SĄD REJONOWY W CZĘSTOCHOWIE, XVII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA CZŁONEK ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ LICZBY OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI JEST WYMAGANE WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Organizacja DIR Truck osiągnęła 3 999 579 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 993 791 zł. Pozostałe przychody to 5788 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 837 672 zł.
Zysk netto wyniósł 156 119 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 499 947 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 999 579 zł w 2024 roku.
• 5 570 436 zł w 2023 roku.
• 6 572 956 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 19 515 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 156 119 zł w 2024 roku.
• 442 015 zł w 2023 roku.
• 739 259 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji DIR Truck wynosi 4 707 509 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 416 648 zł a 9 998 947 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 588 439 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 4 707 509 zł w 2024 roku.
• 6 781 306 zł w 2023 roku.
• 8 307 120 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji DIR Truck wynosi 1,88%. To oznacza, że firma ma szansę 1,88% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,235% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,88% w 2024 roku.
• 1,88% w 2023 roku.
• 1,88% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji DIR Truck wynosi 0,16%. To oznacza, że firma ma szansę 0,16% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,020% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,16% w 2024 roku.
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,05% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
DIR Truck charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 8 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla DIR Truck wynosi 223 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 31 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 617 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 31 tys. zł a 617 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
28 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 223 tys. zł w 2024 roku.
• 251 tys. zł w 2023 roku.
• 240 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 31 tys. zł w 2024 roku.
• 76 tys. zł w 2023 roku.
• 122 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 617 tys. zł w 2024 roku.
• 602 tys. zł w 2023 roku.
• 452 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 29 625
zł.
Koszty operacyjne DIR Truck wyniosły 3 787 040
zł.
Wynagrodzenia stanowią 1%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3703 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 29 625 zł w 2024 roku
• 24 664 zł w 2023 roku
• 11 283 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
1% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów DIR Truck wyniosła 3 999 157 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 127 273 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 871 884 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 3 999 157 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 888 864 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 110 293 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 499 895 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 3 999 157 zł w 2024 roku.
• 3 317 865 zł w 2023 roku.
• 2 290 640 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 8%.
Marża operacyjna wyniosła 5%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania DIR Truck wyniosły 2 110 293 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 3 999 157 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 53%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 263 787 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 110 293 zł w 2024 roku
• 1 585 034 zł w 2023 roku
• 999 824 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 53% w 2024 roku
• 48% w 2023 roku
• 44% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja DIR Truck wykazała przychody na poziomie 3 999 579 zł.
Organizacja zarobiła 181 806 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 25 687 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 156 119 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 14% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 3211 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 25 687 zł w 2024 roku
• 51 224 zł w 2023 roku
• 80 189 zł w 2022 roku
Organizacja DIR Truck wykazała zysk netto większy niż 61% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 60% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 66% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 66% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.02%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 61% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 60% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 66% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 50% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 52% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 52% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 66% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.02%.