WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W OLSZTYNIE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO: WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU WSPÓŁDZIAŁAJĄCY Z PROKURENTEM. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO SPÓŁKĘ REPREZENTUJE PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
Zarządzanie sieciami wodociągowymi i kanalizacyjnymi
Przeprowadzanie badań jakości wody
Obsługa przyłączeń do sieci wodociągowej
Publikowanie informacji o przetargach i taryfach
Dbanie o dostępność usług dla mieszkańców gminy Lubawa
Zakład Komunalny Gminy Lubawa Sp. z o.o. to przedsiębiorstwo odpowiedzialne za dostarczanie podstawowych usług komunalnych na terenie gminy Lubawa. W ramach swojej działalności zajmuje się zarządzaniem wodociągami oraz systemem odprowadzania ścieków, co czyni go kluczowym podmiotem dla lokalnej społeczności. Organizacja posiada zróżnicowane sieci wodociągowe: Wodociąg Łążyn, Wodociąg Omule, Wodociąg Targowisko oraz Wodociąg Wałdyki, zapewniając mieszkańcom dostęp do wody pitnej oraz efektywne usługi kanalizacyjne. ZKGL Sp. z o.o. dba również o jakość dostarczanej wody poprzez regularne badania, a także żmudne procesy związane z przyłączeniem nowych użytkowników do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Warto zauważyć, że firma znana jest z przejrzystości swojej działalności, co ilustrują dostępne publicznie dokumenty dotyczące przetargów oraz taryf na usługi komunalne. Przedsiębiorstwo zrealizowało wiele inicjatyw w celu podniesienia standardów dostępu i wygody dla użytkowników, co potwierdzają liczne publikacje w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP). Oferując solidne wsparcie społeczności lokalnej i podejmując różnorodne współprace, Zakład Komunalny Gminy Lubawa dąży do ciągłego rozwoju w zakresie zarządzania zasobami wodnymi.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zakład Komunalny Gminy Lubawa osiągnęła 3 217 334 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 201 124 zł. Pozostałe przychody to 16 210 zł.
Całkowite koszty wyniosły 4 026 453 zł.
Strata netto wyniosła 825 329 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 196 671 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 217 334 zł w 2024 roku.
• 2 980 281 zł w 2023 roku.
• 2 672 638 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -103 818 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -825 329 zł w 2024 roku.
• -958 245 zł w 2023 roku.
• -587 902 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zakład Komunalny Gminy Lubawa wynosi -842 tys. zł.
EBITDA Zakład Komunalny Gminy Lubawa wynosi 217 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
111 322 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -841 527 zł w
2024 roku.
• -990 523 zł w
2023 roku.
• -599 797 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
17 560 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 216 562 zł w
2024 roku.
• 62 090 zł w
2023 roku.
• 146 195 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zakład Komunalny Gminy Lubawa wynosi 13 841 861 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 62 383 848 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 513 294 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 13 841 861 zł w 2024 roku.
• 14 302 822 zł w 2023 roku.
• 14 516 410 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakład Komunalny Gminy Lubawa wynosi 0,80%. To oznacza, że firma ma szansę 0,80% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,086% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,80% w 2024 roku.
• 0,80% w 2023 roku.
• 0,83% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zakład Komunalny Gminy Lubawa charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 308 451
zł.
Koszty operacyjne Zakład Komunalny Gminy Lubawa wyniosły 4 042 651
zł.
Wynagrodzenia stanowią 32%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
76 423 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 308 451 zł w 2024 roku
• 1 275 895 zł w 2023 roku
• 1 127 021 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
32% w 2024 roku
•
32% w 2023 roku
•
35% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zakład Komunalny Gminy Lubawa wyniosła 21 911 995 zł.
a
ktywa trwałe to 21 259 026 zł.
a
ktywa obrotowe to 652 969 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 21 911 995 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 15 595 962 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 316 033 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 936 871 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 21 911 995 zł w 2024 roku.
• 23 014 592 zł w 2023 roku.
• 23 780 766 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -5%.
Marża operacyjna wyniosła -26%.
Marża netto wyniosła -26%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zakład Komunalny Gminy Lubawa wyniosły 6 316 033 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 21 911 995 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 29%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 427 298 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 316 033 zł w 2024 roku
• 6 593 302 zł w 2023 roku
• 6 801 231 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 29% w 2024 roku
• 29% w 2023 roku
• 29% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zakład Komunalny Gminy Lubawa wykazała przychody na poziomie 3 217 334 zł.
Organizacja zarobiła -825 329 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -825 329 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -7003 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku