Cel działania
I. KRZEWIENIE KULTURY I SZTUKI W SPOŁECZEŃSTWIE POLSKIM, DZIAŁALNOŚĆ POPULARYZATORSKA I EDUKACYJNA W DZIEDZINIE EKOLOGII, MUZYKI, KULTURY I SZTUKI, DZIAŁALNOŚĆ SPORTOWO-REKREACYJNA. II. DZIAŁANIA W ZAKRESIE EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA, ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ NA RZECZ WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU, PROMOWANIA I WSPIERANIA DZIAŁAŃ PODNOSZĄCYCH ZNACZENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI WCZESNEJ EDUKACJI DLA KARIERY ŻYCIOWEJ DZIECI, DZIAŁANIE NA RZECZ OCHRONY PRAW DZIECKA, TWORZENIE MOŻLIWIE NAJLEPSZYCH WARUNKÓW OPIEKI I ROZWOJU DLA DZIECI, WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI, NAUCZYCIELAMI, WŁADZAMI LOKALNYMI, INSTYTUCJAMI ODPOWIEDZIALNYMI ZA OPIEKĘ, WYCHOWANIE I EDUKACJĘ ORAZ WSPÓŁPRACA Z INNYMI ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI. W TYM: A. POWOŁANIE I PROWADZENIE SZKOLNEJ PLACÓWKI EDUKACYJNEJ, B. PROWADZENIE WSZECHSTRONNEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE ROZWOJU EDUKACYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY SZKOLNEJ, C. PROMOWANIE I REALIZACJA ZAŁOŻEŃ INNOWACYJNEJ I ALTERNATYWNEJ EDUKACJI, W TYM NOWO-CZESNYCH, KREATYWNYCH ORAZ INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ EDUKACYJNYCH, POPRZEZ TWO-RZENIE, WDRAŻANIE I PROMOWANIE PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH MAJĄCYCH NA CELU WSZECHSTRONNY ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY, D. POMOC FINANSOWA RODZINOM O NIŻSZYM STATUSIE MATERIALNYM, MAJĄCYM NA CELU ZA-PEWNIENIE DZIECIOM NAUKI NA ODPOWIEDNIM POZIOMIE ORAZ WYRÓWNANIE SZANS, E. WSPOMAGANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY, EFEKTYWNOŚCI UCZENIA SIĘ, NABYWANIA I ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNEGO ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW I PRO-BLEMÓW ORAZ INNYCH UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ, F. PROWADZENIE PSYCHOEDUKACJI ORAZ EDUKACJI PROZDROWOTNEJ WŚRÓD UCZNIÓW, RODZICÓW, NAUCZYCIELI I STUDENTÓW, G. ROZWIJANIE I UMACNIANIE POSTAW UKIERUNKOWANYCH NA AKTYWNE WSPÓŁDZIAŁANIE W ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO I UCZĄCEGO SIĘ, H. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY W ZAKRESIE ICH WYCHOWANIA, KSZTAŁCENIA, BUDO-WANIA AUTONOMII ORAZ RELACJI Z INNYMI, SAMOŚWIADOMOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIA OSOBO-WOŚCI, TAKŻE POPRZEZ WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE I TERAPEUTYCZNE, W TYM KORZYSTANIE Z NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH ORAZ ROZWIJANIE KOMPETEN-CJI INFORMATYCZNYCH W RÓWNOWADZE DO POZOSTAŁYCH SFER ŻYCIA, I. WSPIERANIE DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH W KSZTAŁTOWANIU AUTENTYCZNYCH RELACJI MIĘ-DZYLUDZKICH ORAZ ROZWIJANIU POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI, A PONADTO PROMOWANIE ŚWIA-DOMEGO RODZICIELSTWA, OPARTEGO NA SZACUNKU DO SIEBIE I DZIECKA, A TAKŻE WSPARCIE RODZICÓW I OPIEKUNÓW PRAWNYCH, SZCZEGÓLNIE W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA I WZMACNIANIA KOMPETENCJI RODZICIELSKICH. J. WSPIERANIE ROZWOJU ZINDYWIDUALIZOWANYCH FORM WSPARCIA SZKOLNEGO I POZASZKOLNEGO, W SZCZEGÓLNOŚCI TUTORINGU, SUPERWIZJI, MENTORINGU, COACHINGU, MEDIACJI, A TAKŻE WSPARCIE UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI I ROZWOJOWYMI (TAKŻE UCZNIÓW ZDOLNYCH), W TYM W ZAKRESIE ROZWOJU KOMPETENCJI SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH. K. DOSKONALENIE ZAWODOWE ORAZ PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADRY PEDAGOGICZNEJ ORAZ IN-NYCH OSÓB ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, WSPIERANIE DZIAŁAŃ SPOŁECZNYCH, UCZESTNICZENIE W ŻYCIU I ROZWOJU SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH ORAZ PROMOWANIE INICJATYW O CHARAKTERZE MIĘDZYPOKOLENIOWYM I WIELOKULTUROWYM, III. WSPIERANIE W PROCESIE RESOCJALIZACJI I ROZWOJU INDYWIDUALNYM. IV. DZIAŁALNOŚĆ WSPOMAGAJĄCA ROZWÓJ WSPÓLNOT I SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH, V. RESOCJALIZACJA I REWALIDACJA OSÓB (DOROSŁYCH I DZIECI) ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM (W TYM OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE, BEZROBOTNE UZALEŻNIONE, UPOŚLEDZONE) INTEGRACJA ICH Z LOKALNĄ SPOŁECZNOŚCIĄ. W TYM: A. POMOC SPOŁECZNA, W TYM POMOC RODZINOM I OSOBOM W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ ORAZ WYRÓWNYWANIA SZANS TYCH RODZIN I OSÓB, B. DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA I DOBROCZYNNOŚĆ, C. PROMOCJA I ORGANIZOWANIE WOLONTARIATU, D. PROMOCJA EDUKACJI PRZEZ CAŁE ŻYCIE, VI. DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OCHRONY ZDROWIA. VII. DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. VIII. DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OSÓB STARSZYCH, W TYM W WIEKU EMERYTALNYM. CIĄG DALSZY RUBRYKI W UZASADNIENIU