SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU.
Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu (OBET) to instytucja z siedzibą w Warszawie, która specjalizuje się w badaniach oraz analizach związanych z problematyką transportu o charakterze ekonomiczno-finansowym. Działalność OBET obejmuje m.in. przygotowywanie strategii rozwoju transportu, studiów wykonalności oraz biznesplanów, co sprawia, że jest istotnym graczem na rynku usług doradczych w obszarze transportu. Obsługuje różnorodne projekty badawcze, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego, angażując się w analizy dotyczące modernizacji infrastruktury oraz taboru kolejowego. Oprócz działalności naukowej, Ośrodek proponuje wynajem biur w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Warszawy, co czyni go również miejscem sprzyjającym prowadzeniu działalności gospodarczej. Kładzie duży nacisk na współpracę z innymi podmiotami realizującymi projekty badawcze, co potwierdza jego aktywność i znaczenie w branży.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu osiągnęła 2 071 267 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 040 697 zł. Pozostałe przychody to 30 570 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 034 250 zł.
Zysk netto wyniósł 6447 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 37 291 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 2 071 267 zł w 2024 roku.
• 1 852 393 zł w 2023 roku.
• 1 593 264 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1382 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 6447 zł w 2024 roku.
• 105 931 zł w 2023 roku.
• 76 469 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wynosi -22 tys. zł.
EBITDA Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wynosi 35 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
7274 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -22 123 zł w
2024 roku.
• 91 144 zł w
2023 roku.
• 66 198 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
4737 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 35 088 zł w
2024 roku.
• 96 003 zł w
2023 roku.
• 82 388 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wynosi 3 075 370 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
64 474 zł a 8 899 921 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 208 925 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 3 075 370 zł w 2024 roku.
• 1 663 368 zł w 2023 roku.
• 1 368 053 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wynosi 0,11%. To oznacza, że firma ma szansę 0,11% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,009% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,11% w 2024 roku.
• 0,14% w 2023 roku.
• 0,18% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 127 666
zł.
Koszty operacyjne Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wyniosły 2 062 821
zł.
Wynagrodzenia stanowią 55%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
16 863 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 127 666 zł w 2024 roku
• 904 790 zł w 2023 roku
• 891 401 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
55% w 2024 roku
•
52% w 2023 roku
•
59% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wyniosła 2 731 083 zł.
a
ktywa trwałe to 271 741 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 459 342 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 731 083 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 2 224 980 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 506 103 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 287 870 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 731 083 zł w 2024 roku.
• 469 512 zł w 2023 roku.
• 477 596 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 0%.
Marża operacyjna wyniosła -1%.
Marża netto wyniosła 0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wyniosły 506 103 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 731 083 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 19%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 35 080 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 506 103 zł w 2024 roku
• 463 226 zł w 2023 roku
• 517 476 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 19% w 2024 roku
• 99% w 2023 roku
• 108% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wykazała przychody na poziomie 2 071 267 zł.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu wykazała zysk netto większy niż 66% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 88% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 92% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 55% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 38% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 35% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 66% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 88% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 92% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 55% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 38% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 44% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 35% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż NaN% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Właściwego Do Spraw Transportu
posiada 3243 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Największym udziałowcem od 10.05.2024 jest
Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Właściwego Do Spraw Transportu
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 01.03.2024 do 10.05.2024
był Skarb Państwa Reprezentowany Przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.a. Z Siedzibą W Warszawie
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 02.10.2007 do 01.03.2024 najwięcej udziałów posiadała Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Skarbu Państwa. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
OŚRODEK BADAWCZY EKONOMIKI TRANSPORTU