WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Specjalizacja w transporcie drogowym międzynarodowym i krajowym
Realizacja usług dla branż papierniczej, drzewnej, budowlanej, stalowej, chemicznej i AGD
Nowoczesna flota 150 pojazdów gotowych do transportów ekspresowych i chłodniczych
Oferowanie transportów promowych oraz ubezpieczeń dla sektora TSL
Trzecie miejsce w rankingu Dziennika Gazety Prawnej w kategorii transportu drogowego
SKAT Transport jest uznawanym operatorem transportowo-logistycznym, który od ponad 30 lat specjalizuje się w międzynarodowym i krajowym transporcie drogowym. Z siedzibą w Gdańsku, firma dysponuje nowoczesną flotą składającą się z 150 pojazdów, które są dostosowane do różnorodnych zleceń, w tym transportów ekspresowych, chłodniczych oraz ponadgabarytowych. Zespołem SKAT zarządza 300 ekspertów, których celem jest dostarczanie najwyższej jakości usług dostosowanych do potrzeb klientów z różnych branż, takich jak papiernicza, drzewna, budowlana, stalowa, chemiczna i AGD. Dzięki nowoczesnym technologiom i własnym systemom IT, firma może efektywnie zarządzać procesami logistycznymi, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Dodatkowo, SKAT obsługuje transporty promowe oraz oferuje kompleksowe ubezpieczenia dla sektora TSL. Jako lider w branży, firma zyskała uznanie, plasując się na trzecim miejscu w rankingu Dziennika Gazety Prawnej w kategorii transportu drogowego oraz zdobywając prestiżowe nagrody za jakość usług oraz wzrost przychodów. SKAT nieustannie rozwija swoje usługi, dostosowując się do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb klientów, co sprawia, że jest dynamicznym partnerem w branży transportowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Skat Transport osiągnęła 504 954 794 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 503 335 086 zł. Pozostałe przychody to 1 619 707 zł.
Całkowite koszty wyniosły 504 547 518 zł.
Strata netto wyniosła 1 212 432 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -29 850 907 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 504 954 794 zł w 2024 roku.
• 594 918 983 zł w 2023 roku.
• 729 279 352 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -7 803 187 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -1 212 432 zł w 2024 roku.
• 10 528 685 zł w 2023 roku.
• 24 998 215 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Skat Transport wynosi -1,8 mln zł.
EBITDA Skat Transport wynosi 5,58 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
8 320 922 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -1 803 448 zł w
2024 roku.
• 9 359 085 zł w
2023 roku.
• 27 333 920 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
6 486 119 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 5 576 109 zł w
2024 roku.
• 15 895 554 zł w
2023 roku.
• 30 458 585 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Skat Transport wynosi 377 933 622 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 1 262 386 984 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -41 090 173 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 377 933 622 zł w 2024 roku.
• 481 564 501 zł w 2023 roku.
• 619 853 862 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Skat Transport wynosi 1,29%. To oznacza, że firma ma szansę 1,29% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,343% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 1,29% w 2024 roku.
• 0,27% w 2023 roku.
• 0,24% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Skat Transport charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 3 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 31 021 343
zł.
Koszty operacyjne Skat Transport wyniosły 505 138 534
zł.
Wynagrodzenia stanowią 6%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 957 895 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 31 021 343 zł w 2024 roku
• 31 646 996 zł w 2023 roku
• 31 237 465 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
6% w 2024 roku
•
5% w 2023 roku
•
4% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Skat Transport wyniosła 175 099 934 zł.
a
ktywa trwałe to 93 904 936 zł.
a
ktywa obrotowe to 81 194 998 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 175 099 934 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 55 062 791 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 120 037 142 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 4 821 822 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 175 099 934 zł w 2024 roku.
• 189 194 865 zł w 2023 roku.
• 197 988 600 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -2%.
Marża operacyjna wyniosła -0%.
Marża netto wyniosła -0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -35.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Skat Transport wyniosły 120 037 142 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 175 099 934 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 69%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -6 386 985 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 120 037 142 zł w 2024 roku
• 132 078 724 zł w 2023 roku
• 153 088 912 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 69% w 2024 roku
• 70% w 2023 roku
• 77% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Skat Transport wykazała przychody na poziomie 504 954 794 zł.
Organizacja zarobiła -837 750 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 374 682 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -1 212 432 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -45% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -992 244 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 374 682 zł w 2024 roku
• 1 593 578 zł w 2023 roku
• 6 729 561 zł w 2022 roku