WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO REPREZENTACJI SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST SAMODZIELNIE PREZES ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU DWUOSOBOWEGO DO REPREZENTACJI SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ SAMODZIELNIE PREZES ZARZĄDU I ZASTĘPCA PREZESA ZARZĄDU.
Zarządza 17 liniami autobusowymi na terenie Gniezna.
Wykonuje 1,5 miliona wozokilometrów rocznie.
Oferuje usługi stacji kontroli pojazdów i szybkie serwisy.
Posiada sklep motoryzacyjny z częściami i produktami renomowanych marek.
Wprowadza biletomaty w autobusach dla wygody pasażerów.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Gnieźnie to kluczowy gracz w zakresie transportu publicznego w mieście, który rozpoczął swoją działalność 15 września 1957 roku. Organizacja zarządza rozbudowanym systemem komunikacyjnym, który obejmuje 17 linii autobusowych o łącznej długości 129,7 km oraz 231 przystanków, co znacząco ułatwia mieszkańcom poruszanie się po Gnieźnie. MPK Gniezno wykonuje rocznie około 1.500 tys. wozokilometrów, co świadczy o intensywności i wydajności jego operacji. W skład usług oferowanych przez MPK wchodzą nie tylko podstawowe przewozy pasażerskie, ale również dodatkowe usługi, takie jak stacja kontroli pojazdów oraz szybka obsługa serwisowa. Na terenie firmy znajduje się sklep motoryzacyjny, w którym klienci mogą nabyć części oraz produkty renomowanych producentów. MPK Gniezno dostarcza również biletomaty w autobusach, co zwiększa komfort podróżnych i przyspiesza proces zakupu biletów. Dodatkowo, w związku z inicjatywami promującymi korzystanie z komunikacji miejskiej, organizacja oferuje darmowe przejazdy w wakacyjne weekendy, co przyciąga więcej pasażerów i zachęca ich do całorocznego korzystania z transportu publicznego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne osiągnęła 21 167 102 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 21 163 865 zł. Pozostałe przychody to 3237 zł.
Całkowite koszty wyniosły 21 462 031 zł.
Strata netto wyniosła 298 167 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 121 882 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 21 167 102 zł w 2024 roku.
• 19 575 143 zł w 2023 roku.
• 17 474 843 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 47 908 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -298 167 zł w 2024 roku.
• -321 023 zł w 2023 roku.
• -1 784 807 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi -256 tys. zł.
EBITDA Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 1,51 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
66 265 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -256 483 zł w
2024 roku.
• -271 836 zł w
2023 roku.
• -1 729 005 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
206 530 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 508 867 zł w
2024 roku.
• 1 521 224 zł w
2023 roku.
• 8594 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 16 742 688 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 52 917 754 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 835 690 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 16 742 688 zł w 2024 roku.
• 15 905 008 zł w 2023 roku.
• 14 745 575 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 1,96%. To oznacza, że firma ma szansę 1,96% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,018% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 1,96% w 2024 roku.
• 1,96% w 2023 roku.
• 3,10% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 12 953 822
zł.
Koszty operacyjne Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 21 420 348
zł.
Wynagrodzenia stanowią 60%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
728 585 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 12 953 822 zł w 2024 roku
• 11 377 953 zł w 2023 roku
• 10 386 955 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
60% w 2024 roku
•
57% w 2023 roku
•
54% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosła 13 294 137 zł.
a
ktywa trwałe to 10 905 622 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 388 515 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 13 294 137 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 508 383 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 9 785 754 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 929 367 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 13 294 137 zł w 2024 roku.
• 14 387 631 zł w 2023 roku.
• 15 415 090 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -8%.
Marża operacyjna wyniosła -1%.
Marża netto wyniosła -1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 9 785 754 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 13 294 137 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 74%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 812 342 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 9 785 754 zł w 2024 roku
• 10 581 081 zł w 2023 roku
• 11 287 518 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 74% w 2024 roku
• 74% w 2023 roku
• 73% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 21 167 102 zł.
Organizacja zarobiła -298 167 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -298 167 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -20 360 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 1148 zł w 2022 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 13% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 74% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 77% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 71% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 17% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.7%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 13% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 74% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 77% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 71% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 37% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 31% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 17% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.7%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto Gniezno
posiada 2985 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 09.05.2022 jest
Miasto Gniezno
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 02.04.2003 do 09.05.2022
był Miasto Gniezno
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 11.04.2002 do 02.04.2003 najwięcej udziałów posiadał Miasto Gniezno. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE