SĄD REJONOWY W GLIWICACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA CZŁONEK ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ LICZBY OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI JEST WYMAGANE WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Szkolenia z zarządzania bezpieczeństwem i technikami utrzymania
Badania, ekspertyzy techniczne i opinie o innowacyjności
Edukacja i warsztaty dla studentów i szkół branżowych
Instytut Transportu Kolejowego to wiodąca jednostka w Polsce specjalizująca się w usługach związanych z branżą transportu kolejowego. Instytut zajmuje się szerokim wachlarzem działań mających na celu rozwijanie tego sektora, oferując wsparcie w spełnianiu wymogów formalno-prawnych, realizację badań, projektów oraz szkoleń. Instytut działa jako istotny łącznik pomiędzy różnymi podmiotami rynku kolejowego a organami prawodawczymi i nadzorczymi, stając się platformą wymiany doświadczeń i wiedzy. Jednym z kluczowych obszarów działalności Instytutu Transportu Kolejowego jest doradztwo i obsługa techniczna w zakresie bezpieczeństwa, zarządzania utrzymaniem oraz nadzoru nad zmianami w prawodawstwie. Organizacja zajmuje się budową Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem i Utrzymaniem (SMS, MMS) zgodnych z IV Pakietem Kolejowym i innymi regulacjami UE. Oferują pełną obsługę formalną dla bocznic kolejowych oraz przeprowadzanie procesów oceny wpływu zmian na bezpieczeństwo.Instytut jest również aktywnie zaangażowany w działalność edukacyjną, organizując różnorodne szkolenia dla pracowników sektora kolejowego oraz dla szkół i uczelni. Szkolenia obejmują tematy takie jak zarządzanie bezpieczeństwem i utrzymaniem, audyty wewnętrzne, ocena ryzyka, oraz szkolenia dla komisji kolejowych. Każdy uczestnik posiadający zaliczone szkolenie otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.Dodatkowo, Instytut Transportu Kolejowego prowadzi badania i sporządza ekspertyzy w zakresie techniki i bezpieczeństwa transportu kolejowego. Oferują również opracowanie opinii o innowacyjności dla nowych technologii i rozwiązań technicznych wdrażanych w sektorze kolejowym.Instytut realizuje także specjalne usługi dla szkolnictwa, organizując wykłady i warsztaty dla studentów oraz zajęcia edukacyjne dla szkół branżowych i najmłodszych, przybliżając im realia i wymagania rynku pracy w sektorze kolejowym. W ten sposób Instytut Transportu Kolejowego przyczynia się do kształtowania przyszłych kadr w tej dziedzinie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut Transportu Kolejowego osiągnęła 1 503 223 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 496 953 zł. Pozostałe przychody to 6270 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 264 433 zł.
Zysk netto wyniósł 232 520 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 375 806 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 503 223 zł w 2024 roku.
• 1 328 858 zł w 2023 roku.
• 1 216 882 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 58 130 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 232 520 zł w 2024 roku.
• 189 381 zł w 2023 roku.
• 211 737 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut Transportu Kolejowego wynosi 2 338 740 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
406 510 zł a 3 758 058 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 584 685 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 338 740 zł w 2024 roku.
• 1 950 548 zł w 2023 roku.
• 1 823 288 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Instytut Transportu Kolejowego wynosi 1,88%. To oznacza, że firma ma szansę 1,88% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,216% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,88% w 2024 roku.
• 1,88% w 2023 roku.
• 1,88% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut Transportu Kolejowego wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,010% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2024 roku.
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Instytut Transportu Kolejowego charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 2 poziomy w ciągu 4 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Instytut Transportu Kolejowego wynosi 80 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 39 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 182 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 39 tys. zł a 182 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
20 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 80 tys. zł w 2024 roku.
• 64 tys. zł w 2023 roku.
• 47 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 39 tys. zł w 2024 roku.
• 32 tys. zł w 2023 roku.
• 36 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 182 tys. zł w 2024 roku.
• 142 tys. zł w 2023 roku.
• 75 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 584 790
zł.
Koszty operacyjne Instytut Transportu Kolejowego wyniosły 1 235 143
zł.
Wynagrodzenia stanowią 47%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
146 198 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 584 790 zł w 2024 roku
• 541 918 zł w 2023 roku
• 318 282 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
11.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
47% w 2024 roku
•
49% w 2023 roku
•
33% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut Transportu Kolejowego wyniosła 651 466 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 21 549 zł.
a
ktywa obrotowe to 629 917 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 651 466 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 542 013 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 109 453 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 162 866 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 651 466 zł w 2024 roku.
• 538 446 zł w 2023 roku.
• 285 075 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 36%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 43%.
Marża operacyjna wyniosła 17%.
Marża netto wyniosła 15%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.8 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut Transportu Kolejowego wyniosły 109 453 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 651 466 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 17%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 27 363 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 109 453 zł w 2024 roku
• 128 953 zł w 2023 roku
• 64 963 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 17% w 2024 roku
• 24% w 2023 roku
• 23% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut Transportu Kolejowego wykazała przychody na poziomie 1 503 223 zł.
Organizacja zarobiła 260 486 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 27 966 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 232 520 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 6992 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 27 966 zł w 2024 roku
• 23 192 zł w 2023 roku
• 25 767 zł w 2022 roku
Organizacja Instytut Transportu Kolejowego wykazała zysk netto większy niż 85% organizacji z branży "Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana".
Organizacja wykazała przychód większy niż 79% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 70% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 38% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 79% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 68% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 86% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.02%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 79% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 70% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 38% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 79% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 68% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 86% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.02%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Rolek Paweł
posiada 25 udziałów,
które stanowią 50.0% firmy.
Gamon Wojciech
posiada 25 udziałów,
które stanowią 50.0% firmy.
Podobne organizacje do
INSTYTUT TRANSPORTU KOLEJOWEGO