WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
JEŻELI W SKŁAD ZARZĄDU SPÓŁKI WCHODZI TRZECH CZŁONKÓW, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU DYREKTOR GENERALNY SAMODZIELNIE ALBO POZOSTAŁYCH DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB KAŻDY Z POZOSTAŁYCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI W SKŁAD ZARZĄDU SPÓŁKI WCHODZI DWÓCH CZŁONKÓW, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU SAMODZIELNIE. JEŻELI W SKŁAD ZARZĄDU SPÓŁKI WCHODZI JEDEN CZŁONEK, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST TEN CZŁONEK SAMODZIELNIE.
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Krynicy-Zdroju to instytucja, która odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu czystości i porządku w gminie. Specjalizuje się w różnych usługach związanych z gospodarką komunalną, w tym odbiorem i transportem odpadów, obsługą stacji kontroli pojazdów oraz zarządzaniem nieruchomościami. Organ zajmuje się także administracją cmentarzy komunalnych oraz prowadzeniem schroniska dla bezdomnych zwierząt, co podkreśla jego dbałość o mieszkańców i otaczające ich środowisko. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej kładzie duży nacisk na ochronę środowiska, w ramach czego działa Zakład Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska, który zarządza wszelkimi aspektami związanymi z gospodarką odpadami. Dodatkowo, przedsiębiorstwo zajmuje się komunikacją uzdrowiskową oraz energetyką cieplną, co czyni je wszechstronnym dostawcą usług, nie tylko dla mieszkańców gminy, ale także dla osób odwiedzających Krynicę-Zdrój. Chociaż Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej rozpoczęło swoją działalność w lokalnej społeczności, z każdym rokiem rozszerza zakres świadczeń, odpowiadając na potrzeby mieszkańców i dynamicznie zmieniające się otoczenie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie Gospodarki Komunalnej osiągnęła 17 368 764 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 17 364 784 zł. Pozostałe przychody to 3980 zł.
Całkowite koszty wyniosły 17 041 510 zł.
Zysk netto wyniósł 323 274 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 423 379 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 17 368 764 zł w 2024 roku.
• 16 190 851 zł w 2023 roku.
• 14 181 160 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 90 663 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 323 274 zł w 2024 roku.
• 617 553 zł w 2023 roku.
• 819 410 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 440 tys. zł.
EBITDA Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 905 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
108 145 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 439 936 zł w
2024 roku.
• 758 034 zł w
2023 roku.
• 906 437 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
132 316 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 905 384 zł w
2024 roku.
• 1 215 671 zł w
2023 roku.
• 1 241 085 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 17 721 972 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
3 232 740 zł a 43 421 910 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 265 947 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 17 721 972 zł w 2024 roku.
• 17 871 358 zł w 2023 roku.
• 16 875 824 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 0,07%. To oznacza, że firma ma szansę 0,07% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,013% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,07% w 2024 roku.
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Miejskie Gospodarki Komunalnej charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 7 050 499
zł.
Koszty operacyjne Miejskie Gospodarki Komunalnej wyniosły 16 924 848
zł.
Wynagrodzenia stanowią 42%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
485 926 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 7 050 499 zł w 2024 roku
• 5 646 412 zł w 2023 roku
• 4 966 623 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
42% w 2024 roku
•
37% w 2023 roku
•
37% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie Gospodarki Komunalnej wyniosła 7 547 848 zł.
a
ktywa trwałe to 3 766 562 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 781 286 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 547 848 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 6 466 266 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 081 582 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 201 311 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 547 848 zł w 2024 roku.
• 7 213 961 zł w 2023 roku.
• 6 505 060 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 5%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie Gospodarki Komunalnej wyniosły 1 081 582 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 547 848 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 14%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 24 911 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 081 582 zł w 2024 roku
• 1 070 969 zł w 2023 roku
• 979 621 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 14% w 2024 roku
• 15% w 2023 roku
• 15% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie Gospodarki Komunalnej wykazała przychody na poziomie 17 368 764 zł.
Organizacja zarobiła 443 916 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 120 642 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 323 274 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 27% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 14 440 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 120 642 zł w 2024 roku
• 136 297 zł w 2023 roku
• 71 930 zł w 2022 roku