WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W RZESZOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI NA ZEWNĄTRZ, SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU, A W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO WYMAGANA JEST REPREZENTACJA ŁĄCZNA PREZESA ZARZĄDU WRAZ Z CZŁONKIEM ZARZĄDU.
Realizacja projektów związanych z zaopatrzeniem w wodę i modernizacją sieci wodociągowej.
Wymiana wodomierzy oraz montaż systemu odczytu zdalnego.
Świadczenie usług odśnieżania i usuwania gołoledzi w okresie zimowym.
Oferta usług koparko-ładowarką oraz pielęgnacji terenów zielonych.
Usługi transportowe, wynajem sprzętu i doradztwo techniczne.
Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Kańczudze, utworzony na mocy aktu założycielskiego z dnia 25 marca 2013 roku, stanowi następcę prawnym Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Kańczudze. Jako jednostka zarządzana przez Miasto i Gminę Kańczuga, zakład wyznacza wysokie standardy w zakresie zarządzania gospodarką komunalną. W ofercie zakładu znajduje się szeroki wachlarz usług, w tym realizacja projektów związanych z poprawą systemu zaopatrzenia w wodę oraz modernizacją sieci wodociągowej. Dodatkowo, zakład prowadzi wymianę wodomierzy, co sprzyja usprawnieniu procesu odczytu oraz wprowadzeniu systemu e-faktur. W okresie zimowym, ZGK zapewnia odśnieżanie przestrzeni publicznych oraz usuwanie gołoledzi. Posiada nowoczesny sprzęt wykorzystywany do pielęgnacji terenów zielonych oraz wykonywania wykopów i robót ziemnych. W zakresie dodatkowych usług, oferowane są także usługi transportowe, wynajem sprzętu oraz doradztwo techniczne w zakresie budowy sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Zakład kładzie duży nacisk na jakość świadczonych usług i zadowolenie klientów, co wyróżnia go na tle innych instytucji w regionie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja "zakład gospodarki komunalnej" osiągnęła 10 086 048 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 10 082 093 zł. Pozostałe przychody to 3955 zł.
Całkowite koszty wyniosły 9 998 323 zł.
Zysk netto wyniósł 83 769 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 898 168 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 10 086 048 zł w 2024 roku.
• 9 083 041 zł w 2023 roku.
• 7 376 070 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 9657 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 83 769 zł w 2024 roku.
• 267 968 zł w 2023 roku.
• -40 375 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT "zakład gospodarki komunalnej" wynosi 127 tys. zł.
EBITDA "zakład gospodarki komunalnej" wynosi 502 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
12 669 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 127 360 zł w
2024 roku.
• 377 897 zł w
2023 roku.
• -931 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
40 676 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 501 953 zł w
2024 roku.
• 717 811 zł w
2023 roku.
• 328 730 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji "zakład gospodarki komunalnej" wynosi 11 526 064 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
837 695 zł a 25 215 120 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 698 623 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 11 526 064 zł w 2024 roku.
• 11 565 098 zł w 2023 roku.
• 9 154 244 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji "zakład gospodarki komunalnej" wynosi 0,10%. To oznacza, że firma ma szansę 0,10% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,10% w 2024 roku.
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,11% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 3 693 189
zł.
Koszty operacyjne "zakład gospodarki komunalnej" wyniosły 9 954 733
zł.
Wynagrodzenia stanowią 37%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
319 823 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 3 693 189 zł w 2024 roku
• 2 904 050 zł w 2023 roku
• 2 667 180 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
37% w 2024 roku
•
33% w 2023 roku
•
36% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów "zakład gospodarki komunalnej" wyniosła 7 329 335 zł.
a
ktywa trwałe to 6 056 561 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 272 774 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 329 335 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 5 955 939 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 373 396 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 220 106 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 329 335 zł w 2024 roku.
• 7 152 650 zł w 2023 roku.
• 6 853 457 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania "zakład gospodarki komunalnej" wyniosły 1 373 396 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 329 335 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 19%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 138 487 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 373 396 zł w 2024 roku
• 1 235 499 zł w 2023 roku
• 1 204 306 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 19% w 2024 roku
• 17% w 2023 roku
• 18% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja "zakład gospodarki komunalnej" wykazała przychody na poziomie 10 086 048 zł.
Organizacja zarobiła 125 089 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 41 320 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 83 769 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 33% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1791 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 41 320 zł w 2024 roku
• 91 708 zł w 2023 roku
• 18 378 zł w 2022 roku
Organizacja "zakład gospodarki komunalnej" wykazała zysk netto większy niż 55% organizacji z branży "POBÓR, UZDATNIANIE I DOSTARCZANIE WODY".
Organizacja wykazała przychód większy niż 49% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 35% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 29% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 60% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 55% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 49% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 35% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 29% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 45% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 60% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto I Gmina Kańczuga
posiada 5140 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 27.10.2014 jest
Miasto I Gmina Kańczuga
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 07.05.2013 do 27.10.2014
była Miato I Gmina Kańczuga Ul. M. Konopnickiej 2 37 220 Kańczuga
kontrolująca 100% udziałów.
Podobne organizacje do
"ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ"