Skupienie na jakości, bezpieczeństwie i szkoleniu pracowników
Poszukiwanie pracowników do zespołu
GOLIK TRANSPORT to firma transportowo-spedycyjna, która specjalizuje się w przewozie materiałów sypkich i płynnych zarówno na terytorium Polski, jak i całej Unii Europejskiej. Posiadają doświadczenie w obsłudze logistyki, oferując profesjonalne usługi transportowe. Ich flota składa się z czterdziestu silo-naczep, co pozwala na efektywne i bezpieczne przewozy różnorodnych materiałów. Ze względu na ciągłe dążenie do doskonalenia jakości, GOLIK TRANSPORT inwestuje w szkolenie swoich pracowników oraz regularne serwisowanie taboru, co przekłada się na wysoką niezawodność. Firma dysponuje także odpowiednimi koncesjami, które umożliwiają realizację transportów krajowych i międzynarodowych. Dodatkowo, GOLIK TRANSPORT aktywnie poszukuje pracowników, co świadczy o ich rozwoju i dbałości o zespół. W swojej działalności skupiają się na terminowości usług oraz na dbałości o bezpieczeństwo przewozów, co czyni ich rzetelnym partnerem w branży transportowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Golik Transport osiągnęła 37 221 151 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 37 221 151 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 36 926 472 zł.
Zysk netto wyniósł 294 678 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 890 045 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 37 221 151 zł w 2024 roku.
• 30 168 999 zł w 2023 roku.
• 32 400 029 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -8457 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 294 678 zł w 2024 roku.
• 1 064 406 zł w 2023 roku.
• 2 852 083 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Golik Transport wynosi 590 tys. zł.
EBITDA Golik Transport wynosi 964 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
3283 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 590 394 zł w
2024 roku.
• 1 563 932 zł w
2023 roku.
• 3 634 433 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
48 696 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 964 441 zł w
2024 roku.
• 1 822 201 zł w
2023 roku.
• 3 911 528 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Golik Transport wynosi 28 375 275 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 382 462 zł a 93 052 876 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 184 309 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 28 375 275 zł w 2024 roku.
• 26 542 059 zł w 2023 roku.
• 34 924 817 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Golik Transport wynosi 1,92%. To oznacza, że firma ma szansę 1,92% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,92% w 2024 roku.
• 1,92% w 2023 roku.
• 1,92% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Golik Transport wynosi 0,23%. To oznacza, że firma ma szansę 0,23% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,23% w 2024 roku.
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Golik Transport charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Golik Transport wynosi 697 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 59 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 1,49 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 59 tys. zł a 1,49 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
61 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 697 tys. zł w 2024 roku.
• 637 tys. zł w 2023 roku.
• 743 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 59 tys. zł w 2024 roku.
• 213 tys. zł w 2023 roku.
• 511 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 1,49 mln zł w 2024 roku.
• 1,21 mln zł w 2023 roku.
• 1,3 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 6 357 331
zł.
Koszty operacyjne Golik Transport wyniosły 36 630 756
zł.
Wynagrodzenia stanowią 17%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
794 585 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 6 357 331 zł w 2024 roku
• 4 718 203 zł w 2023 roku
• 3 513 174 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
17% w 2024 roku
•
16% w 2023 roku
•
12% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Golik Transport wyniosła 7 144 950 zł.
a
ktywa trwałe to 910 723 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 234 226 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 144 950 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 176 616 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 968 333 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 420 100 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 144 950 zł w 2024 roku.
• 6 329 360 zł w 2023 roku.
• 5 956 800 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 9%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -9.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Golik Transport wyniosły 3 968 333 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 144 950 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 56%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 31 515 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 968 333 zł w 2024 roku
• 3 433 667 zł w 2023 roku
• 3 401 512 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 56% w 2024 roku
• 54% w 2023 roku
• 57% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Golik Transport wykazała przychody na poziomie 37 221 151 zł.
Organizacja zarobiła 439 631 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 144 953 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 294 678 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 33% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 20 708 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 144 953 zł w 2024 roku
• 267 526 zł w 2023 roku
• 666 479 zł w 2022 roku