SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA I PRZYJMOWANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU ZWIĄZKU UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU SAMODZIELNIE, JEDNAKŻE JEŻELI W WYNIKU ZŁOŻONEGO OŚWIADCZENIA WOLI MA DOJŚĆ DO ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ LUB ROZPORZĄDZANIA PRAWEM, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU ZWIĄZKU UPOWAŻNIENI SĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE. ZARZĄD MOŻE ROZPORZĄDZAĆ PRAWAMI ORAZ ZACIĄGAĆ ZOBOWIĄZANIA DO KWOTY BUDŻETU ZWIĄZKU NA DANY ROK. DLA CZYNNOŚCI PRZEKRACZAJĄCYCH WARTOŚĆ ROCZNEGO BUDŻETU ZWIĄZKU WYMAGANA JEST UPRZEDNIA ZGODA WALNEGO ZEBRANIA CZŁONKÓW.
Zarządzanie wynajmem długoterminowym i leasingiem pojazdów.
Reprezentacja blisko 40% rynku sprzedaży nowych samochodów.
Wsparcie dla członków poprzez dane analityczne i wiedzę ekspercką.
Współpraca z uczelniami w zakresie kształcenia specjalistów.
Organizacja wydarzeń branżowych i wymiana doświadczeń.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) to organizacja założona w 2005 roku, która ma na celu rozwój oraz kształtowanie branży wynajmu i leasingu samochodów, a także zarządzania flotami. PZWLP skupia w swoich szeregach firmy zajmujące się wynajmem długoterminowym pojazdów oraz leasingiem. Organizacja reprezentuje blisko 40% rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce, co świadczy o jej znaczącej roli w branży motoryzacyjnej. W ostatnich latach, rynek wynajmu długoterminowego dynamicznie rośnie, co potwierdzają osiągane przez PZWLP wyniki: w 2023 roku wzrost wynajmu długoterminowego wyniósł 8,3% w porównaniu do roku poprzedniego.
PZWLP aktywnie wspiera swoich członków poprzez dostarczanie danych, analiz i wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania flotą. Organizacja współpracuje z akademickimi instytucjami edukacyjnymi, takimi jak Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, przy tworzeniu programów nauczania ukierunkowanych na zarządzanie flotą i mobilnością, co świadczy o jej zaangażowaniu w rozwój kadry specjalistów w tym obszarze. PZWLP organizuje również konferencje oraz gremia dyskusyjne, które służą wymianie doświadczeń i wyznaczaniu standardów w branży. Celem PZWLP jest nie tylko reprezentowanie interesów płynących z wynajmu i leasingu, ale także wspieranie zrównoważonego rozwoju sektora transportu w Polsce.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó osiągnęła 1 418 602 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 418 602 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 481 682 zł.
Strata netto wyniosła 63 080 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 362 508 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 418 602 zł w 2024 roku.
• 1 152 366 zł w 2023 roku.
• 693 586 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -58 867 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -63 080 zł w 2024 roku.
• 34 086 zł w 2023 roku.
• 54 655 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wynosi -63 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
58 873 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -63 071 zł w
2024 roku.
• 34 134 zł w
2023 roku.
• 54 675 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wynosi 1 196 249 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 3 546 505 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 108 707 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 196 249 zł w 2024 roku.
• 1 176 847 zł w 2023 roku.
• 978 835 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wynosi 0,12%. To oznacza, że firma ma szansę 0,12% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,053% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,12% w 2024 roku.
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wyniosły 1 481 663
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wyniosła 538 894 zł.
a
ktywa obrotowe to 538 894 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 538 894 zł.
f
undusz własny to 334 020 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 204 874 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 66 421 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 538 894 zł w 2024 roku.
• 366 837 zł w 2023 roku.
• 406 053 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -12%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -19%.
Marża operacyjna wyniosła -4%.
Marża netto wyniosła -4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -12.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -16.5 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wyniosły 204 874 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 538 894 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 38%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 97 961 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 204 874 zł w 2024 roku
• 3823 zł w 2023 roku
• 8953 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 18 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 38% w 2024 roku
• 1% w 2023 roku
• 2% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wykazała przychody na poziomie 1 418 602 zł.
Organizacja zarobiła -63 080 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -63 080 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wykazała zysk netto większy niż 7% organizacji z branży "Działalność organizacji komercyjnych i pracodawców".
Organizacja wykazała przychód większy niż 72% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 64% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 68% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 26% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 19% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 13% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.5%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 7% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 72% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 64% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 68% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 26% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 19% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 13% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.5%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
POLSKI ZWIĄZEK WYNAJMU I LEASINGU POJAZDÓ