Specjalizacja w międzynarodowym transporcie drogowym.
Dostępność floty pojazdów spełniających normy EURO 5 i EURO 6.
Całodobowa kontrola i monitoring przesyłek.
Wysoka terminowość i niskie wskaźniki awaryjności transportu.
Oferowanie dostosowanych rozwiązań transportowych według potrzeb klientów.
POLSKI TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY (PTM) to doświadczona firma transportowa, która specjalizuje się w kompleksowych usługach przewozowych na terenie Unii Europejskiej oraz krajów sąsiadujących, w tym w trudnych kierunkach, takich jak Rosja i Turcja. Firma nie dąży do bycia największym przedsiębiorstwem w branży, lecz skupia się na ciągłym doskonaleniu swoich usług, wykorzystując nowoczesne technologie, aby sprostać potrzebom klientów i elastycznie reagować na zmiany rynkowe. PTM dysponuje nowoczesną flotą, w tym mega naczepami oraz ciężarówkami o standardzie EURO 5 i EURO 6, co zapewnia efektywność oraz zgodność z normami ekologicznymi. Firma wdrożyła system całodobowej kontroli transportu, co pozwala klientom śledzić status ich ładunków w czasie rzeczywistym. Zespół pracowników składa się z wykwalifikowanych specjalistów, którzy są dostępni 24/7, co umożliwia szybką reakcję w przypadku nieprzewidzianych sytuacji. PTM dąży do dostarczania ładunków w sposób bezpieczny i terminowy, co potwierdzają wysokie wskaźniki terminowości oraz niskiego wskaźnika awaryjności przewozów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polski Transport Międzynarodowy osiągnęła 76 599 216 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 76 419 149 zł. Pozostałe przychody to 180 067 zł.
Całkowite koszty wyniosły 75 748 360 zł.
Zysk netto wyniósł 670 789 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -1 165 346 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 76 599 216 zł w 2024 roku.
• 70 012 397 zł w 2023 roku.
• 58 938 884 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -581 901 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 670 789 zł w 2024 roku.
• 915 038 zł w 2023 roku.
• 687 047 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polski Transport Międzynarodowy wynosi 875 tys. zł.
EBITDA Polski Transport Międzynarodowy wynosi 3,84 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
640 288 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 875 194 zł w
2024 roku.
• 893 221 zł w
2023 roku.
• 1 158 506 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
561 673 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 839 213 zł w
2024 roku.
• 2 678 718 zł w
2023 roku.
• 2 326 127 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski Transport Międzynarodowy wynosi 73 920 785 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 707 887 zł a 191 498 039 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi 2 782 103 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 73 920 785 zł w 2024 roku.
• 70 003 478 zł w 2023 roku.
• 61 022 895 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Polski Transport Międzynarodowy wynosi 2,68%. To oznacza, że firma ma szansę 2,68% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,68% w 2024 roku.
• 2,70% w 2023 roku.
• 2,73% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski Transport Międzynarodowy wynosi 0,36%. To oznacza, że firma ma szansę 0,36% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,045% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,36% w 2024 roku.
• 0,15% w 2023 roku.
• 0,12% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polski Transport Międzynarodowy charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Polski Transport Międzynarodowy wynosi 1,93 mln zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 131 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 5,38 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 131 tys. zł a 5,38 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
72 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 1,93 mln zł w 2024 roku.
• 1,69 mln zł w 2023 roku.
• 2 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 131 tys. zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 137 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 5,38 mln zł w 2024 roku.
• 5,24 mln zł w 2023 roku.
• 5,06 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 11 216 587
zł.
Koszty operacyjne Polski Transport Międzynarodowy wyniosły 75 543 954
zł.
Wynagrodzenia stanowią 15%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 241 749 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 11 216 587 zł w 2024 roku
• 11 501 932 zł w 2023 roku
• 4 827 523 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
15% w 2024 roku
•
17% w 2023 roku
•
8% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski Transport Międzynarodowy wyniosła 40 147 046 zł.
a
ktywa trwałe to 25 319 978 zł.
a
ktywa obrotowe to 14 827 068 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 40 147 046 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 26 895 315 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 13 251 731 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 467 769 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 40 147 046 zł w 2024 roku.
• 39 140 369 zł w 2023 roku.
• 33 243 149 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski Transport Międzynarodowy wyniosły 13 251 731 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 40 147 046 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 33%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 37 908 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 13 251 731 zł w 2024 roku
• 12 915 842 zł w 2023 roku
• 7 933 661 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 33% w 2024 roku
• 33% w 2023 roku
• 24% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski Transport Międzynarodowy wykazała przychody na poziomie 76 599 216 zł.
Organizacja zarobiła 670 789 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 670 789 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -9350 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 104 307 zł w 2023 roku
• 43 403 zł w 2022 roku