Cel działania
FUNDACJA JEST POWOŁANA DLA PROWADZENIA WSZECHSTRONNEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE ROZWOJU SZEROKO POJĘTEJ KULTURY, SZTUKI I EDUKACJI A CELEM FUNDACJI JEST WSPIERANIE AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ , TWORZENIE MIEJSC I SYTUACJI DO SWOBODNEJ KREACJI ARTYSTYCZNEJ POPRZEZ STWARZANIE STRUKTUR ADEKWATNYCH DO WIZJI I PRAKTYCZNYCH POTRZEB ARTYSTÓW. CELEM FUNDACJI JEST: 1. ROZWIJANIE NOWATORSKICH ŚCIEŻEK POMOCY OSOBOM Z TRUDNYMI DOŚWIADCZENIAMI, STRESEM POURAZOWYM, DEPRESJĄ I INNYMI CYWILIZACYJNYMI CHOROBAMI UKŁADU NERWOWEGO, POPRZEZ INTERDYSCYPLINARNE METODY BADAWCZE I ARTYSTYCZNE, 2. PROMOWANIE APLIKOWANIA SZTUKI W PRZESTRZEŃ DZIAŁAŃ PRZECIWDZIAŁAJĄCYCH SYNDROMOM STRESU POURAZOWEGO I INNYCH KRYZYSÓW ZDROWIA PSYCHICZNEGO 3. PROWADZENIE, INTERDYSCYPLINARNYCH PROJEKTÓW, BADAŃ I EKSPERYMENTÓW NA POGRANICZY SZTUKI, PSYCHOLOGII, NAUK SPOŁECZNYCH, MEDYCYNY, NOWYCH TECHNOLOGII I INNYCH, SŁUŻĄCYCH ZGŁĘBIANIU RELACJI MIĘDZY SZTUKĄ I TRAUMĄ Z WYKORZYSTANIEM, ALE NIE OGRANICZAJĄC SIĘ DO WYPRACOWANYCH METOD ARTETERAPEUTYCZNYCH. WSPIERANIE I POPULARYZACJA ICH WYNIKÓW, WNIOSKÓW. 4. STYMULACJA DEBATY W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ NA TEMAT NIEBEZPIECZEŃSTW TRAUMY I ZALET DZIAŁAŃ ARTYSTYCZNYCH W JEJ PRZEKRACZANIU. 5. PODKREŚLANIE ROLI SZTUKI I SPOŁECZNEGO ZAANGAŻOWANIA W WYMIARZE INTEGRACJI OSOBISTEJ I KOLEKTYWNEJ. 6. ODCZAROWANIE MITÓW ZWIĄZANYCH ZE ZDROWIEM PSYCHICZNYM, TRAUMĄ W OBRĘBIE TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ, PRACY KREATYWNEJ I OBECNOŚCIĄ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ. 7. POMOC OSOBOM TWÓRCZYM W KRYZYSACH ZDROWIA PSYCHICZNEGO 8. DIAGNOZA I PRZECIWDZIAŁANIE KRYZYSOM, WYNIKAJĄCEJ ZE SPECYFIKI PRACY TWÓRCZEJ, PREKARIATU, NOMADYZMU, NIESTABILNOŚCI EKONOMICZNEJ, TRUDNOŚCI PRAWNYCH ZWIĄZANYCH Z UPRAWIANIEM ZAWODU “ARTYSTKA”, “ARTYSTA”, “OSOBA ARTYSTYCZNA”. 9. PODKREŚLANIE ZNACZENIA SZTUKI W PROCESACH ZDROWIENIA I POPRAWIE JAKOŚCI PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ, ŻYCIA JEDNOSTEK, SPOŁECZNOŚCI, KRAJÓW, KONTYNENTÓW. 10. PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ I PROJEKTÓW Z ZAKRESU PRAKTYKI ARTYSTYCZNEJ W ZAKRESIE SZTUKI I TRAUMY 11. BUDOWANIE ŚRODOWISKA ŚWIADOMIE WYKORZYSTUJĄCEGO NARZĘDZIA DO PRACY Z TEMATYKĄ TRAUMY I SZTUKI, ORAZ TWORZENIE I POPULARYZACJA NOWYCH. 12. PROPAGOWANIE POSTAW WSPÓŁPACY W SZTUCE, KOLEKTYWNYCH METOD PRACY, WSPÓŁDZIAŁANIA, PODKREŚLANIE ZNACZENIA ROLI RELACJI W PROCESACH TWÓRCZYCH I ZMIANIE SPOŁECZNEJ 13. WZMACNIANIE POSTAW INTEGRUJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ TWÓRCZĄ Z ŻYCIEM PRYWATNYM, OPOWIADANIEM HISTORII, UWSPÓLNIANIEM/KOLEKTYWIZACJĄ DOŚWIADCZENIA – SZUKANIE NOWYCH SPOSOBÓW ARTYKULACJI I TWORZENIA NARRACJI W WYMIARZE INDYWIDUALNYM I ZBIOROWYM. 14. ZACIŚNIANIE WIĘZI MIĘDZY OSOBAMI ODBIERAJĄCYMI I TWORZĄCYMI SZTUKĘ. BUDOWANIE POSTAW ODPOWIEDZIALNOŚCI I TRANSPARENTNOŚCI W KONTEKŚCIE ARTYSTYCZNEJ WYPOWIEDZI. 15. UDZIELANIE WSPARCIA OSOBOM STUDIUJĄCYM SZTUKĘ, POZOSTAJĄCYM NA OBRZEŻACH JEJ GŁÓWNEGO NURTU (“CIEMNA MATERIA SZTUKI”), TWÓRCOM I TWÓRCZYNIOM NISZOWYM, EKSPERYMENTUJĄCYM, NIEUCZESTNICZĄCYM W RYNKOWYM OBIEGU, TWÓRCOM TZW. AMATOROM, OSOBOM Z INNYCH POWODÓW DYSKRYMINOWANYM POPRZEZ WZMACNIANIE ICH GŁOSU, UWIDACZNIANIE TOŻSAMOŚCI, PROMOWANIE TREŚCI BĘDĄCEJ PODSTAWĄ PRACY TWÓRCZEJ. 16. INTEGROWANIE DO OPISU ZJAWISK ZWIĄZANYCH ZE SZTUKĄ SŁÓW OKREŚLAJĄCYCH POTRZEBY SPOŁECZNE, TAKIE JAK BLISKOŚĆ, KRUCHOŚĆ, SŁABOŚĆ, EMPATIA, WIĘŹ, ZALEŻNOŚĆ, RELACJA ITP. 17. WYRÓWNYWANIE SZANS NA ZDROWE ŻYCIE Z DOSTĘPEM DO KULTURY I SZTUKI NIEZALEŻNIE OD MIEJSCA ZAMIESZKANIA, POCHODZENIA I INNYCH. 18. WYRÓWNYWANIE SZANS OSÓB ARTYSTYCZNYCH TWORZĄCYCH W PRZESTRZENIACH MIEJSKICH, POZAMIEJSKICH CZY WIEJSKICH DO GODNEJ REPREZENTACJI, WIDZIALNOŚCI I OBIEGU WIEDZY. 19. PROWADZENIE DZIAŁAŃ ARTYSTYCZNYCH W OBSZARACH SZCZEGÓLNIE NARAŻONYCH NA TRAUMĘ, ZARÓWNO W WYMIARZE ROZWOJOWYM (DZIECI, MŁODZIEŻ), OBSZARACH ZAWODOWYCH (NAZNACZONYCH PREKARNOŚCIĄ, BRAKIEM STABILIZACJI, ADRENALINĄ, KONTAKTEM ZE ŚRODOWISKAMI KRYZYSOWYMI), SPOŁECZNOŚCI NAZANACZONYCH KRYZYSAMI Z POWODÓW GEOPOLITYCZNYCH (WOJNY, KRYZYSY EKOLOGICZNE, KRYZYSY HUMANITARNE) ORAZ TAK ZWANYMI OBSZARAMI UBOGIEGO POŁUDNIA (KRYZYSY CYWILIZACYJNE).