Organizacja akcji edukacyjnych i festiwali ekologicznych
Realizacja projektów drogowych i utrzymanie zieleni
Współpraca z mieszkańcami i lokalnymi przedsiębiorcami
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu to instytucja odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie gospodarką odpadami oraz utrzymanie czystości w obszarze miasta. W ramach swoich działań, zakład oferuje szereg usług, w tym odbiór i segregację odpadów, a także unieszkodliwienie odpadów w Zakładzie Unieszkodliwienia Odpadów Komunalnych w Trzebieniu. W kontekście ekologii, instytucja organizuje liczne akcje edukacyjne i festiwale ekologiczne, mające na celu podnoszenie świadomości mieszkańców w zakresie ochrony środowiska. MZGK realizuje także projekty związane z infrastrukturą miejską, takie jak roboty drogowe oraz utrzymanie zieleni, co wpływa na estetykę i funkcjonalność przestrzeni publicznych w Bolesławcu. Współpraca z mieszkańcami i lokalnymi przedsiębiorcami jest kluczowa w działaniach zakładu, co owocuje systematycznym zbieraniem i segregacją odpadów, a także realizacją lokalnych inicjatyw. MZGK wyróżnia się podejściem proekologicznym oraz aktywnym uczestnictwem w projektach regionalnych, co czyni go znaczącym partnerem w lokalnej społeczności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja "miejski zakład gospodarki komunalnej" osiągnęła 35 413 793 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 35 298 082 zł. Pozostałe przychody to 115 711 zł.
Całkowite koszty wyniosły 35 050 743 zł.
Zysk netto wyniósł 247 339 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 839 448 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 35 413 793 zł w 2024 roku.
• 30 712 163 zł w 2023 roku.
• 26 083 880 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 5176 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 247 339 zł w 2024 roku.
• 212 791 zł w 2023 roku.
• 189 107 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT "miejski zakład gospodarki komunalnej" wynosi 285 tys. zł.
EBITDA "miejski zakład gospodarki komunalnej" wynosi 2,68 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
2365 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 284 614 zł w
2024 roku.
• 178 632 zł w
2023 roku.
• 268 274 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
186 023 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 683 610 zł w
2024 roku.
• 2 437 890 zł w
2023 roku.
• 2 381 312 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji "miejski zakład gospodarki komunalnej" wynosi 31 295 427 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 473 395 zł a 88 534 483 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 064 102 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 31 295 427 zł w 2024 roku.
• 27 837 308 zł w 2023 roku.
• 24 497 455 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji "miejski zakład gospodarki komunalnej" wynosi 14,5%. To oznacza, że firma ma szansę 14,5% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 2,041% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 14,5% w 2024 roku.
• 10,1% w 2023 roku.
• 12,1% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne "miejski zakład gospodarki komunalnej" wyniosły 35 013 468
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów "miejski zakład gospodarki komunalnej" wyniosła 24 223 059 zł.
a
ktywa trwałe to 14 624 094 zł.
a
ktywa obrotowe to 9 598 965 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 24 223 059 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 929 164 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 15 293 894 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 418 055 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 24 223 059 zł w 2024 roku.
• 19 226 616 zł w 2023 roku.
• 18 240 025 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
nie zmienia się w czasie.
Zadłużenie
Zobowiązania "miejski zakład gospodarki komunalnej" wyniosły 15 293 894 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 24 223 059 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 63%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 217 479 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 15 293 894 zł w 2024 roku
• 10 544 791 zł w 2023 roku
• 9 770 991 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 63% w 2024 roku
• 55% w 2023 roku
• 54% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja "miejski zakład gospodarki komunalnej" wykazała przychody na poziomie 35 413 793 zł.
Organizacja zarobiła 281 527 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 34 188 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 247 339 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 12% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -12 585 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 34 188 zł w 2024 roku
• 37 275 zł w 2023 roku
• 105 672 zł w 2022 roku
Organizacja "miejski zakład gospodarki komunalnej" wykazała zysk netto większy niż 54% organizacji z branży "Zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne".
Organizacja wykazała przychód większy niż 89% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 90% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 20% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 20% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 32% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 57% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.7%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 54% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 89% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 90% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 80% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 20% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 20% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 32% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 57% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.7%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miejska Bolesławiec
posiada 9640 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 24.11.2017 jest
Gmina Miejska Bolesławiec
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 22.09.2016 do 24.11.2017
był Gmina Miejska Bolesławiec
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 24.11.2015 do 22.09.2016 najwięcej udziałów posiadał Gmina Miejska Bolesławiec. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
"MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ"