WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ LICZBY OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
Realizacja projektów ekologicznych i zrównoważonych
Udział w międzynarodowych projektach transportowych
Remonty i modernizacje infrastruktury transportowej
Rekrutacja kierowców oraz techników
Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Spółka z o.o. w Gdyni to dynamiczna firma zajmująca się świadczeniem usług transportowych w regionie. Jej oferta obejmuje obsługę komunikacyjną mieszkańców oraz turystów, zapewniając wydajne i komfortowe przejazdy. W ostatnich latach przedsiębiorstwo wdrożyło szereg projektów mających na celu poprawę jakości usług oraz zwiększenie bezpieczeństwa ekologicznego, takich jak remont kominów dla zachowania wymogów ochrony środowiska czy montaż czujników w ramach programu SPINE, którego celem jest rozwój zrównoważonego systemu transportu publicznego.
Organizacja wyróżnia się także na arenie międzynarodowej poprzez uczestnictwo w projektach jak CE4CE, który sprzyja przejściu na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Działania te dowodzą zaangażowania Przedsiębiorstwa w innowacyjne podejścia do transportu oraz zrównoważonego rozwoju. Historia spółki jest nierozerwalnie związana z rozwojem komunikacji w Gdyni, a jej misją jest dostarczanie usług transportowych na najwyższym poziomie, co jest również potwierdzone przez prężne działania podejmowane na rzecz lokalnych społeczności i współpracy z partnerami zewnętrznymi. Przedsiębiorstwo zatrudnia także wykwalifikowaną kadrę pracowników, w tym kierowców oraz techników, co pozwala na utrzymanie wysokich standardów obsługi.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Komunikacji Autobusowej osiągnęła 58 319 751 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 57 975 522 zł. Pozostałe przychody to 344 229 zł.
Całkowite koszty wyniosły 59 918 179 zł.
Strata netto wyniosła 1 942 658 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 158 038 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 58 319 751 zł w 2024 roku.
• 51 326 564 zł w 2023 roku.
• 41 103 329 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -188 948 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -1 942 658 zł w 2024 roku.
• -1 927 509 zł w 2023 roku.
• -9 009 653 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Komunikacji Autobusowej wynosi -2 mln zł.
EBITDA Komunikacji Autobusowej wynosi 6,92 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
195 745 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -1 996 118 zł w
2024 roku.
• -1 531 450 zł w
2023 roku.
• -8 508 350 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
621 963 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 6 917 119 zł w
2024 roku.
• 7 549 435 zł w
2023 roku.
• -1 050 453 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Komunikacji Autobusowej wynosi 58 102 510 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 145 799 377 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 229 890 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 58 102 510 zł w 2024 roku.
• 54 897 378 zł w 2023 roku.
• 49 340 020 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Komunikacji Autobusowej wynosi 1,87%. To oznacza, że firma ma szansę 1,87% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,169% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 1,87% w 2024 roku.
• 1,87% w 2023 roku.
• 2,07% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Komunikacji Autobusowej charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 32 267 024
zł.
Koszty operacyjne Komunikacji Autobusowej wyniosły 59 971 639
zł.
Wynagrodzenia stanowią 54%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 776 676 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 32 267 024 zł w 2024 roku
• 26 954 320 zł w 2023 roku
• 24 265 908 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
54% w 2024 roku
•
51% w 2023 roku
•
49% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Komunikacji Autobusowej wyniosła 98 103 348 zł.
a
ktywa trwałe to 82 320 085 zł.
a
ktywa obrotowe to 15 783 263 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 98 103 348 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 25 630 234 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 72 473 113 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 9 685 120 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 98 103 348 zł w 2024 roku.
• 103 438 309 zł w 2023 roku.
• 110 197 338 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -8%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Komunikacji Autobusowej wyniosły 72 473 113 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 98 103 348 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 74%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 8 185 744 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 72 473 113 zł w 2024 roku
• 75 865 417 zł w 2023 roku
• 80 946 936 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 74% w 2024 roku
• 73% w 2023 roku
• 73% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Komunikacji Autobusowej wykazała przychody na poziomie 58 319 751 zł.
Organizacja zarobiła -1 711 845 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 230 813 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -1 942 658 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -13% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 16 211 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 230 813 zł w 2024 roku
• 35 672 zł w 2023 roku
• 54 657 zł w 2022 roku