WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU GDY ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST DZIAŁANIE PREZESA ZARZĄDU SAMODZIELNIE ALBO WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, W TYM WICEPREZESA ZARZĄDU LUB WICEPREZESA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Chludowie
Dodatkowe usługi: zarządzanie kontenerami, łowisko
Edukacja ekologiczna mieszkańców
ZGK Suchy Las Sp. z o.o., czyli Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy Las, jest kluczowym przedsiębiorstwem odpowiedzialnym za kompleksową gospodarkę odpadami na terenie gminy Suchy Las. Firma ta zajmuje się zarządzaniem różnymi rodzajami odpadów komunalnych, w tym zmieszanymi, segregowanymi, BIO, zielonymi, wielkogabarytowymi oraz problemowymi. W ramach swojej działalności ZGK Suchy Las prowadzi Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Chludowie, gdzie mieszkańcy mogą bezpiecznie dostarczać odpady trudnogospodarowalne. Poza gospodarką odpadami, przedsiębiorstwo to angażuje się w budowę i utrzymanie infrastruktury drogowej, co obejmuje zarówno bieżące naprawy, jak i realizację nowych inwestycji. Innymi obszarami działalności ZGK Suchy Las są m.in. zarządzanie kontenerami na odpady oraz łowiskiem w Suchym Lesie, które stanowią dodatkowe usługi oferowane mieszkańcom i przedsiębiorstwom z terenu gminy.ZGK Suchy Las dąży do utrzymania wysokich standardów w zgodzie z zasadami ekologii i gospodarki cyrkularnej, co wdrażają poprzez rozwój systemów segregacji odpadów oraz współpracę z mieszkańcami w zakresie edukacji ekologicznej. Firma systematycznie informuje mieszkańców o terminach odbioru odpadów oraz szczegółowych zasadach segregacji, zapewniając tym samym klarowność i skuteczność systemu gospodarki odpadami. Ważnym aspektem działalności ZGK jest także odpowiedzialne postępowanie w kontekście pandemii COVID-19, gdzie firma przypomina mieszkańcom o prawidłowym segregowaniu odpadów sanitarnych, dbając w ten sposób również o zdrowie pracowników firm odbierających odpady oraz sortowni.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS osiągnęła 19 156 134 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 19 114 107 zł. Pozostałe przychody to 42 027 zł.
Całkowite koszty wyniosły 18 554 923 zł.
Zysk netto wyniósł 559 184 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 157 477 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 19 156 134 zł w 2024 roku.
• 16 855 568 zł w 2023 roku.
• 14 822 026 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 199 937 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 559 184 zł w 2024 roku.
• 891 900 zł w 2023 roku.
• -276 253 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wynosi 724 tys. zł.
EBITDA Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wynosi 1,72 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
223 879 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 723 708 zł w
2024 roku.
• 1 176 031 zł w
2023 roku.
• -181 285 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
293 086 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 722 856 zł w
2024 roku.
• 2 186 207 zł w
2023 roku.
• 590 194 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wynosi 23 544 592 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 591 844 zł a 47 890 335 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 425 778 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 23 544 592 zł w 2024 roku.
• 22 922 354 zł w 2023 roku.
• 17 545 468 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wynosi 0,07%. To oznacza, że firma ma szansę 0,07% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,032% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,07% w 2024 roku.
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,17% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wyniosły 18 390 399
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wyniosła 14 738 636 zł.
a
ktywa trwałe to 9 509 632 zł.
a
ktywa obrotowe to 5 229 004 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 14 738 636 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 11 382 798 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 355 838 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 848 061 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 14 738 636 zł w 2024 roku.
• 13 002 524 zł w 2023 roku.
• 12 053 104 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 5%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wyniosły 3 355 838 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 14 738 636 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 23%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 401 938 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 355 838 zł w 2024 roku
• 2 178 911 zł w 2023 roku
• 1 834 281 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 23% w 2024 roku
• 17% w 2023 roku
• 15% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wykazała przychody na poziomie 19 156 134 zł.
Organizacja zarobiła 636 509 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 77 325 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 559 184 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 12% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 11 046 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 77 325 zł w 2024 roku
• 210 685 zł w 2023 roku
• 10 921 zł w 2022 roku
Organizacja Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy LAS wykazała zysk netto większy niż 71% organizacji z branży "Zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne".
Organizacja wykazała przychód większy niż 76% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 37% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 66% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.09%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 71% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 76% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 82% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 33% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 37% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 66% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.09%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Suchy Las
posiada 12690 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Największym udziałowcem od 28.02.2020 jest
Gmina Suchy Las
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 19.02.2015 do 28.02.2020
był Gmina Suchy Las
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 09.05.2011 do 19.02.2015 najwięcej udziałów posiadał Gmina Suchy Las. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SUCHY LAS