SĄD REJONOWY KATOWICE-WSCHÓD W KATOWICACH, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Myjnia samochodowa dla TIR-ów, BUS-ów i pojazdów osobowych
Serwis i sprzedaż opon oraz felg
Profesjonalna geometria kół
Serwis i naprawa klimatyzacji
PRZEDSIĘBIORSTWO PRZEWOZU TOWARÓW POWSZECHNEJ KOMUNIKACJI SAMOCHODOWEJ, znane jako PKS Katowice, rozwija swoją działalność od 1946 roku, przekształcając się z firmy transportowej w kompleksowego usługodawcę w zakresie obsługi pojazdów. Obecnie firma koncentruje się na szerokim zakresie usług związanych z pojazdami ciężarowymi, dostawczymi oraz autobusami, a jednocześnie nie prowadzi przewozów pasażerskich, co odróżnia ją od wielu innych przedsiębiorstw w branży. W ofercie PKS Katowice znajdują się profesjonalne usługi takie jak Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów, myjnia samochodowa, serwis ogumienia, geometria kół, oraz serwis klimatyzacji. Dodatkowo, firma oferuje parking strzeżony, co dodatkowo zwiększa komfort klientów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w sektorze transportowym, PKS Katowice zapewnia usługi na najwyższym poziomie, dbając przy tym o bezpieczeństwo i satysfakcję swoich klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej osiągnęła 5 240 152 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 5 239 442 zł. Pozostałe przychody to 710 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 342 948 zł.
Strata netto wyniosła 103 506 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 242 696 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 5 240 152 zł w 2024 roku.
• 3 715 748 zł w 2023 roku.
• 3 481 830 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -27 755 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -103 506 zł w 2024 roku.
• 5233 zł w 2023 roku.
• -228 800 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wynosi -69 tys. zł.
EBITDA Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wynosi 237 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
25 242 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -69 065 zł w
2024 roku.
• 12 301 zł w
2023 roku.
• -231 152 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
24 649 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 236 503 zł w
2024 roku.
• 267 522 zł w
2023 roku.
• 46 366 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wynosi 7 810 617 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 23 024 974 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 144 255 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 7 810 617 zł w 2024 roku.
• 6 893 206 zł w 2023 roku.
• 6 712 991 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wynosi 0,33%. To oznacza, że firma ma szansę 0,33% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,034% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,33% w 2024 roku.
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,12% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 010 388
zł.
Koszty operacyjne Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wyniosły 5 308 507
zł.
Wynagrodzenia stanowią 19%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
144 341 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 010 388 zł w 2024 roku
• 1 176 481 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
19% w 2024 roku
•
32% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wyniosła 7 337 630 zł.
a
ktywa trwałe to 6 029 293 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 308 337 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 337 630 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 5 756 244 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 581 386 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 44 582 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 337 630 zł w 2024 roku.
• 7 439 377 zł w 2023 roku.
• 7 295 329 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -2%.
Marża operacyjna wyniosła -1%.
Marża netto wyniosła -2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wyniosły 1 581 386 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 337 630 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 22%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1193 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 581 386 zł w 2024 roku
• 1 579 234 zł w 2023 roku
• 1 439 635 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 22% w 2024 roku
• 21% w 2023 roku
• 20% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wykazała przychody na poziomie 5 240 152 zł.
Organizacja zarobiła -103 506 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -103 506 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -4612 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 3978 zł w 2023 roku
• 11 275 zł w 2022 roku
Organizacja Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej wykazała zysk netto większy niż 9% organizacji z branży "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 88% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 94% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 26% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 34% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 18% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.05%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 9% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 88% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 94% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 26% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 33% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 34% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 36% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 18% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.05%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Skarb Państwa
posiada b.d. udziałów, które stanowią 100% firmy.
Podobne organizacje do
PRZEDSIĘBIORSTWO PRZEWOZU TOWARÓW POWSZECHNEJ KOMUNIKACJI SAMOCHODOWEJ