 0,16% w 2023 roku.
• 4,58% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zakłady Naprawcze Taboru charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 13 919 432
zł.
Koszty operacyjne Zakłady Naprawcze Taboru wyniosły 35 109 926
zł.
Wynagrodzenia stanowią 40%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
902 792 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 13 919 432 zł w 2024 roku
• 10 895 511 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
40% w 2024 roku
•
41% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zakłady Naprawcze Taboru wyniosła 15 537 771 zł.
a
ktywa trwałe to 4 515 017 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 022 754 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 15 537 771 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 950 644 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 587 127 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 937 992 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 15 537 771 zł w 2024 roku.
• 10 020 339 zł w 2023 roku.
• 8 100 292 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 41%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 71%.
Marża operacyjna wyniosła 20%.
Marża netto wyniosła 15%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zakłady Naprawcze Taboru wyniosły 6 587 127 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 15 537 771 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 42%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 88 134 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 587 127 zł w 2024 roku
• 6 672 643 zł w 2023 roku
• 6 866 836 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 42% w 2024 roku
• 67% w 2023 roku
• 85% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zakłady Naprawcze Taboru wykazała przychody na poziomie 43 892 391 zł.
Organizacja zarobiła 8 519 799 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 128 579 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 6 391 220 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 25% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 298 808 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 128 579 zł w 2024 roku
• 349 783 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Zakłady Naprawcze Taboru wykazała zysk netto większy niż 91% organizacji z branży "Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego".
Organizacja wykazała przychód większy niż 90% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 87% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 81% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 95% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 91% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 90% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 87% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 56% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 81% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
ZAKŁADY NAPRAWCZE TABORU KOLEJOWEGO I MIEJSKIEGO