WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W KOSZALINIE, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
PRZY ZARZĄDZIE JEDNOOSOBOWYM - JEDNOOSOBOWO, PRZY ZARZĄDZIE WIELOOSOBOWYM - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM, JEŻELI POWOŁANO PROKURENTA
Zarządzanie segregacją odpadów oraz edukacja ekologiczna
Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Postominie to instytucja świadcząca kluczowe usługi dla społeczności lokalnej, skoncentrowana na ochronie środowiska oraz utrzymaniu infrastruktury gminnej. Specjalizuje się w remontach dróg oraz układaniu nawierzchni utwardzonych, co przyczynia się do poprawy jakości życia mieszkańców. Dodatkowo, oferuje usługi w zakresie instalacji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, co jest niezbędne dla zapewnienia dostępu do czystej wody. GPK zajmuje się również transportem towarów i osób, co wspiera mobilność w regionie. W trosce o środowisko, przedsiębiorstwo angażuje się w odbiór nieczystości płynnych i stałych, a także promuje segregację odpadów. Organizacja kładzie duży nacisk na edukację ekologiczną oraz dbałość o zasoby wodne, podkreślając potrzebę oszczędzania każdego litra wody jako działania na rzecz przyszłych pokoleń. Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne w Postominie prezentuje swoje usługi jako przyjazne środowisku i edukacyjne, co odzwierciedla jego misję: 'Chroń środowisko z naszą firmą.'
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminne Komunalne osiągnęła 19 614 014 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 19 602 737 zł. Pozostałe przychody to 11 276 zł.
Całkowite koszty wyniosły 19 835 864 zł.
Strata netto wyniosła 233 126 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 880 015 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 19 614 014 zł w 2024 roku.
• 12 580 657 zł w 2023 roku.
• 10 605 824 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -47 398 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -233 126 zł w 2024 roku.
• 225 716 zł w 2023 roku.
• -385 875 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminne Komunalne wynosi 45 tys. zł.
EBITDA Gminne Komunalne wynosi 998 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
8511 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 45 386 zł w
2024 roku.
• 512 444 zł w
2023 roku.
• -251 337 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
73 429 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 998 493 zł w
2024 roku.
• 1 115 446 zł w
2023 roku.
• 324 278 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminne Komunalne wynosi 17 108 239 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 49 035 034 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 417 109 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 17 108 239 zł w 2024 roku.
• 13 497 045 zł w 2023 roku.
• 11 108 336 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminne Komunalne wynosi 0,79%. To oznacza, że firma ma szansę 0,79% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,107% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,79% w 2024 roku.
• 0,52% w 2023 roku.
• 1,23% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminne Komunalne charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 5 642 511
zł.
Koszty operacyjne Gminne Komunalne wyniosły 19 557 351
zł.
Wynagrodzenia stanowią 29%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
433 016 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 5 642 511 zł w 2024 roku
• 4 939 935 zł w 2023 roku
• 4 335 818 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
29% w 2024 roku
•
41% w 2023 roku
•
40% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminne Komunalne wyniosła 14 499 706 zł.
a
ktywa trwałe to 13 085 515 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 414 191 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 14 499 706 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 5 376 306 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 9 123 400 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 522 789 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 14 499 706 zł w 2024 roku.
• 15 530 212 zł w 2023 roku.
• 11 013 364 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -4%.
Marża operacyjna wyniosła 0%.
Marża netto wyniosła -1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminne Komunalne wyniosły 9 123 400 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 14 499 706 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 63%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 229 266 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 9 123 400 zł w 2024 roku
• 9 920 780 zł w 2023 roku
• 5 629 649 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 63% w 2024 roku
• 64% w 2023 roku
• 51% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminne Komunalne wykazała przychody na poziomie 19 614 014 zł.
Organizacja zarobiła -218 575 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 14 551 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -233 126 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -7% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -5265 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 14 551 zł w 2024 roku
• 60 618 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku