WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W RZESZOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
PREZES REPREZENTUJE SPÓŁKĘ NA ZEWNĄTRZ I JEST UPRAWNIONY DO SKŁADANIA JEDNOOSOBOWO OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W SPRAWACH MAJĄTKOWYCH W IMIENIU SPÓŁKI.
Odprowadzanie ścieków przez odpowiednie urządzenia
Kompleksowe przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
Utrzymanie dróg gminnych w zimie
Wykonywanie dodatkowych zleceń na prośbę gminy
Gminny Zakład Komunalny Sp. z o.o. w Jarocinie to instytucja działająca od 1999 roku, której celem jest zapewnienie mieszkańcom gminy Jarocin dostępu do wody oraz usług kanalizacyjnych. Zarządza została powierzona Januszowi Siembidzie, który pełni funkcję Prezesa Zarządu od początku działalności. Zakład specjalizuje się w kompleksowym zaopatrzeniu w wodę oraz odprowadzaniu ścieków, korzystając z nowoczesnej infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej. W ramach swoich usług, GZK oferuje także możliwość kompleksowego przyłączenia do sieci zarówno wodociągowej, jak i kanalizacyjnej. W okresie zimowym zajmuje się również utrzymywaniem dróg gminnych oraz wykonywaniem dodatkowych zleconych zadań. Dzięki wysokiej jakości usług i zaangażowaniu, Gminny Zakład Komunalny wyróżnia się na tle innych instytucji w regionie, stając się kluczowym partnerem dla mieszkańców.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminny Zakład Komunalny osiągnęła 4 244 993 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 147 433 zł. Pozostałe przychody to 97 561 zł.
Całkowite koszty wyniosły 4 294 902 zł.
Strata netto wyniosła 147 469 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 264 510 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 244 993 zł w 2024 roku.
• 6 685 753 zł w 2023 roku.
• 6 387 431 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -16 170 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -147 469 zł w 2024 roku.
• 1 705 772 zł w 2023 roku.
• 2 322 962 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminny Zakład Komunalny wynosi -245 tys. zł.
EBITDA Gminny Zakład Komunalny wynosi 230 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
29 406 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -244 680 zł w
2024 roku.
• 1 743 296 zł w
2023 roku.
• 2 528 857 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
16 617 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 229 681 zł w
2024 roku.
• 2 292 962 zł w
2023 roku.
• 2 874 379 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminny Zakład Komunalny wynosi 14 389 701 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 61 651 761 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 515 507 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 14 389 701 zł w 2024 roku.
• 17 709 027 zł w 2023 roku.
• 18 768 578 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Gminny Zakład Komunalny wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2024 roku.
• 1,84% w 2023 roku.
• 1,84% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminny Zakład Komunalny wynosi 0,49%. To oznacza, że firma ma szansę 0,49% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,061% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,49% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminny Zakład Komunalny charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Gminny Zakład Komunalny wynosi 751 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 3,08 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 3,08 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
82 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 751 tys. zł w 2024 roku.
• 651 tys. zł w 2023 roku.
• 531 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 201 tys. zł w 2023 roku.
• 192 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 3,08 mln zł w 2024 roku.
• 1,71 mln zł w 2023 roku.
• 1,39 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 868 690
zł.
Koszty operacyjne Gminny Zakład Komunalny wyniosły 4 392 113
zł.
Wynagrodzenia stanowią 43%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
131 571 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 868 690 zł w 2024 roku
• 1 834 684 zł w 2023 roku
• 1 311 036 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
43% w 2024 roku
•
38% w 2023 roku
•
34% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminny Zakład Komunalny wyniosła 18 556 177 zł.
a
ktywa trwałe to 11 987 423 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 568 754 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 18 556 177 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 15 412 940 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 143 237 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 216 782 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 18 556 177 zł w 2024 roku.
• 10 357 607 zł w 2023 roku.
• 9 717 613 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -1%.
Marża operacyjna wyniosła -6%.
Marża netto wyniosła -3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminny Zakład Komunalny wyniosły 3 143 237 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 18 556 177 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 17%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 431 225 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 143 237 zł w 2024 roku
• 1 785 913 zł w 2023 roku
• 2 759 691 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 17% w 2024 roku
• 17% w 2023 roku
• 28% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminny Zakład Komunalny wykazała przychody na poziomie 4 244 993 zł.
Organizacja zarobiła -147 469 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -147 469 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 160 021 zł w 2023 roku
• 211 955 zł w 2022 roku