Specjalizacja w budowie i modernizacjach infrastruktury tramwajowej
Wykonywanie robót torowych oraz remonty sieci trakcyjnych
Zastosowanie nowoczesnych technologii i rozwiązań konstrukcyjnych
Posiadanie wysokiej klasy sprzętu i doświadczonego zespołu
Nagrody w konkursach budowlanych i osiągnięcia w branży
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. zostało założone w 1989 roku w Krakowie i od tego czasu koncentruje się na działaniu w sektorze budowy i modernizacji infrastruktury tramwajowej. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, firma zyskała reputację jako rzetelny i kompetentny podmiot, zdolny do realizacji skomplikowanych projektów. TOR-KRAK używa nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, co czyni ją liderem w swojej dziedzinie. W posiadaniu firmy znajduje się wyspecjalizowany sprzęt do robót torowych, a także zespół wysoko wykwalifikowanych pracowników technicznych. Przedsiębiorstwo realizuje szeroki zakres usług, w tym budowę i modernizację torów tramwajowych, remonty sieci trakcyjnych oraz wykonawstwo robót ziemnych. W przeciągu swojej działalności, firma zakończyła ponad 60 projektów i może poszczycić się licznymi nagrodami branżowymi, w tym „Arcydziełem sztuki budowlanej 2021” oraz tytułem „Firmy Przyjaznej Samorządowi”. Misją TOR-KRAK jest dostarczanie najwyższej jakości usług oraz przyczynianie się do rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak osiągnęła 26 603 981 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 26 265 269 zł. Pozostałe przychody to 338 712 zł.
Całkowite koszty wyniosły 24 539 257 zł.
Zysk netto wyniósł 1 726 012 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 054 186 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 26 603 981 zł w 2024 roku.
• 26 755 069 zł w 2023 roku.
• 24 805 651 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 764 003 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 726 012 zł w 2024 roku.
• 56 956 zł w 2023 roku.
• 1 083 757 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wynosi 1,9 mln zł.
EBITDA Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wynosi 2,26 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
831 401 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 897 908 zł w
2024 roku.
• -390 169 zł w
2023 roku.
• 1 380 185 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
770 082 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 262 050 zł w
2024 roku.
• -75 790 zł w
2023 roku.
• 1 674 421 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wynosi 41 908 826 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
17 260 119 zł a 92 100 217 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 521 824 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 41 908 826 zł w 2024 roku.
• 34 038 819 zł w 2023 roku.
• 37 616 511 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,075% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2024 roku.
• 0,14% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wyniosły 24 367 360
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wyniosła 29 454 408 zł.
a
ktywa trwałe to 5 192 571 zł.
a
ktywa obrotowe to 24 261 837 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 29 454 408 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 23 025 054 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 429 354 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 780 781 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 29 454 408 zł w 2024 roku.
• 26 360 911 zł w 2023 roku.
• 27 004 958 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 6%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 12.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wyniosły 6 429 354 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 29 454 408 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 22%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 114 904 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 429 354 zł w 2024 roku
• 5 061 869 zł w 2023 roku
• 4 679 114 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 22% w 2024 roku
• 19% w 2023 roku
• 17% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wykazała przychody na poziomie 26 603 981 zł.
Organizacja zarobiła 2 175 152 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 449 140 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 726 012 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 48 040 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 449 140 zł w 2024 roku
• 80 363 zł w 2023 roku
• 416 812 zł w 2022 roku
Organizacja Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR - Krak wykazała zysk netto większy niż 78% organizacji z branży "Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej".
Organizacja wykazała przychód większy niż 79% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 86% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 84% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 78% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 79% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 86% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 31% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 52% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.