SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
-ZARZĄD REPREZENTUJE SPÓŁKĘ W SĄDZIE I POZA SĄDEM. -DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU.
Pilotowanie statków w portach Gdańska, Elbląga i Zalewu Wiślanego
Dysponowanie trzema kutrami pilotowymi
Wysokie standardy bezpieczeństwa i przestrzeganie przepisów
Doświadczeni, profesjonalni piloci z odpowiednimi uprawnieniami
Możliwość śledzenia ruchu w porcie oraz konsultacji taryfowych
Przedsiębiorstwo usług morskich Gdańsk-Pilot to wiodąca firma na polskim rynku zajmująca się pilotowaniem statków w portach, w tym w Gdańsku, Elblągu oraz na Zalewie Wiślanym. Działając z siedzibą w Gdańsku, przedsiębiorstwo korzysta z doświadczenia zdobytego przez lata działalności, co pozwala mu rzetelnie i profesjonalnie realizować usługi nawigacyjne. Gdańsk-Pilot dysponuje trzema kutrami pilotowymi: Pilot 22, Pilot 23 i Pilot 24, które zapewniają bezpieczeństwo i sprawność pilotowania jednostek pływających. Zespół firmy składa się z wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia oraz bogate doświadczenie w nawigacji. Gdańsk-Pilot przestrzega wszystkich przepisów dotyczących pilotowania, co potwierdza ich wysoka jakość usług. Klienci mogą na bieżąco śledzić ruch w porcie, a także zapoznać się z taryfami i regulaminem dotyczących usług pilotowych. Gdańsk-Pilot zyskał zaufanie wielu kontrahentów, co docenia się w ich pozytywnych opiniach o świadczonych usługach.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Usług Morskich Gdańsk-Pilot osiągnęła 49 306 944 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 49 306 577 zł. Pozostałe przychody to 366 zł.
Całkowite koszty wyniosły 49 171 312 zł.
Zysk netto wyniósł 135 265 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 4 514 177 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 49 306 944 zł w 2024 roku.
• 49 522 611 zł w 2023 roku.
• 42 242 476 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -42 139 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 135 265 zł w 2024 roku.
• 70 343 zł w 2023 roku.
• 110 743 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Usług Morskich Gdańsk-Pilot wynosi 327 tys. zł.
EBITDA Usług Morskich Gdańsk-Pilot wynosi 488 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
40 951 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 326 549 zł w
2024 roku.
• 386 984 zł w
2023 roku.
• 101 259 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
31 640 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 487 937 zł w
2024 roku.
• 548 840 zł w
2023 roku.
• 193 895 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Usług Morskich Gdańsk-Pilot wynosi 36 959 193 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 352 650 zł a 123 267 359 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 008 648 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 36 959 193 zł w 2024 roku.
• 36 741 835 zł w 2023 roku.
• 31 997 254 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Usług Morskich Gdańsk-Pilot wynosi 0,26%. To oznacza, że firma ma szansę 0,26% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,026% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,26% w 2024 roku.
• 0,19% w 2023 roku.
• 0,26% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Usług Morskich Gdańsk-Pilot charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 3 945 874
zł.
Koszty operacyjne Usług Morskich Gdańsk-Pilot wyniosły 48 980 029
zł.
Wynagrodzenia stanowią 8%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
319 938 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 3 945 874 zł w 2024 roku
• 3 224 742 zł w 2023 roku
• 2 931 364 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
8% w 2024 roku
•
7% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Usług Morskich Gdańsk-Pilot wyniosła 10 106 164 zł.
a
ktywa trwałe to 1 063 337 zł.
a
ktywa obrotowe to 9 042 828 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 10 106 164 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 4 729 117 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5 377 047 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 670 012 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 10 106 164 zł w 2024 roku.
• 8 362 368 zł w 2023 roku.
• 8 907 962 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Usług Morskich Gdańsk-Pilot wyniosły 5 377 047 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 10 106 164 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 53%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 446 344 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5 377 047 zł w 2024 roku
• 3 768 516 zł w 2023 roku
• 4 384 453 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 53% w 2024 roku
• 45% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Usług Morskich Gdańsk-Pilot wykazała przychody na poziomie 49 306 944 zł.
Organizacja zarobiła 187 523 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 52 258 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 135 265 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 28% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -7691 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 52 258 zł w 2024 roku
• 44 919 zł w 2023 roku
• 66 895 zł w 2022 roku