SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO DOKONYWANIA CZYNNOŚCI PRAWNYCH W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE, W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO, A GDY OŚWIADCZENIE DOTYCZY PRAW MAJĄTKOWYCH POWYŻEJ 5-KROTNEJ WARTOŚCI KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO, KONIECZNE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Dostarczanie wody pitnej do mieszkańców gminy Wielka Wieś
Odbieranie i oczyszczanie ścieków
Przeprowadzanie badań jakości wody
Edukacja lokalnej społeczności na temat oszczędzania wody
Eliminacja nielegalnego poboru wody
Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś Sp. z o.o. został założony 30 września 2008 roku, kiedy to przekształcono dotychczasowy zakład budżetowy, Gminny Zakład Eksploatacji Obiektów Komunalnych w Wielkiej Wsi. Organizacja obsługuje teren gminy Wielka Wieś, oferując kluczowe usługi związane z gospodarowaniem wodami i odprowadzaniem ścieków. Główne obszary działalności obejmują dostarczanie wody pitnej oraz odbieranie i oczyszczanie ścieków. GZK prowadzi również różnorodne badania jakości wody, zapewniając bezpieczeństwo i zgodność ze standardami sanitarno-epidemiologicznymi poprzez analizy mikrobiologiczne i fizykochemiczne w akredytowanych laboratoriach. Dodatkowo, zakład angażuje się w działania edukacyjne, propagując oszczędność wody i odpowiedzialne korzystanie z zasobów wodnych wśród mieszkańców. W swoich działaniach Gminny Zakład Komunalny dąży do ochrony środowiska naturalnego, eliminując przypadki nielegalnego poboru wody oraz zapewniając transparentność w zakresie taryf za swoje usługi. Dzięki encyklopedycznemu podejściu do kwestii rozwoju infrastruktury oraz polepszania jakości świadczonych usług, GZK zasługuje na miano ważnego podmiotu w lokalnej społeczności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś osiągnęła 12 229 261 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 12 212 620 zł. Pozostałe przychody to 16 641 zł.
Całkowite koszty wyniosły 12 021 737 zł.
Zysk netto wyniósł 190 883 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 929 076 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 12 229 261 zł w 2024 roku.
• 9 705 980 zł w 2023 roku.
• 9 186 221 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 22 402 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 190 883 zł w 2024 roku.
• -480 204 zł w 2023 roku.
• -55 920 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wynosi 180 tys. zł.
EBITDA Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wynosi 643 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
22 790 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 179 535 zł w
2024 roku.
• -481 404 zł w
2023 roku.
• -53 602 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
50 387 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 643 332 zł w
2024 roku.
• -1956 zł w
2023 roku.
• 390 251 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wynosi 11 695 614 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 908 826 zł a 30 573 153 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 962 242 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 11 695 614 zł w 2024 roku.
• 9 106 734 zł w 2023 roku.
• 8 932 881 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wynosi 0,25%. To oznacza, że firma ma szansę 0,25% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,017% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,25% w 2024 roku.
• 1,15% w 2023 roku.
• 0,52% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 3 783 337
zł.
Koszty operacyjne Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wyniosły 12 033 086
zł.
Wynagrodzenia stanowią 31%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
255 818 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 3 783 337 zł w 2024 roku
• 3 212 986 zł w 2023 roku
• 2 950 224 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
31% w 2024 roku
•
32% w 2023 roku
•
32% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wyniosła 7 113 142 zł.
a
ktywa trwałe to 5 853 372 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 259 770 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 113 142 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 705 657 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 407 485 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 720 478 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 113 142 zł w 2024 roku.
• 7 426 811 zł w 2023 roku.
• 7 157 169 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 5%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wyniosły 3 407 485 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 113 142 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 48%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 382 809 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 407 485 zł w 2024 roku
• 3 912 037 zł w 2023 roku
• 3 412 190 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 48% w 2024 roku
• 53% w 2023 roku
• 48% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminny Zakład Komunalny Wielka Wieś wykazała przychody na poziomie 12 229 261 zł.
Organizacja zarobiła 190 883 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 190 883 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku