WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W SPRAWACH NIEMAJĄTKOWYCH UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU, PROKURENT I PEŁNOMOCNIK W ZAKRESIE UMOCOWANIA SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI, POWODUJĄCYCH ROZPORZĄDZANIE PRAWEM, KTÓREGO WARTOŚĆ NIE PRZEKRACZA RÓWNOWARTOŚCI W ZŁOTYCH 50000,00 ZŁ (PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH) WŁĄCZNIE, LUB POWSTANIE ZOBOWIĄZANIA DO ŚWIADCZENIA O RÓWNOWARTOŚCI W ZŁOTYCH DO 50000,00 ZŁ (PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH) WŁĄCZNIE, UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU I PROKURENT SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI, POWODUJĄCYCH ROZPORZĄDZANIE PRAWEM, KTÓREGO WARTOŚĆ PRZEKRACZA RÓWNOWARTOŚĆ W ZŁOTYCH 50000,00 ZŁ (PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY) ZACIĄGANIE ZOBOWIĄZANIA BĄDŹ DOKONANIE CZYNNOŚCI ROZPORZĄDZAJĄCEJ W IMIENIU SPÓŁKI O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 50000,00 ZŁ (PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH) WYMAGAJĄ WSPÓŁDZIAŁANIA DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU BĄDŹ CZŁONKA ZARZĄDU Z PROKURENTEM ŁĄCZNIE.
Odpowiedzialność za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych
Publikacja przejrzystych informacji dotyczących taryf i usług
Przeprowadzanie przetargów na sprzedaż pojazdów
Regularna komunikacja z mieszkańcami poprzez ogłoszenia i harmonogramy
Gminny Zakład Komunalny we Włodawie sp. z o.o. jest instytucją odpowiedzialną za zarządzanie i dostarczanie usług komunalnych na terenie gminy Włodawa. Organizacja ta koncentruje się głównie na zbiorowej dostawie wody oraz zbiorowym odprowadzaniu ścieków. W jej zakresie działania mieści się również planowanie i organizowanie odbioru odpadów komunalnych, co przyczynia się do dbałości o środowisko oraz wygody mieszkańców. Gminny Zakład Komunalny regularnie informuje społeczność o zmianach taryf, co odzwierciedla jej transparentność w działaniach. Oprócz organizacji usług komunalnych, zakład prowadzi także przetargi na sprzedaż pojazdów i sprzętu, co stanowi dodatkowy aspekt jej działalności. W ramach komunikacji z mieszkańcami, GZK regularnie publikuje ogłoszenia i harmonogramy, co zwiększa świadomość społeczną na temat dostępnych usług. Warto podkreślić, że Gminny Zakład Komunalny stawia na efektywność, co widać w przeprowadzanych modernizacjach, takich jak wymiana złoża filtracyjnego dla ujęcia wody.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie osiągnęła 5 357 134 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 5 357 134 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 045 999 zł.
Zysk netto wyniósł 311 135 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 383 905 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 5 357 134 zł w 2024 roku.
• 4 633 003 zł w 2023 roku.
• 4 113 760 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 68 639 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 311 135 zł w 2024 roku.
• -2280 zł w 2023 roku.
• 24 077 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wynosi 353 tys. zł.
EBITDA Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wynosi 696 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
74 228 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 353 100 zł w
2024 roku.
• 18 607 zł w
2023 roku.
• 50 757 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
95 682 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 695 505 zł w
2024 roku.
• 262 007 zł w
2023 roku.
• 244 114 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wynosi 5 827 504 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 011 542 zł a 13 392 835 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 482 724 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 5 827 504 zł w 2024 roku.
• 3 866 859 zł w 2023 roku.
• 3 618 714 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wynosi 1,88%. To oznacza, że firma ma szansę 1,88% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,88% w 2024 roku.
• 1,88% w 2023 roku.
• 1,88% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,014% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,16% w 2023 roku.
• 0,05% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wynosi 170 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 53 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 270 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 53 tys. zł a 270 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
14 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 170 tys. zł w 2024 roku.
• 118 tys. zł w 2023 roku.
• 109 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 53 tys. zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 5 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 270 tys. zł w 2024 roku.
• 208 tys. zł w 2023 roku.
• 208 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 847 828
zł.
Koszty operacyjne Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wyniosły 5 004 034
zł.
Wynagrodzenia stanowią 37%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
142 123 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 847 828 zł w 2024 roku
• 1 370 482 zł w 2023 roku
• 1 171 943 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
37% w 2024 roku
•
30% w 2023 roku
•
29% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wyniosła 1 842 009 zł.
a
ktywa trwałe to 613 180 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 228 828 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 842 009 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 348 722 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 493 287 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 105 882 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 842 009 zł w 2024 roku.
• 1 396 847 zł w 2023 roku.
• 1 383 065 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 17%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 23%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wyniosły 493 287 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 842 009 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 27%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 40 554 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 493 287 zł w 2024 roku
• 359 260 zł w 2023 roku
• 343 198 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 27% w 2024 roku
• 26% w 2023 roku
• 25% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminny Zakład Komunalny WE Włodawie wykazała przychody na poziomie 5 357 134 zł.
Organizacja zarobiła 342 106 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 30 971 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 311 135 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 9% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 4424 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 30 971 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 4227 zł w 2022 roku