Szkolenia dla diagnostów i przedstawicieli stacji kontroli pojazdów
Współpraca z policją w kampaniach drogowych
Konsultacje prawne dla członków
Przygotowanie i konsultacja aktów prawnych
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów (PISKP) to organizacja zrzeszająca stacje kontroli pojazdów w Polsce. Ich misją jest poprawa jakości badań technicznych pojazdów oraz wspieranie członków w codziennej działalności. PISKP organizuje regularne szkolenia regionalne dla diagnostów i przedstawicieli stacji diagnostycznych, podnosząc ich kwalifikacje poprzez kursy i spotkania edukacyjne. Ponadto, PISKP współpracuje z policją w kampaniach mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, takich jak akcje kontrolujące stan oświetlenia pojazdów. Organizacja angażuje się także w przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz konsultacje legislacyjne dotyczące branży motoryzacyjnej.PISKP utrzymuje aktywność poprzez różnorodne inicjatywy, takie jak doroczne szkolenia regionalne, spotkania integracyjne oraz konsultacje prawne dla swoich członków. Działalność organizacji obejmuje szerokie spektrum działań mających na celu stałe podnoszenie profesjonalizmu branży i wspieranie stacji kontroli pojazdów.Organizacja ma długą historię pełnienia roli lidera w sferze badań technicznych pojazdów, skupiając swoją uwagę na jakości usług oraz bezpiecznym funkcjonowaniu pojazdów na polskich drogach. Odbywają się regularne spotkania organów zarządzających Izby, takich jak Walne Zgromadzenia, Rady i Zarządu Izby, które wyznaczają kierunki działania PISKP. Dzięki aktywnej współpracy z instytucjami rządowymi i sektorem prywatnym, PISKP odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu polityki technicznej oraz prawnej dotyczącej stacji kontroli pojazdów w kraju.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów osiągnęła 1 869 627 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 860 899 zł. Pozostałe przychody to 8727 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 845 303 zł.
Zysk netto wyniósł 15 597 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -5801 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 869 627 zł w 2024 roku.
• 1 834 861 zł w 2023 roku.
• 1 803 246 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -13 918 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 15 597 zł w 2024 roku.
• -4713 zł w 2023 roku.
• -18 323 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wynosi 18 tys. zł.
EBITDA Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wynosi 27 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
17 383 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 17 886 zł w
2024 roku.
• -6148 zł w
2023 roku.
• -23 441 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
21 944 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 26 982 zł w
2024 roku.
• -5327 zł w
2023 roku.
• -23 441 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wynosi 1 899 758 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
155 967 zł a 4 674 067 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -48 020 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 899 758 zł w 2024 roku.
• 1 802 497 zł w 2023 roku.
• 1 784 955 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,07% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wyniosły 1 843 013
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wyniosła 962 433 zł.
a
ktywa obrotowe to 962 433 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 962 433 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 787 938 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 174 495 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 14 366 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 962 433 zł w 2024 roku.
• 956 752 zł w 2023 roku.
• 983 572 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wyniosły 174 495 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 962 433 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 18%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -992 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 174 495 zł w 2024 roku
• 184 411 zł w 2023 roku
• 206 518 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 18% w 2024 roku
• 19% w 2023 roku
• 21% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wykazała przychody na poziomie 1 869 627 zł.
Organizacja zarobiła 24 857 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 9260 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 15 597 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 37% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -2990 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 9260 zł w 2024 roku
• 5720 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wykazała zysk netto większy niż 62% organizacji z branży "Działalność organizacji komercyjnych i pracodawców".
Organizacja wykazała przychód większy niż 83% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 79% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 94% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 62% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 83% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 79% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 56% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 94% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
POLSKA IZBA STACJI KONTROLI POJAZDÓ