WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W RZESZOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI ORAZ SKŁADANIA W JEJ IMIENIU OŚWIADCZEŃ WOLI UPRAWNIENI SA: 1. PRZY ZARZĄDZIE JEDNOOSOBOWYM - PREZES ZARZĄDU 2. PRZY ZARZĄDZIE DWUOSOBOWYM - KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU SAMODZIELNIE 3. W POZOSTAŁYCH PRZYPADKACH - PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄZCNIE Z PROKURENTEM
Gospodarka odpadami: zbieranie, transport i przetwarzanie odpadów.
Utrzymanie czystości oraz konserwacja zieleni w przestrzeni publicznej.
Edukacja ekologiczna wśród mieszkańców gminy.
Usługi remontowo-budowlane oraz transportowo-sprzętowe.
Współpraca z instytucjami na rzecz ochrony środowiska.
Gminny Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., z siedzibą w Ostrowie, jest organizacją założoną w 2014 roku, która dostarcza zróżnicowane usługi związane z gospodarką komunalną. Spółka zajmuje się wieloma aspektami utrzymania czystości i porządku w gminie, a wśród jej głównych działań znajduje się kompleksowa gospodarka odpadami, która obejmuje zbieranie, transport oraz przetwarzanie odpadów. Organizacja przywiązuje dużą wagę do ochrony środowiska oraz edukacji ekologicznej, prowadząc programy mające na celu podnoszenie świadomości ekologicznej wśród mieszkańców. Oferowane są również usługi remontowo-budowlane oraz transportowo-sprzętowe, co poszerza jej ofertę i pozwala na wszechstronne wsparcie lokalnej społeczności. Gminny Zakład Usług Komunalnych dba o estetykę przestrzeni publicznej, poprzez pielęgnację i konserwację zieleni w gminie, przyczyniając się tym samym do poprawy jakości życia mieszkańców. Współpraca z różnymi instytucjami i organizacjami ma na celu dostosowanie działań do aktualnych potrzeb i trendów w zakresie ochrony środowiska.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminny Zakład Usług Komunalnych osiągnęła 18 799 359 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 18 720 555 zł. Pozostałe przychody to 78 804 zł.
Całkowite koszty wyniosły 17 662 094 zł.
Zysk netto wyniósł 1 058 461 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 849 157 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 18 799 359 zł w 2024 roku.
• 12 432 035 zł w 2023 roku.
• 11 518 659 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 95 089 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 058 461 zł w 2024 roku.
• 1 166 728 zł w 2023 roku.
• 911 409 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminny Zakład Usług Komunalnych wynosi 1,24 mln zł.
EBITDA Gminny Zakład Usług Komunalnych wynosi 1,72 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
109 670 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 239 886 zł w
2024 roku.
• 1 286 606 zł w
2023 roku.
• 1 106 868 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
177 710 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 723 521 zł w
2024 roku.
• 1 722 172 zł w
2023 roku.
• 1 471 745 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminny Zakład Usług Komunalnych wynosi 19 369 908 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 603 156 zł a 46 998 398 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 263 942 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 19 369 908 zł w 2024 roku.
• 15 551 744 zł w 2023 roku.
• 13 646 504 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Gminny Zakład Usług Komunalnych wynosi 1,85%. To oznacza, że firma ma szansę 1,85% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,85% w 2024 roku.
• 1,85% w 2023 roku.
• 1,85% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminny Zakład Usług Komunalnych wynosi 0,31%. To oznacza, że firma ma szansę 0,31% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,004% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,31% w 2024 roku.
• 0,23% w 2023 roku.
• 0,16% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminny Zakład Usług Komunalnych charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Gminny Zakład Usług Komunalnych wynosi 357 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 749 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 749 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
21 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 357 tys. zł w 2024 roku.
• 425 tys. zł w 2023 roku.
• 398 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 193 tys. zł w 2023 roku.
• 166 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 749 tys. zł w 2024 roku.
• 692 tys. zł w 2023 roku.
• 619 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 153 992
zł.
Koszty operacyjne Gminny Zakład Usług Komunalnych wyniosły 17 480 670
zł.
Wynagrodzenia stanowią 7%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
141 686 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 153 992 zł w 2024 roku
• 929 929 zł w 2023 roku
• 901 923 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
7% w 2024 roku
•
8% w 2023 roku
•
9% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminny Zakład Usług Komunalnych wyniosła 15 389 549 zł.
a
ktywa trwałe to 4 215 695 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 173 855 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 15 389 549 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 470 874 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 11 918 675 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 340 715 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 15 389 549 zł w 2024 roku.
• 10 712 830 zł w 2023 roku.
• 8 817 472 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 7%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 30%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminny Zakład Usług Komunalnych wyniosły 11 918 675 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 15 389 549 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 77%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 917 409 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 11 918 675 zł w 2024 roku
• 7 250 417 zł w 2023 roku
• 5 721 787 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 77% w 2024 roku
• 68% w 2023 roku
• 65% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminny Zakład Usług Komunalnych wykazała przychody na poziomie 18 799 359 zł.
Organizacja zarobiła 1 309 333 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 250 872 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 058 461 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 22 397 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 250 872 zł w 2024 roku
• 288 739 zł w 2023 roku
• 222 440 zł w 2022 roku
Organizacja Gminny Zakład Usług Komunalnych wykazała zysk netto większy niż 71% organizacji z branży "Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne".
Organizacja wykazała przychód większy niż 67% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 66% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 71% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 74% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 70% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 71% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 67% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 66% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 71% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 51% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 74% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 70% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Ostrów
posiada 100 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Podobne organizacje do
GMINNY ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH