WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W KOSZALINIE, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
REPREZENTACJA JEDNOOSOBOWA W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO SPÓŁKĘ REPREZENTUJE PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO PRZY CZYM W SPRAWACH PRZEKRACZAJĄCYCH ZAKRES ZWYKŁEGO ZARZĄDU WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE Z PREZESEM JEDNEGO Z CZŁONKÓW ZARZĄDU.POZOSTALI CZŁONKOWIE ZARZĄDU OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADAJĄ ŁĄCZNIE PRZEZ DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU Z PROKURENTEM
Realizacja projektów związanych z przetwarzaniem odpadów.
Budowa i modernizacja zakładów gospodarki odpadami.
Utworzenie Regionalnego Centrum Odzysku i Recyklingu.
Wsparcie finansowe z różnych funduszy i dotacji.
Międzygminne Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Wardyniu Górnym to organizacja założona w 2004 roku, powstała z inicjatywy lokalnych samorządów z regionu, w tym Gminy Połczyn-Zdrój, Gminy Sławoborze, Gminy Rąbino oraz Gminy Świdwin. Jej głównym celem jest efektywne zarządzanie gospodarką odpadami w obszarze związanym z działalnością partnerów, co obejmuje zarówno zbieranie, transport, jak i przetwarzanie odpadów. W 2006 roku zrealizowano projekt budowy Zakładu Gospodarki Odpadami, który zakończono w październiku tego samego roku. W 2007 roku zakład uzyskał wymagane pozwolenia, a jego otwarcie miało miejsce w czerwcu 2007 roku. Przedsiębiorstwo angażuje się również w innowacyjne przedsięwzięcia, w tym modernizację instalacji przetwarzania odpadów oraz utworzenie Regionalnego Centrum Odzysku i Recyklingu. Działa zgodnie z aktualnym prawodawstwem, a jej działania są wspierane przez różne fundusze oraz dotacje, co podkreśla jej rolę w rozwoju zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich. Współpraca z różnymi gminami w regionie oraz zaangażowanie w ochronę środowiska podkreślają unikalną pozycję przedsiębiorstwa na rynku usług związanych z gospodarką odpadami.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Międzygminne Gospodarki Odpadami osiągnęła 30 129 818 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 30 008 290 zł. Pozostałe przychody to 121 528 zł.
Całkowite koszty wyniosły 29 657 659 zł.
Zysk netto wyniósł 350 631 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 721 800 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 30 129 818 zł w 2024 roku.
• 27 503 206 zł w 2023 roku.
• 25 273 979 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -31 940 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 350 631 zł w 2024 roku.
• 994 971 zł w 2023 roku.
• 1 794 070 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Międzygminne Gospodarki Odpadami wynosi 129 tys. zł.
EBITDA Międzygminne Gospodarki Odpadami wynosi 1,66 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
85 458 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 129 108 zł w
2024 roku.
• 1 041 893 zł w
2023 roku.
• 2 228 968 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
3208 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 660 252 zł w
2024 roku.
• 2 226 708 zł w
2023 roku.
• 3 316 928 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Międzygminne Gospodarki Odpadami wynosi 28 492 639 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
3 506 309 zł a 75 324 544 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 205 407 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 28 492 639 zł w 2024 roku.
• 29 055 953 zł w 2023 roku.
• 30 019 970 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Międzygminne Gospodarki Odpadami wynosi 0,74%. To oznacza, że firma ma szansę 0,74% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,025% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,74% w 2024 roku.
• 0,44% w 2023 roku.
• 0,13% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Międzygminne Gospodarki Odpadami charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 8 746 617
zł.
Koszty operacyjne Międzygminne Gospodarki Odpadami wyniosły 29 879 182
zł.
Wynagrodzenia stanowią 29%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
777 647 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 8 746 617 zł w 2024 roku
• 6 535 022 zł w 2023 roku
• 5 365 899 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
29% w 2024 roku
•
25% w 2023 roku
•
23% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Międzygminne Gospodarki Odpadami wyniosła 28 621 009 zł.
a
ktywa trwałe to 18 443 818 zł.
a
ktywa obrotowe to 10 177 191 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 28 621 009 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 338 094 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 19 282 915 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 824 014 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 28 621 009 zł w 2024 roku.
• 25 509 131 zł w 2023 roku.
• 19 120 842 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 4%.
Marża operacyjna wyniosła 0%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Międzygminne Gospodarki Odpadami wyniosły 19 282 915 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 28 621 009 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 67%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 132 503 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 19 282 915 zł w 2024 roku
• 16 521 668 zł w 2023 roku
• 11 128 350 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 67% w 2024 roku
• 65% w 2023 roku
• 58% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Międzygminne Gospodarki Odpadami wykazała przychody na poziomie 30 129 818 zł.
Organizacja zarobiła 542 694 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 192 063 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 350 631 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 35% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 8150 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 192 063 zł w 2024 roku
• 127 786 zł w 2023 roku
• 476 313 zł w 2022 roku
Organizacja Międzygminne Gospodarki Odpadami wykazała zysk netto większy niż 62% organizacji z branży "Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne".
Organizacja wykazała przychód większy niż 75% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 75% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 68% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 25% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 66% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 62% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 75% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 75% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 68% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 33% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 25% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 66% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Połczyn Zdrój
posiada 331 udziałów, które stanowią 24.6% firmy.
Gmina Czaplinek
posiada 242 udziałów, które stanowią 18% firmy.
Miasto Szczecinek
posiada 235 udziałów, które stanowią 17.4% firmy.
Gmina Barwice
posiada 186 udziałów, które stanowią 13.8% firmy.
Największym udziałowcem od 07.01.2025 jest
Gmina Połczyn Zdrój
kontrolujący 25% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 31.07.2020 do 07.01.2025
był Gmina Połczyn Zdrój
kontrolując 21% udziałów.
W okresie od 12.01.2015 do 31.07.2020 najwięcej udziałów posiadał Gmina Połczyn Zdrój. Jego udziały w tym czasie wynosiły 21%.
Podobne organizacje do
MIĘDZYGMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI ODPADAMI