Oferuje szeroki asortyment herbat, kaw i produktów spożywczych.
Działa na zasadzie zrównoważonego rozwoju, z naciskiem na odpowiedzialność społeczną.
Marki obejmują Tata Tea, Tetley, Tata Salt oraz wiele innych produktów organicznych.
TATA Consumer Products Polska to dynamiczna firma działająca w sektorze produktów konsumpcyjnych, znana z posiadania wielu kultowych marek, takich jak Tata Tea, Tetley oraz Tata Salt. Z siedzibą w Polsce, staje się częścią globalnej strategii Tata Group, której celem jest nieustanny rozwój i wprowadzanie innowacji w ofercie produktowej. Misją firmy jest oferowanie lepszej jakości życia poprzez tworzenie produktów, które są zarówno zdrowe, jak i smaczne. W portfelu marki znajdują się nie tylko herbaty i kawy, ale także szeroki asortyment żywności, od przypraw po produkty organiczne. TATA Consumer Products Polska wyróżnia się dbałością o zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność społeczną, co przejawia się w dążeniu do ograniczenia wpływu na środowisko i wspieraniu lokalnych społeczności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Tata Consumer Products Polska osiągnęła 21 675 119 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 21 535 680 zł. Pozostałe przychody to 139 439 zł.
Całkowite koszty wyniosły 21 038 134 zł.
Zysk netto wyniósł 497 546 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -1 606 311 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 21 675 119 zł w 2024 roku.
• 23 223 406 zł w 2023 roku.
• 29 434 691 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -178 589 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 497 546 zł w 2024 roku.
• 567 701 zł w 2023 roku.
• 726 468 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Tata Consumer Products Polska wynosi 554 tys. zł.
EBITDA Tata Consumer Products Polska wynosi 567 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
25 612 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 553 756 zł w
2024 roku.
• 682 702 zł w
2023 roku.
• 917 211 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
23 897 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 566 873 zł w
2024 roku.
• 684 828 zł w
2023 roku.
• 917 211 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Tata Consumer Products Polska wynosi 22 954 211 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
4 975 461 zł a 54 187 798 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi 1 265 364 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 22 954 211 zł w 2024 roku.
• 23 893 862 zł w 2023 roku.
• 28 244 009 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Tata Consumer Products Polska wynosi 1,91%. To oznacza, że firma ma szansę 1,91% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,91% w 2024 roku.
• 1,91% w 2023 roku.
• 1,92% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Tata Consumer Products Polska wynosi 0,13%. To oznacza, że firma ma szansę 0,13% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,029% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,13% w 2024 roku.
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,08% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Tata Consumer Products Polska charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Tata Consumer Products Polska wynosi 1,04 mln zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 83 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 2,83 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 83 tys. zł a 2,83 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
43 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 1,04 mln zł w 2024 roku.
• 1,02 mln zł w 2023 roku.
• 1,05 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 83 tys. zł w 2024 roku.
• 102 tys. zł w 2023 roku.
• 138 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 2,83 mln zł w 2024 roku.
• 2,62 mln zł w 2023 roku.
• 2,45 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 169 751
zł.
Koszty operacyjne Tata Consumer Products Polska wyniosły 20 981 924
zł.
Wynagrodzenia stanowią 10%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-187 024 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 169 751 zł w 2024 roku
• 2 108 478 zł w 2023 roku
• 2 013 970 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
10% w 2024 roku
•
9% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Tata Consumer Products Polska wyniosła 15 575 755 zł.
a
ktywa trwałe to 586 507 zł.
a
ktywa obrotowe to 14 989 248 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 15 575 755 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 685 263 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 890 492 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 236 481 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 15 575 755 zł w 2024 roku.
• 15 209 994 zł w 2023 roku.
• 13 700 095 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Tata Consumer Products Polska wyniosły 6 890 492 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 15 575 755 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 44%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -456 677 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 890 492 zł w 2024 roku
• 7 022 278 zł w 2023 roku
• 6 080 079 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 44% w 2024 roku
• 46% w 2023 roku
• 44% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Tata Consumer Products Polska wykazała przychody na poziomie 21 675 119 zł.
Organizacja zarobiła 693 164 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 195 617 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 497 546 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 28% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -94 600 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 195 617 zł w 2024 roku
• 157 535 zł w 2023 roku
• 222 273 zł w 2022 roku
Organizacja Tata Consumer Products Polska wykazała zysk netto większy niż 80% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa herbaty, kawy, kakao i przypraw".
Organizacja wykazała przychód większy niż 86% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 91% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 89% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 80% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 86% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 91% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 39% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 44% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 89% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.4%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited
posiada 123099 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Największym udziałowcem od 12.05.2017 jest
Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 27.06.2013 do 12.05.2017
był Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 09.11.2010 do 27.06.2013 najwięcej udziałów posiadał Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
TATA CONSUMER PRODUCTS POLSKA