Fundacja Polski Instytut Transportu Drogowego (PITD) działa jako kluczowy think tank, który koncentruje się na branży transportu drogowego w Polsce. Jej misją jest wspieranie rozwoju sektora transportu, spedycji i logistyki. Instytut angażuje się w prowadzenie badań rynku i analiz, mających na celu identyfikację wyzwań oraz możliwości, a także edukację zarówno wśród profesjonalistów, jak i społeczeństwa. W ramach swoich działań organizuje szkolenia i konferencje, które pozwalają uczestnikom pogłębić wiedzę o branży TSL oraz promuje zawód kierowcy, uznając jego fundamentalną rolę w całym systemie transportowym. PITD regularnie wydaje raporty oraz opinie eksperckie, które przyczyniają się do podnoszenia świadomości na temat znaczenia sektora transportowego dla polskiej gospodarki. Fundacja wyróżnia się intensywną działalnością popularyzatorską, dostosowując ofertę do potrzeb rynku, dzięki czemu staje się istotnym graczem na europejskiej scenie transportowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Fundacja polski instytut transportu drogoweg osiągnęła 1 101 466 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 100 549 zł. Pozostałe przychody to 917 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 723 250 zł.
Strata netto wyniosła 622 702 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 173 220 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 101 466 zł w 2024 roku.
• 1 084 386 zł w 2023 roku.
• 788 093 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -103 560 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -622 702 zł w 2024 roku.
• -141 799 zł w 2023 roku.
• -33 775 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Fundacja polski instytut transportu drogoweg wynosi -594 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
98 758 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -593 890 zł w
2024 roku.
• -123 864 zł w
2023 roku.
• -19 626 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Fundacja polski instytut transportu drogoweg wynosi 734 311 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 2 753 666 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 110 781 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 734 311 zł w 2024 roku.
• 722 924 zł w 2023 roku.
• 525 395 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Fundacja polski instytut transportu drogoweg wynosi 2,39%. To oznacza, że firma ma szansę 2,39% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,395% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,39% w 2024 roku.
• 0,86% w 2023 roku.
• 0,31% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Fundacja polski instytut transportu drogoweg wyniosły 1 693 783
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Fundacja polski instytut transportu drogoweg wyniosła 334 448 zł.
a
ktywa trwałe to 1500 zł.
a
ktywa obrotowe to 332 948 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 334 448 zł.
f
undusz własny to -948 938 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 283 386 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 48 891 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 334 448 zł w 2024 roku.
• 136 485 zł w 2023 roku.
• 59 544 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -186%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 66%.
Marża operacyjna wyniosła -54%.
Marża netto wyniosła -57%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -30.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -8.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -9.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Fundacja polski instytut transportu drogoweg wyniosły 1 283 386 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 334 448 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 384%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 213 313 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 283 386 zł w 2024 roku
• 462 722 zł w 2023 roku
• 243 982 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 62.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 384% w 2024 roku
• 339% w 2023 roku
• 410% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Fundacja polski instytut transportu drogoweg wykazała przychody na poziomie 1 101 466 zł.
Organizacja zarobiła -622 702 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -622 702 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku