WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UMOCOWANI SĄ: W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE ALBO PROKURENT SAMODZIELNIE, W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO PROKURENT SAMODZIELNIE.
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w gminie Stężyca
Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stężycy i Delowie
Realizacja projektów z wykorzystaniem funduszy spójności
Modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę
Zarządzanie gospodarką wodno-ściekową w regionie.
Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o., znane jako GPK Stężyca, odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu infrastrukturą wodno-kanalizacyjną na terenie gminy Stężyca. Organizacja podejmuje istotne przedsięwzięcia mające na celu budowę oraz modernizację sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej. W szczególności, GPK Stężyca prowadzi projekty rozbudowy oczyszczalni ścieków w miejscowościach takich jak Stężyca oraz Delowo, zapewniając mieszkańcom dostęp do nowoczesnych rozwiązań sanitarnych. Przedsiębiorstwo korzysta z funduszy spójności oraz pożyczek z WFOŚiGW na realizację kluczowych inwestycji, co świadczy o jego zaangażowaniu w poprawę jakości usług komunalnych. Mimo braku szczegółowych informacji na temat historii, GPK Stężyca kontynuuje swoje działania, które mają na celu zapewnienie odpowiednich standardów życia mieszkańców, poprzez efektywne zarządzanie zasobami wodnymi oraz odpadami.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminne Komunalne osiągnęła 10 870 157 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 10 857 631 zł. Pozostałe przychody to 12 526 zł.
Całkowite koszty wyniosły 12 017 671 zł.
Strata netto wyniosła 1 160 040 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 806 213 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 10 870 157 zł w 2024 roku.
• 10 701 260 zł w 2023 roku.
• 8 547 486 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 67 030 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -1 160 040 zł w 2024 roku.
• 329 840 zł w 2023 roku.
• -995 272 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminne Komunalne wynosi -312 tys. zł.
EBITDA Gminne Komunalne wynosi 1,3 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
165 177 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -311 525 zł w
2024 roku.
• 1 244 648 zł w
2023 roku.
• -539 498 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminne Komunalne wynosi 18 916 525 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 62 238 688 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 573 685 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 18 916 525 zł w 2024 roku.
• 19 116 816 zł w 2023 roku.
• 14 689 229 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminne Komunalne wynosi 2,28%. To oznacza, że firma ma szansę 2,28% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,076% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,28% w 2024 roku.
• 0,89% w 2023 roku.
• 2,28% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminne Komunalne charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 4 255 548
zł.
Koszty operacyjne Gminne Komunalne wyniosły 11 169 155
zł.
Wynagrodzenia stanowią 38%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
607 935 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 4 255 548 zł w 2024 roku
• 3 459 265 zł w 2023 roku
• 3 337 188 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
5.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
38% w 2024 roku
•
37% w 2023 roku
•
37% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminne Komunalne wyniosła 51 174 423 zł.
a
ktywa trwałe to 50 098 944 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 075 479 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 51 174 423 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 15 559 672 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 35 614 751 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 773 322 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 51 174 423 zł w 2024 roku.
• 51 831 286 zł w 2023 roku.
• 48 718 294 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -7%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -11%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminne Komunalne wyniosły 35 614 751 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 51 174 423 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 70%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 391 709 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 35 614 751 zł w 2024 roku
• 37 613 574 zł w 2023 roku
• 36 730 422 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 70% w 2024 roku
• 73% w 2023 roku
• 75% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminne Komunalne wykazała przychody na poziomie 10 870 157 zł.
Organizacja zarobiła -1 160 040 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -1 160 040 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -3350 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku