Transport morski i lądowy towarów luzem i w kontenerach.
Odprawy celne oraz czartery statków.
Certyfikat ISO 9001 i status AEO od 2011 roku.
Działalność w portach Gdyni, Gdańska, Szczecina i Świnoujścia.
TRANS-MARINE to firma spedycyjna z siedzibą w Gdyni, która z powodzeniem kontynuuje tradycje Biura Morskiego 'ROLIMPEX' oraz 'ROLIMPEX MARINE'. Od momentu przekształcenia w 2000 roku w przedsiębiorstwo prywatne, TRANS-MARINE wszechstronnie obsługuje transport międzynarodowy ładunków rolno-spożywczych, zarówno w imporcie, jak i w eksporcie. Oferuje kompleksowe usługi spedycyjno-transportowo-ubezpieczeniowe, koncentrując się na przewozie towarów luzem oraz w kontenerach. Zakres działalności firmy obejmuje głównie porty w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu.
Dzięki zespołowi wykwalifikowanych pracowników posiadających dyplomy FIATA, TRANS-MARINE zapewnia fachową obsługę w zakresie spedycji, odpraw celnych, kontroli ilościowej i jakościowej, oraz czarterów statków. Od 2005 roku firma utrzymuje Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001, co potwierdza jej dążenie do wysokiej jakości usług. Uzyskanie statusu upoważnionego przedsiębiorcy AEO w zakresie uproszczeń celnych w 2011 roku tylko wzmacnia pozycję TRANS-MARINE na rynku spedycyjnym. Jako członek Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, działa zgodnie z Ogólnymi Polskimi Warunkami Spedycyjnymi 2010, co zwiększa jej wiarygodność i zaufanie klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Trans-Marine Spedycja osiągnęła 4 882 057 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 836 486 zł. Pozostałe przychody to 45 571 zł.
Całkowite koszty wyniosły 4 636 331 zł.
Zysk netto wyniósł 200 155 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 588 996 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 882 057 zł w 2024 roku.
• 3 537 688 zł w 2023 roku.
• 3 302 332 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 46 329 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 200 155 zł w 2024 roku.
• 273 124 zł w 2023 roku.
• 252 756 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Trans-Marine Spedycja wynosi 185 tys. zł.
EBITDA Trans-Marine Spedycja wynosi 190 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
44 328 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 184 960 zł w
2024 roku.
• 311 097 zł w
2023 roku.
• 265 405 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
43 568 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 190 191 zł w
2024 roku.
• 315 254 zł w
2023 roku.
• 269 562 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Trans-Marine Spedycja wynosi 4 820 018 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
764 693 zł a 12 205 143 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 586 676 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 4 820 018 zł w 2024 roku.
• 4 140 530 zł w 2023 roku.
• 3 751 173 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Trans-Marine Spedycja wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2024 roku.
• 1,84% w 2023 roku.
• 1,84% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Trans-Marine Spedycja wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,011% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2024 roku.
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Trans-Marine Spedycja charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Trans-Marine Spedycja wynosi 161 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 28 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 356 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 28 tys. zł a 356 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
19 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 161 tys. zł w 2024 roku.
• 142 tys. zł w 2023 roku.
• 119 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 28 tys. zł w 2024 roku.
• 47 tys. zł w 2023 roku.
• 40 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 356 tys. zł w 2024 roku.
• 320 tys. zł w 2023 roku.
• 248 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 697 600
zł.
Koszty operacyjne Trans-Marine Spedycja wyniosły 4 651 526
zł.
Wynagrodzenia stanowią 15%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
41 877 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 697 600 zł w 2024 roku
• 596 611 zł w 2023 roku
• 498 128 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
4.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
15% w 2024 roku
•
18% w 2023 roku
•
16% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Trans-Marine Spedycja wyniosła 1 280 177 zł.
a
ktywa trwałe to 1810 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 278 367 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 280 177 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 019 591 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 260 586 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 138 405 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 280 177 zł w 2024 roku.
• 1 086 590 zł w 2023 roku.
• 898 484 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 20%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Trans-Marine Spedycja wyniosły 260 586 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 280 177 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 20%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 32 221 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 260 586 zł w 2024 roku
• 167 154 zł w 2023 roku
• 180 356 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 20% w 2024 roku
• 15% w 2023 roku
• 20% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Trans-Marine Spedycja wykazała przychody na poziomie 4 882 057 zł.
Organizacja zarobiła 223 916 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 23 761 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 200 155 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 3394 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 23 761 zł w 2024 roku
• 30 432 zł w 2023 roku
• 26 540 zł w 2022 roku