Usługi transportu kolejowego i drogowego w Europie Centralnej.
Wyspecjalizowane przewozy stali, węgla, drewna, papieru oraz wyrobów spożywczych i intermodalnych.
Terminale logistyczne z dostępem do infrastruktury kolejowej w Polsce i Rumunii.
System door-to-door łączący transport kolejowy i samochodowy.
Indywidualne podejście do klientów i monitorowanie dostaw.
Rail Logistics Polska Sp. z o.o. (RLP) to firma spedycyjna założona w 2015 roku, specjalizująca się w kompleksowych usługach transportu kolejowego i samochodowego. Z udziałowcami pochodzącymi z Rumunii i Polski, posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w spedycji na terenie Europy Centralnej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski, Rumunii, Słowacji, Węgier i Bułgarii. RLP dąży do uzyskania 2% udziału w rynku transportowym między Polską a Rumunią w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Firma świadczy usługi zgodnie z najwyższymi standardami profesjonalizmu i fachowej wiedzy, oferując indywidualne podejście do każdego klienta oraz terminowość dostaw dzięki codziennemu monitorowaniu przesyłek. Korzystając z infrastruktury magazynowej w Polsce i Rumunii, RLP dostarcza zintegrowane rozwiązania logistyczne dla transportu kolejowego, w tym przewóz całopociągowy oraz wysyłki grup wagonowych.Firma koncentruje się głównie na przewozach stali, węgla, drewna i wyrobów papierniczych, a także transportu intermodalnego i wyrobów spożywczych. Na rynku polskim RLP oferuje atrakcyjne ekonomicznie alternatywy dla transportu samochodowego, szczególnie dla masowych wysyłek towarów. W obszarze transportu drogowego, firma organizuje przewozy FTL i LTL, głównie w ruchu międzynarodowym, ze szczególnym naciskiem na trasy między Polską, Rumunią, Włochami i Belgią. Zespół wysoko wykwalifikowanych specjalistów zapewnia elastyczne dostosowanie usług do indywidualnych potrzeb każdego klienta.Dzięki terminalom posiadającym dostęp do infrastruktury kolejowej, RLP oferuje także usługi przeładunku z wagonu na samochód lub magazyn i realizuje transport w systemie door-to-door, łącząc ekologiczne zalety transportu kolejowego z elastycznością transportu samochodowego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Rail Logistics Polska osiągnęła 16 355 854 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 16 216 987 zł. Pozostałe przychody to 138 867 zł.
Całkowite koszty wyniosły 15 331 574 zł.
Zysk netto wyniósł 885 413 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -556 015 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 16 355 854 zł w 2024 roku.
• 23 150 900 zł w 2023 roku.
• 29 811 597 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 87 526 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 885 413 zł w 2024 roku.
• 722 710 zł w 2023 roku.
• 1 062 413 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Rail Logistics Polska wynosi 948 tys. zł.
EBITDA Rail Logistics Polska wynosi 953 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
87 334 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 948 237 zł w
2024 roku.
• 849 781 zł w
2023 roku.
• 1 267 228 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
88 000 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 952 899 zł w
2024 roku.
• 858 295 zł w
2023 roku.
• 1 276 516 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Rail Logistics Polska wynosi 15 099 532 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
653 977 zł a 40 889 634 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 14 915 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 15 099 532 zł w 2024 roku.
• 18 509 690 zł w 2023 roku.
• 24 124 050 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Rail Logistics Polska wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,036% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2024 roku.
• 0,24% w 2023 roku.
• 0,60% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Rail Logistics Polska charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 120 247
zł.
Koszty operacyjne Rail Logistics Polska wyniosły 15 268 750
zł.
Wynagrodzenia stanowią 1%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-1602 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 120 247 zł w 2024 roku
• 143 629 zł w 2023 roku
• 126 435 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
1% w 2024 roku
•
1% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Rail Logistics Polska wyniosła 1 167 480 zł.
a
ktywa trwałe to 11 444 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 156 036 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 167 480 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 871 970 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 295 510 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -278 830 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 167 480 zł w 2024 roku.
• 1 642 694 zł w 2023 roku.
• 4 469 962 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 76%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 102%.
Marża operacyjna wyniosła 6%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 7.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Rail Logistics Polska wyniosły 295 510 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 167 480 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 25%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -326 146 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 295 510 zł w 2024 roku
• 1 396 137 zł w 2023 roku
• 4 946 115 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 8.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 25% w 2024 roku
• 85% w 2023 roku
• 111% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Rail Logistics Polska wykazała przychody na poziomie 16 355 854 zł.
Organizacja zarobiła 919 289 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 33 876 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 885 413 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 4% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -4480 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 33 876 zł w 2024 roku
• 129 712 zł w 2023 roku
• 143 339 zł w 2022 roku