Spółdzielnia Transportu Wiejskiego (STW) w Nowym Sączu to uznana instytucja, która została założona 1 stycznia 1966 roku. Organizacja początkowo działała jako Oddział Wojewódzkiej Spółdzielni Transportu Wiejskiego w Krakowie, a w 1976 roku przekształciła się w samodzielną spółdzielnię. STW oferuje kompleksowe usługi motoryzacyjne, w tym serwis samochodów osobowych oraz ciężarowych. W zakres działalności wchodzi także wulkanizacja, regeneracja wtryskiwaczy, serwisowanie klimatyzacji oraz diagnostyka pojazdów poprzez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów. Dodatkowym atutem jest dostępność myjni samochodowej oraz samoobsługowej stacji odkurzania. STW stawia na jakość obsługi, łącząc doświadczenie z konkurencyjnymi cenami i szybkim czasem realizacji usług. Organizacja honoruje Kartę Dużej Rodziny, co przekłada się na zniżki dla klientów, a także umożliwia korzystanie z profesjonalnych usług samochodowych w atrakcyjnej ofercie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz osiągnęła 3 518 225 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 503 481 zł. Pozostałe przychody to 14 744 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 764 633 zł.
Strata netto wyniosła 261 152 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -625 518 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 518 225 zł w 2024 roku.
• 6 595 445 zł w 2023 roku.
• 7 935 417 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -35 920 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -261 152 zł w 2024 roku.
• -356 823 zł w 2023 roku.
• -245 879 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wynosi -275 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
39 908 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -274 607 zł w
2024 roku.
• -361 933 zł w
2023 roku.
• -303 113 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wynosi 3 407 341 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 8 795 562 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -484 674 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 3 407 341 zł w 2024 roku.
• 5 657 309 zł w 2023 roku.
• 6 820 491 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wynosi 0,21%. To oznacza, że firma ma szansę 0,21% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,018% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,21% w 2024 roku.
• 0,22% w 2023 roku.
• 0,21% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wyniosły 3 778 088
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wyniosła 1 743 784 zł.
a
ktywa trwałe to 1 175 369 zł.
a
ktywa obrotowe to 568 415 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 743 784 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 415 810 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 327 974 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -107 902 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 743 784 zł w 2024 roku.
• 2 137 229 zł w 2023 roku.
• 2 521 849 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -15%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -18%.
Marża operacyjna wyniosła -8%.
Marża netto wyniosła -7%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wyniosły 327 974 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 743 784 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 19%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -17 685 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 327 974 zł w 2024 roku
• 456 767 zł w 2023 roku
• 481 565 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 19% w 2024 roku
• 21% w 2023 roku
• 19% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wykazała przychody na poziomie 3 518 225 zł.
Organizacja zarobiła -261 152 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -261 152 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1263 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 235 zł w 2023 roku
• 188 zł w 2022 roku
Organizacja Spółdzielnia transportu wiejskiego w nowym sącz wykazała zysk netto większy niż 3% organizacji z branży "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 83% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 29% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 12% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 3% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 83% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 81% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 29% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 12% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
SPÓŁDZIELNIA TRANSPORTU WIEJSKIEGO W NOWYM SĄCZ