SĄD REJONOWY W GLIWICACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA CZŁONEK ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ LICZBY OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI JEST WYMAGANE WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Szkolenia z zarządzania bezpieczeństwem i technikami utrzymania
Badania, ekspertyzy techniczne i opinie o innowacyjności
Edukacja i warsztaty dla studentów i szkół branżowych
Instytut Transportu Kolejowego to wiodąca jednostka w Polsce specjalizująca się w usługach związanych z branżą transportu kolejowego. Instytut zajmuje się szerokim wachlarzem działań mających na celu rozwijanie tego sektora, oferując wsparcie w spełnianiu wymogów formalno-prawnych, realizację badań, projektów oraz szkoleń. Instytut działa jako istotny łącznik pomiędzy różnymi podmiotami rynku kolejowego a organami prawodawczymi i nadzorczymi, stając się platformą wymiany doświadczeń i wiedzy. Jednym z kluczowych obszarów działalności Instytutu Transportu Kolejowego jest doradztwo i obsługa techniczna w zakresie bezpieczeństwa, zarządzania utrzymaniem oraz nadzoru nad zmianami w prawodawstwie. Organizacja zajmuje się budową Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem i Utrzymaniem (SMS, MMS) zgodnych z IV Pakietem Kolejowym i innymi regulacjami UE. Oferują pełną obsługę formalną dla bocznic kolejowych oraz przeprowadzanie procesów oceny wpływu zmian na bezpieczeństwo.Instytut jest również aktywnie zaangażowany w działalność edukacyjną, organizując różnorodne szkolenia dla pracowników sektora kolejowego oraz dla szkół i uczelni. Szkolenia obejmują tematy takie jak zarządzanie bezpieczeństwem i utrzymaniem, audyty wewnętrzne, ocena ryzyka, oraz szkolenia dla komisji kolejowych. Każdy uczestnik posiadający zaliczone szkolenie otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.Dodatkowo, Instytut Transportu Kolejowego prowadzi badania i sporządza ekspertyzy w zakresie techniki i bezpieczeństwa transportu kolejowego. Oferują również opracowanie opinii o innowacyjności dla nowych technologii i rozwiązań technicznych wdrażanych w sektorze kolejowym.Instytut realizuje także specjalne usługi dla szkolnictwa, organizując wykłady i warsztaty dla studentów oraz zajęcia edukacyjne dla szkół branżowych i najmłodszych, przybliżając im realia i wymagania rynku pracy w sektorze kolejowym. W ten sposób Instytut Transportu Kolejowego przyczynia się do kształtowania przyszłych kadr w tej dziedzinie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut Transportu Kolejowego osiągnęła 1 503 223 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 496 953 zł. Pozostałe przychody to 6270 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 264 433 zł.
Zysk netto wyniósł 232 520 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 375 806 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 503 223 zł w 2024 roku.
• 1 328 858 zł w 2023 roku.
• 1 216 882 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 58 130 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 232 520 zł w 2024 roku.
• 189 381 zł w 2023 roku.
• 211 737 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut Transportu Kolejowego wynosi 2 338 740 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
406 510 zł a 3 758 058 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 584 685 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 338 740 zł w 2024 roku.
• 1 950 548 zł w 2023 roku.
• 1 823 288 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut Transportu Kolejowego wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,011% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2024 roku.
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Instytut Transportu Kolejowego charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 584 790
zł.
Koszty operacyjne Instytut Transportu Kolejowego wyniosły 1 235 143
zł.
Wynagrodzenia stanowią 47%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
146 198 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 584 790 zł w 2024 roku
• 541 918 zł w 2023 roku
• 318 282 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
11.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
47% w 2024 roku
•
49% w 2023 roku
•
33% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut Transportu Kolejowego wyniosła 651 466 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 21 549 zł.
a
ktywa obrotowe to 629 917 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 651 466 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 542 013 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 109 453 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 162 866 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 651 466 zł w 2024 roku.
• 538 446 zł w 2023 roku.
• 285 075 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 36%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 43%.
Marża operacyjna wyniosła 17%.
Marża netto wyniosła 15%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.8 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut Transportu Kolejowego wyniosły 109 453 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 651 466 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 17%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 27 363 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 109 453 zł w 2024 roku
• 128 953 zł w 2023 roku
• 64 963 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 17% w 2024 roku
• 24% w 2023 roku
• 23% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut Transportu Kolejowego wykazała przychody na poziomie 1 503 223 zł.
Organizacja zarobiła 260 486 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 27 966 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 232 520 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 6992 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 27 966 zł w 2024 roku
• 23 192 zł w 2023 roku
• 25 767 zł w 2022 roku
Organizacja Instytut Transportu Kolejowego wykazała zysk netto większy niż 85% organizacji z branży "Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana".
Organizacja wykazała przychód większy niż 79% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 71% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 78% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 86% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.03%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 79% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 71% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 39% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 78% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 86% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.03%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gamon Wojciech
posiada 25 udziałów, które stanowią 50% firmy.
Rolek Paweł
posiada 25 udziałów, które stanowią 50% firmy.
Podobne organizacje do
INSTYTUT TRANSPORTU KOLEJOWEGO