WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PRYWATNEJ KRAJOWEJ POZOSTAŁEJ
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W GLIWICACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY TO POSIADA ON PRAWO JEDNOOSOBOWEGO NIEOGRANICZONEGO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI.
Stacja kontroli pojazdów dla różnych typów pojazdów
Sprzedaż paliw przez automatyczne systemy
Transport miejski z wykorzystaniem autobusów Mercedes Citaro
P.S.T. Transgór S.A. to firma o długoletniej tradycji na rynku usług transportowych i spedycyjnych, działająca od 1955 roku. Specjalizuje się w gospodarce odpadami, oferując kompleksowe usługi w zakresie odbioru oraz selektywnej zbiórki odpadów, co przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Przedsiębiorstwo prowadzi również stację kontroli pojazdów, gdzie przeprowadzane są badania techniczne różnych typów pojazdów. W ofercie znajduje się także sprzedaż paliw, w tym benzyny bezołowiowej oraz oleju napędowego, dostępnych poprzez automatyczne systemy sprzedaży. Transgór obsługuje komunikację miejską w Rybniku za pomocą nowoczesnych autobusów niskopodłogowych marki Mercedes Citaro i stara się rozszerzać swoje usługi w gminach otaczających miasto. Firma zdobyła uznanie za swoją wydajność i profesjonalizm, co potwierdzają liczne nagrody, w tym „Czarny Diament” oraz „Złotą Odznakę Za Zasługi dla Województwa Śląskiego”. Dzięki 60-letniemu doświadczeniu w branży oraz rzeszy zadowolonych klientów, Transgór umocnił swoją pozycję jako jeden z czołowych dostawców usług spedycyjno-transportowych w regionie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Spedycyjno-Transportowe Transgór osiągnęła 37 632 273 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 37 603 104 zł. Pozostałe przychody to 29 169 zł.
Całkowite koszty wyniosły 37 016 679 zł.
Zysk netto wyniósł 586 425 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -2 325 890 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 37 632 273 zł w 2024 roku.
• 51 573 634 zł w 2023 roku.
• 47 339 685 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 41 243 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 586 425 zł w 2024 roku.
• 3 145 005 zł w 2023 roku.
• -1 167 010 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Spedycyjno-Transportowe Transgór wynosi 910 tys. zł.
EBITDA Spedycyjno-Transportowe Transgór wynosi 1,87 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
12 906 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 910 308 zł w
2024 roku.
• 4 494 528 zł w
2023 roku.
• -266 882 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
704 028 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 874 546 zł w
2024 roku.
• 6 851 224 zł w
2023 roku.
• 3 809 595 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Spedycyjno-Transportowe Transgór wynosi 35 222 186 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 864 250 zł a 94 080 682 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -1 351 627 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 35 222 186 zł w 2024 roku.
• 54 310 929 zł w 2023 roku.
• 36 549 522 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Spedycyjno-Transportowe Transgór wynosi 0,14%. To oznacza, że firma ma szansę 0,14% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,099% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,14% w 2024 roku.
• 0,16% w 2023 roku.
• 1,53% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Spedycyjno-Transportowe Transgór charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 9 062 470
zł.
Koszty operacyjne Spedycyjno-Transportowe Transgór wyniosły 36 692 796
zł.
Wynagrodzenia stanowią 25%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-379 925 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 9 062 470 zł w 2024 roku
• 10 168 762 zł w 2023 roku
• 12 341 528 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
25% w 2024 roku
•
22% w 2023 roku
•
26% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Spedycyjno-Transportowe Transgór wyniosła 16 680 321 zł.
a
ktywa trwałe to 10 199 583 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 480 738 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 16 680 321 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 10 384 405 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 295 916 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -2 176 078 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 16 680 321 zł w 2024 roku.
• 18 266 973 zł w 2023 roku.
• 27 423 259 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Spedycyjno-Transportowe Transgór wyniosły 6 295 916 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 16 680 321 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 38%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -2 221 402 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 295 916 zł w 2024 roku
• 8 468 993 zł w 2023 roku
• 20 770 284 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 38% w 2024 roku
• 46% w 2023 roku
• 76% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Spedycyjno-Transportowe Transgór wykazała przychody na poziomie 37 632 273 zł.
Organizacja zarobiła 787 293 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 200 868 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 586 425 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 26% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 20 173 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 200 868 zł w 2024 roku
• 542 251 zł w 2023 roku
• 215 808 zł w 2022 roku