Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
IZBA GOSPODARCZA
Sposób reprezentacji
DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM, JEŻELI PROKURA ZOSTANIE USTANOWIONA
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
1. DZIAŁANIA NA RZECZ DOSTOSOWYWANIA PRODUKCJI I HANDLU WINAMI POLSKIMI DO WYMOGÓW RYNKU, W SZCZEGÓLNOŚCI W ZAKRESIE ILOŚCI I JAKOŚCI WIN. 2. ROZWÓJ SEKTORA WINIARSKIEGO W POLSCE POPRZEZ REPREZENTOWANIE INTERESÓW POLSKIEGO WINIARSTWA. 3. OPRACOWANIE I REALIZACJA KRÓTKOTERMINOWYCH I WIELOLETNICH STRATEGII ROZWOJU DLA SEKTORA WINIARSKIEGO W POLSCE ORAZ ICH BIEŻĄCA AKTUALIZACJA. 4. BUDOWANIE MAREK DLA WYBRANYCH KATEGORII PRODUKTÓW I ICH WYSOKIEJ ROZPOZNAWALNOŚCI WŚRÓD KONSUMENTÓW, PROFESJONALISTÓW Z BRANŻY GASTRONOMICZNEJ, IMPORTERÓW, DYSTRYBUTORÓW, BRANŻOWYCH ORGANIZACJI, STOWARZYSZEŃ I INNYCH PODMIOTÓW DZIAŁAJĄCYCH NA RYNKU WINIARSKIM. 5. REALIZACJA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I INFORMACYJNYCH NA TEMAT WINIARSTWA NA RYNKU EUROPEJSKIM I RYNKU KRAJÓW TRZECICH. 6. PROWADZENIE I WSPIERANIE DZIAŁAŃ BADAWCZO-ROZWOJOWYCH, INNOWACJI I ROZWOJU TECHNOLOGII W PRODUKCJI WIN POLSKICH. 7. DZIAŁANIE NA RZECZ STWORZENIA SPRZYJAJĄCYCH WARUNKÓW DO ROZWOJU BRANŻY WINIARSKIEJ W POLSCE, W TYM POPRZEZ LOBBING ORAZ WSPÓŁPRACĘ Z INSTYTUCJAMI PUBLICZNYMI I INNYMI ORGANIZACJAMI W KRAJU I POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ. 8. DZIAŁANIE NA RZECZ STWORZENIA FUNDUSZU PROMOCJI WIN POLSKICH DZIAŁAJĄCEGO NA PODSTAWIE STOSOWNYCH PRZEPISÓW W CELU WSPIERANIA MARKETINGU ROLNEGO, WZROSTU SPOŻYCIA ORAZ PROMOCJI WIN POLSKICH. 9. WSPIERANIE EDUKACJI ORAZ PODNOSZENIE ŚWIADOMOŚCI KONSUMENTÓW W ZAKRESIE KULTURY PICIA WIN I ICH WŁAŚCIWOŚCI. 10. ŚLEDZENIE NOWYCH TRENDÓW I INFORMACJI, DOTYCZĄCYCH RYNKU WINA, W TYM NOWYCH TECHNIK PRODUKCJI I ZMIAN W UPRAWACH. 11.ORGANIZACJA SZKOLEŃ, WARSZTATÓW ORAZ SEMINARIÓW DLA CZŁONKÓW IZBY ORAZ SZEROKIEGO GRONA ODBIORCÓW. 12. WSPIERANIE DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU PROMOWANIE EDUKACJI ENOLOGICZNEJ.