Specjalizacja w międzynarodowym transporcie drogowym.
Dostępność floty pojazdów spełniających normy EURO 5 i EURO 6.
Całodobowa kontrola i monitoring przesyłek.
Wysoka terminowość i niskie wskaźniki awaryjności transportu.
Oferowanie dostosowanych rozwiązań transportowych według potrzeb klientów.
POLSKI TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY (PTM) to doświadczona firma transportowa, która specjalizuje się w kompleksowych usługach przewozowych na terenie Unii Europejskiej oraz krajów sąsiadujących, w tym w trudnych kierunkach, takich jak Rosja i Turcja. Firma nie dąży do bycia największym przedsiębiorstwem w branży, lecz skupia się na ciągłym doskonaleniu swoich usług, wykorzystując nowoczesne technologie, aby sprostać potrzebom klientów i elastycznie reagować na zmiany rynkowe. PTM dysponuje nowoczesną flotą, w tym mega naczepami oraz ciężarówkami o standardzie EURO 5 i EURO 6, co zapewnia efektywność oraz zgodność z normami ekologicznymi. Firma wdrożyła system całodobowej kontroli transportu, co pozwala klientom śledzić status ich ładunków w czasie rzeczywistym. Zespół pracowników składa się z wykwalifikowanych specjalistów, którzy są dostępni 24/7, co umożliwia szybką reakcję w przypadku nieprzewidzianych sytuacji. PTM dąży do dostarczania ładunków w sposób bezpieczny i terminowy, co potwierdzają wysokie wskaźniki terminowości oraz niskiego wskaźnika awaryjności przewozów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polski Transport Międzynarodowy osiągnęła 76 599 216 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 76 419 149 zł. Pozostałe przychody to 180 067 zł.
Całkowite koszty wyniosły 75 598 360 zł.
Zysk netto wyniósł 820 789 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -1 165 346 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 76 599 216 zł w 2024 roku.
• 70 012 397 zł w 2023 roku.
• 58 938 884 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -560 472 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 820 789 zł w 2024 roku.
• 915 038 zł w 2023 roku.
• 687 047 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polski Transport Międzynarodowy wynosi 1,03 mln zł.
EBITDA Polski Transport Międzynarodowy wynosi 3,99 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
618 859 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 025 194 zł w
2024 roku.
• 893 221 zł w
2023 roku.
• 1 158 506 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
540 244 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 989 213 zł w
2024 roku.
• 2 678 718 zł w
2023 roku.
• 2 326 127 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski Transport Międzynarodowy wynosi 73 947 007 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
8 207 887 zł a 191 498 039 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -2 778 357 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 73 947 007 zł w 2024 roku.
• 70 003 478 zł w 2023 roku.
• 61 022 895 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski Transport Międzynarodowy wynosi 0,25%. To oznacza, że firma ma szansę 0,25% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,030% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,25% w 2024 roku.
• 0,13% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polski Transport Międzynarodowy charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 11 216 587
zł.
Koszty operacyjne Polski Transport Międzynarodowy wyniosły 75 393 954
zł.
Wynagrodzenia stanowią 15%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 241 749 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 11 216 587 zł w 2024 roku
• 11 501 932 zł w 2023 roku
• 4 827 523 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
15% w 2024 roku
•
17% w 2023 roku
•
8% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski Transport Międzynarodowy wyniosła 40 297 046 zł.
a
ktywa trwałe to 25 053 646 zł.
a
ktywa obrotowe to 15 243 400 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 40 297 046 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 26 130 277 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 14 166 769 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 489 197 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 40 297 046 zł w 2024 roku.
• 39 140 369 zł w 2023 roku.
• 33 243 149 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski Transport Międzynarodowy wyniosły 14 166 769 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 40 297 046 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 35%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 168 627 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 14 166 769 zł w 2024 roku
• 12 915 842 zł w 2023 roku
• 7 933 661 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 35% w 2024 roku
• 33% w 2023 roku
• 24% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski Transport Międzynarodowy wykazała przychody na poziomie 76 599 216 zł.
Organizacja zarobiła 820 789 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 820 789 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -9350 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 104 307 zł w 2023 roku
• 43 403 zł w 2022 roku