PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY TRAS KOMUNIKACYJNYCH "TRAKT" W SZCZECINIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W LIKWIDACJIKRS
0000313140NIP
8520601081REGON
005473476
Przedsiębiorstwo Budowy Tras Komunikacyjnych TRAKT w Szczecinie Sp. z o.o. jest uznawanym ośrodkiem inżynieryjnym, skoncentrowanym na zarządzaniu projektami oraz nadzorze inwestorskim w obszarze budownictwa komunikacyjnego i ogólnego. Firma działa na rynku od 1978 roku, kiedy to powstała jako Dyrekcja Rozbudowy Miasta Szczecina, a następnie przekształcała się przez różne etapy organizacyjne aż do obecnej formy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Główne zadania spółki obejmują pełnienie roli Inżyniera Kontraktu oraz oferowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego, co sprawia, że TRAKT stał się kluczowym partnerem dla instytucji publicznych, takich jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a także różnorodnych Urzędów Gminnych. Misją organizacji jest dostarczanie usług na wysokim poziomie, co skutkuje wzrastającym zaufaniem klientów. W strukturze TRAKT znajduje się wysoko wykwalifikowana kadra techniczna oraz prawna, co umożliwia skuteczne zarządzanie jego projektami. Kompetencje spółki obejmują nie tylko inwestycje drogowe i mostowe, ale również działalność w sektorach hydrotechnicznym, rolniczym i budowlanym.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie osiągnęła 4 890 341 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 890 341 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 073 993 zł.
Strata netto wyniosła 183 651 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 456 819 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 890 341 zł w 2024 roku.
• 4 169 279 zł w 2023 roku.
• 3 151 162 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -30 609 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -183 651 zł w 2024 roku.
• -221 529 zł w 2023 roku.
• 40 272 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wynosi -170 tys. zł.
EBITDA Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wynosi -157 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
29 461 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -169 536 zł w
2024 roku.
• -210 595 zł w
2023 roku.
• 45 997 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
32 411 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -157 208 zł w
2024 roku.
• -197 620 zł w
2023 roku.
• 59 290 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wynosi 3 260 228 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 12 225 854 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 250 850 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 3 260 228 zł w 2024 roku.
• 3 060 949 zł w 2023 roku.
• 2 711 931 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wynosi 2,90%. To oznacza, że firma ma szansę 2,90% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,90% w 2024 roku.
• 2,90% w 2023 roku.
• 2,91% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wynosi 0,71%. To oznacza, że firma ma szansę 0,71% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,096% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,71% w 2024 roku.
• 0,91% w 2023 roku.
• 0,07% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wynosi 13 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 196 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 196 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
4 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 13 tys. zł w 2024 roku.
• 59 tys. zł w 2023 roku.
• 82 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 7 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 196 tys. zł w 2024 roku.
• 167 tys. zł w 2023 roku.
• 135 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 669 164
zł.
Koszty operacyjne Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wyniosły 5 059 877
zł.
Wynagrodzenia stanowią 33%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
115 372 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 669 164 zł w 2024 roku
• 1 677 775 zł w 2023 roku
• 1 434 423 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
2.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
33% w 2024 roku
•
38% w 2023 roku
•
46% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wyniosła 1 236 777 zł.
a
ktywa trwałe to 222 815 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 013 962 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 236 777 zł.
k
apitał (fundusz) własny to -231 132 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 467 909 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 107 251 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 236 777 zł w 2024 roku.
• 1 265 274 zł w 2023 roku.
• 975 421 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -15%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 79%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wyniosły 1 467 909 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 236 777 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 119%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 188 541 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 467 909 zł w 2024 roku
• 890 034 zł w 2023 roku
• 375 331 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 12.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 119% w 2024 roku
• 70% w 2023 roku
• 38% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wykazała przychody na poziomie 4 890 341 zł.
Organizacja zarobiła -183 651 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -183 651 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 4024 zł w 2022 roku
Organizacja Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt W Szczecinie wykazała zysk netto większy niż 5% organizacji z branży "Działalność w zakresie architektury".
Organizacja wykazała przychód większy niż 92% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 87% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 27% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 28% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 21% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 79% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 5% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 92% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 80% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 87% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 27% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 28% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 21% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 79% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Skarb Państwa
posiada 12000 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Podobne organizacje do
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY TRAS KOMUNIKACYJNYCH "TRAKT" W SZCZECINIE