WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W KOSZALINIE, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
PREZES SPÓŁKI JEST UPOWAŻNIONY DO JEDNOOSOBOWEJ REPREZENTACJI SPÓŁKI, ZAŚ KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU REPREZENTUJE SPÓŁKĘ ŁĄCZNIE Z INNYM CZŁONKIEM ZARZĄDU LUB Z PROKURENTEM.
Obsługa punktu selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK).
Realizacja harmonogramów odbioru odpadów zmieszanych i segregowanych.
Edukacja mieszkańców w zakresie segregacji odpadów.
Prowadzenie oczyszczalni ścieków i hydroforni.
Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. w Krupach to instytucja, która zajmuje się świadczeniem usług związanych z gospodarką wodno-ściekową oraz odbiorem i zagospodarowaniem odpadów na terenie gminy. W ofercie przedsiębiorstwa znajdują się usługi związane z dostawą wody oraz odprowadzaniem ścieków, co stanowi jeden z jej głównych filarów działalności. Zakład posiada własne oczyszczalnie ścieków oraz hydrofornie, co zapewnia mieszkańcom dostęp do bezpiecznej i wysokiej jakości wody pitnej. Dodatkowo, Gminny Zakład Użyteczności Publicznej prowadzi sezonową segregację odpadów, oferując mieszkańcom harmonogram odbioru zarówno odpadów zmieszanych, jak i segregowanych. Przedsiębiorstwo angażuje się także w edukację mieszkańców w zakresie poprawnych metod segregacji odpadów, co wpisuje się w ich strategię ochrony środowiska. Gminny Zakład Użyteczności Publicznej skutecznie zarządza swoimi usługami, co potwierdzają regularne aktualizacje taryf wodno-kanalizacyjnych oraz informacje na temat granic odbiorów odpadów, dostępne na ich stronie internetowej. Dzięki bliskiemu kontaktowi z mieszkańcami oraz transparentności działań, GZUP stał się kluczową instytucją w gminie, wspierającą lokalny rozwój i dbałość o środowisko.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminny zakład użyteczności publicznej osiągnęła 13 707 664 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 13 693 035 zł. Pozostałe przychody to 14 629 zł.
Całkowite koszty wyniosły 13 788 884 zł.
Strata netto wyniosła 95 849 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 033 622 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 13 707 664 zł w 2024 roku.
• 12 715 224 zł w 2023 roku.
• 8 656 008 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -18 864 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -95 849 zł w 2024 roku.
• 196 269 zł w 2023 roku.
• 249 668 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi -78 tys. zł.
EBITDA Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 466 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
18 802 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -78 319 zł w
2024 roku.
• 217 634 zł w
2023 roku.
• 275 490 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
22 729 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 466 490 zł w
2024 roku.
• 691 594 zł w
2023 roku.
• 639 249 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 12 360 602 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 34 269 160 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 821 362 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 12 360 602 zł w 2024 roku.
• 12 555 940 zł w 2023 roku.
• 9 916 187 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 0,69%. To oznacza, że firma ma szansę 0,69% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,087% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,69% w 2024 roku.
• 0,20% w 2023 roku.
• 0,11% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 5 581 265
zł.
Koszty operacyjne Gminny zakład użyteczności publicznej wyniosły 13 771 354
zł.
Wynagrodzenia stanowią 41%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
361 164 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 5 581 265 zł w 2024 roku
• 4 790 033 zł w 2023 roku
• 4 003 291 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
41% w 2024 roku
•
38% w 2023 roku
•
48% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminny zakład użyteczności publicznej wyniosła 7 356 137 zł.
a
ktywa trwałe to 5 214 135 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 142 002 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 356 137 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 4 296 212 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 059 925 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 556 547 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 356 137 zł w 2024 roku.
• 7 270 684 zł w 2023 roku.
• 7 118 665 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -2%.
Marża operacyjna wyniosła -1%.
Marża netto wyniosła -1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminny zakład użyteczności publicznej wyniosły 3 059 925 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 356 137 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 42%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 352 592 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 059 925 zł w 2024 roku
• 2 878 623 zł w 2023 roku
• 2 922 872 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 42% w 2024 roku
• 40% w 2023 roku
• 41% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminny zakład użyteczności publicznej wykazała przychody na poziomie 13 707 664 zł.
Organizacja zarobiła -95 849 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -95 849 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -6519 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 17 052 zł w 2022 roku