Przedsiębiorstwo Transportowe Lisowski Sp. z o.o. to firma z siedzibą w Wolsztynie, która specjalizuje się w kompleksowych usługach transportowych oraz pracach ziemnych. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje szeroki zakres działań, takich jak transport piasku, żwiru, kruszyw oraz dowóz betonu i ziemi ogrodowej. Dodatkowo, firma zajmuje się wywozem gruzu oraz transportem w systemie niskopodwoziowym, co jest istotne dla realizacji różnorodnych projektów budowlanych i infrastrukturalnych. W zakresie prac ziemnych, Przedsiębiorstwo Transportowe Lisowski oferuje usługi koparko-ładowarką zarówno kołową, jak i gąsienicową, co pozwala na elastyczne podejście do różnych zadań, takich jak kopanie stawów, rozbiórki oraz utwardzanie dróg i podjazdów. Firma wyróżnia się na rynku lokalnym fachowością oraz doświadczeniem w branży transportowej, co przyczynia się do zadowolenia klientów. Jej misją jest dostarczanie wysokiej jakości usług, które wspierają rozwój lokalnej infrastruktury.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Transportowe Lisowski osiągnęła 4 701 091 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 701 091 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 418 760 zł.
Zysk netto wyniósł 1 282 331 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 567 030 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 701 091 zł w 2024 roku.
• 4 642 642 zł w 2023 roku.
• 2 601 946 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 427 444 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 282 331 zł w 2024 roku.
• 1 247 705 zł w 2023 roku.
• 956 355 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Transportowe Lisowski wynosi 1,36 mln zł.
EBITDA Transportowe Lisowski wynosi 1,46 mln zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Transportowe Lisowski wynosi 11 109 526 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 846 142 zł a 17 952 635 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 703 175 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 11 109 526 zł w 2024 roku.
• 10 520 171 zł w 2023 roku.
• 7 775 791 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Transportowe Lisowski wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,234% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2024 roku.
• 1,84% w 2023 roku.
• 1,84% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Transportowe Lisowski wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,013% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Transportowe Lisowski charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 2 poziomy w ciągu 3 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Transportowe Lisowski wynosi 389 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 141 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 784 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 141 tys. zł a 784 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
130 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 389 tys. zł w 2024 roku.
• 335 tys. zł w 2023 roku.
• 270 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 141 tys. zł w 2024 roku.
• 139 tys. zł w 2023 roku.
• 78 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 784 tys. zł w 2024 roku.
• 649 tys. zł w 2023 roku.
• 591 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 696 365
zł.
Koszty operacyjne Transportowe Lisowski wyniosły 3 343 343
zł.
Wynagrodzenia stanowią 21%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
232 122 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 696 365 zł w 2024 roku
• 615 495 zł w 2023 roku
• 307 417 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
6.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
21% w 2024 roku
•
19% w 2023 roku
•
19% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Transportowe Lisowski wyniosła 4 070 549 zł.
a
ktywa trwałe to 1 555 126 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 515 422 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 4 070 549 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 794 856 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 275 693 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 356 850 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 4 070 549 zł w 2024 roku.
• 4 194 998 zł w 2023 roku.
• 3 143 787 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 32%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 34%.
Marża operacyjna wyniosła 29%.
Marża netto wyniosła 27%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Transportowe Lisowski wyniosły 275 693 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 4 070 549 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 7%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 91 898 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 275 693 zł w 2024 roku
• 949 322 zł w 2023 roku
• 189 463 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 7% w 2024 roku
• 23% w 2023 roku
• 6% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Transportowe Lisowski wykazała przychody na poziomie 4 701 091 zł.
Organizacja zarobiła 1 356 507 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 74 176 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 282 331 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 5% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 24 725 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 74 176 zł w 2024 roku
• 96 872 zł w 2023 roku
• 213 zł w 2022 roku