Dystrybucja artykułów spożywczych od polskich producentów.
Szeroki asortyment przekraczający 30 000 SKU.
Logistyka oparta na wieloletnich relacjach z partnerami dostawczymi.
FoodChannel to firma specjalizująca się w dystrybucji produktów spożywczych, która swoją działalność rozpoczęła w 2018 roku. W oparciu o ponad 20-letnie doświadczenie w branży, nawiązała relacje z zaufanymi producentami w Polsce, aby oferować klientom jedynie najwyższej jakości artykuły spożywcze. Oferta FoodChannel obejmuje 30 000 SKU, w tym różnorodne kategorie produktów, takie jak mięso, wędliny, sery, nabiał, pieczywo, desery, owoce, warzywa oraz artykuły suche. Współpraca z renomowanymi producentami oraz sprawna logistyka, która opiera się na wieloletnich relacjach handlowych, zapewnia terminowe i bezproblemowe dostawy towarów. Magazyn zlokalizowany w Wielkopolsce stanowi kluczowy element infrastruktury, z której towar przesyłany jest do klientów na terenie Europy, co czyni FoodChannel solidnym partnerem w branży dystrybucji artykułów spożywczych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Food Channel osiągnęła 2 498 925 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 498 925 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 971 294 zł.
Zysk netto wyniósł 527 632 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 356 989 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 2 498 925 zł w 2024 roku.
• 2 314 122 zł w 2023 roku.
• 2 353 590 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 75 376 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 527 632 zł w 2024 roku.
• 891 536 zł w 2023 roku.
• 985 578 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Food Channel wynosi 596 tys. zł.
EBITDA Food Channel wynosi 602 tys. zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Food Channel wynosi 4 798 397 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 021 921 zł a 7 386 842 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 685 485 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 4 798 397 zł w 2024 roku.
• 5 721 493 zł w 2023 roku.
• 6 252 129 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Food Channel wynosi 3,08%. To oznacza, że firma ma szansę 3,08% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,272% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 3,08% w 2024 roku.
• 3,08% w 2023 roku.
• 3,08% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Food Channel wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2024 roku.
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,09% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Food Channel charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Food Channel wynosi 186 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 75 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 475 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 75 tys. zł a 475 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
27 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 186 tys. zł w 2024 roku.
• 154 tys. zł w 2023 roku.
• 154 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 75 tys. zł w 2024 roku.
• 69 tys. zł w 2023 roku.
• 71 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 475 tys. zł w 2024 roku.
• 282 tys. zł w 2023 roku.
• 205 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 555 125
zł.
Koszty operacyjne Food Channel wyniosły 1 903 421
zł.
Wynagrodzenia stanowią 29%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
79 304 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 555 125 zł w 2024 roku
• 533 089 zł w 2023 roku
• 495 993 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
4.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
29% w 2024 roku
•
41% w 2023 roku
•
39% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Food Channel wyniosła 1 778 130 zł.
a
ktywa trwałe to 4800 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 773 330 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 778 130 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 362 561 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 415 570 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 254 019 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 778 130 zł w 2024 roku.
• 1 006 337 zł w 2023 roku.
• 2 040 215 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 30%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 39%.
Marża operacyjna wyniosła 24%.
Marża netto wyniosła 21%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Food Channel wyniosły 415 570 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 778 130 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 23%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 59 367 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 415 570 zł w 2024 roku
• 189 535 zł w 2023 roku
• 1 052 537 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 23% w 2024 roku
• 19% w 2023 roku
• 52% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Food Channel wykazała przychody na poziomie 2 498 925 zł.
Organizacja zarobiła 582 996 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 55 364 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 527 632 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 9% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 7909 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 55 364 zł w 2024 roku
• 88 992 zł w 2023 roku
• 97 876 zł w 2022 roku
Organizacja Food Channel wykazała zysk netto większy niż 88% organizacji z branży "Działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju".
Organizacja wykazała przychód większy niż 75% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 78% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 79% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 63% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 87% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.02%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 88% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 75% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 78% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 37% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 81% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 79% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 63% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 87% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.02%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki