WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PRYWATNEJ KRAJOWEJ POZOSTAŁEJ
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
JEŻELI ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY, DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI NA ZEWNĄTRZ, SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY, DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI NA ZEWNĄTRZ, SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
Organizacja Marbud Transport osiągnęła 2 005 050 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 003 938 zł. Pozostałe przychody to 1113 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 899 962 zł.
Zysk netto wyniósł 103 975 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -314 390 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 2 005 050 zł w 2024 roku.
• 2 204 598 zł w 2023 roku.
• 2 028 173 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 705 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 103 975 zł w 2024 roku.
• 85 238 zł w 2023 roku.
• 16 126 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Marbud Transport wynosi 114 tys. zł.
EBITDA Marbud Transport wynosi 148 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
5403 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 113 887 zł w
2024 roku.
• 103 082 zł w
2023 roku.
• 25 649 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
2834 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 147 846 zł w
2024 roku.
• 127 647 zł w
2023 roku.
• 73 555 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Marbud Transport wynosi 1 949 472 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
196 870 zł a 5 012 626 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi 249 940 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 949 472 zł w 2024 roku.
• 1 929 572 zł w 2023 roku.
• 1 416 618 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Marbud Transport wynosi 3,08%. To oznacza, że firma ma szansę 3,08% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 3,08% w 2024 roku.
• 3,08% w 2023 roku.
• 3,08% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Marbud Transport wynosi 0,10%. To oznacza, że firma ma szansę 0,10% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,013% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,10% w 2024 roku.
• 0,19% w 2023 roku.
• 0,24% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Marbud Transport charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 4 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Marbud Transport wynosi 50 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 17 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 80 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 17 tys. zł a 80 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
8 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 50 tys. zł w 2024 roku.
• 41 tys. zł w 2023 roku.
• 19 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 17 tys. zł w 2024 roku.
• 15 tys. zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 80 tys. zł w 2024 roku.
• 88 tys. zł w 2023 roku.
• 81 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 719 296
zł.
Koszty operacyjne Marbud Transport wyniosły 1 890 051
zł.
Wynagrodzenia stanowią 38%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
85 700 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 719 296 zł w 2024 roku
• 569 383 zł w 2023 roku
• 512 565 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
6.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
38% w 2024 roku
•
27% w 2023 roku
•
26% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Marbud Transport wyniosła 755 569 zł.
a
ktywa trwałe to 62 202 zł.
a
ktywa obrotowe to 693 367 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 755 569 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 262 493 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 493 076 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -758 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 755 569 zł w 2024 roku.
• 659 806 zł w 2023 roku.
• 428 928 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 14%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 40%.
Marża operacyjna wyniosła 6%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Marbud Transport wyniosły 493 076 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 755 569 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 65%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 56 797 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 493 076 zł w 2024 roku
• 501 289 zł w 2023 roku
• 455 649 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 7.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 65% w 2024 roku
• 76% w 2023 roku
• 106% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Marbud Transport wykazała przychody na poziomie 2 005 050 zł.
Organizacja zarobiła 103 975 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 103 975 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku